Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere!

Jeg har for første gang taget mig i agt med at importere fra Kina.

Jeg er dog stødt ind i forskellige problemer undervejs, alle som på den ene eller anden måde har løst sig.

Jeg er kommet i endnu et problem som ikke bare lige løser sig.

Kun 5 dage før ankomst (idag) er jeg blevet 100% informeret om hvad jeg rent faktisk har brug for når kontaineren rammer dansk jord.

LCL Charges
Terminal Hndl. Charge
Handling Charge
Customs Entry Fee
ISPS Fee
Environment Fee
Insurance Premium
Customs Clearance
Delivery Charge
China Import Fee

Herunder er Delivery Charge og Customs Clerance valgfri. Forinden var jeg oplyst at det eneste jeg manglede var Customs Clerance altså fortoldning. Da jeg ikke så nogen grund til ikke også at bestille levering, fik jeg overført 1350,- til firmaet. Da de idag har bekræftet beløbet, venter de yderligere på 6500,- som dækker alle de andre afgifter, som så åbenbart ikke er valgfrie.

Nogen som kan informere mig om, om det rent faktisk er nødvendigt og hvorfor det er at betale for de forskellige ting? Jeg ser virkelig ingen grund til at betale sådan en stor mængde penge (I forhold til importerede varer) for papir som jeg ikke ved hvad skal bruges til.

Firmaet kontakter mig yderligere også omkring at min leverandør er gjort opmærksom på dette, dog har leverandøren fortalt mig at jeg kun mangler fortoldning.

Håber nogen kan hjælpe.

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 14:31

+ Origin Charges   som er yderligere 600 USD

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:41

Hej Mads

Vi har gang på gang advaret om at lade kineserne så for fragten, for det ender altid med at blive en meget dyr fornøjelse.

Før det kan vurderes om du skal betale er det nødvendigt at vide hvilke leveringsbetingelser der er brugt.  CIF, CFR, FOB, EXW ??

Hvilket dansk firma står som speditør ?

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:50
Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 14:54

Hej Ravn! Tak fordi du gider at hjælpe..

På daværende tidspunkt var varerne desværre allerede bestilt hjem. Husker nu ikke om det var FOB, CIF eller anden mulighed. Men går ud fra det var CIF.

Jeg har at gøre med Shipco Transport,

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 15:00

Du er desværre hverken den første eller sidste, der oplever dette. At import af varer fra Kina pludselig bliver en bekostelig affære. Men når skaden nu er sket, så kan du jo ligeså godt lære af det til en anden gang. 

Når du handler med en kinesisk virksomhed (eller en hvilken som helst anden), så er det vigtigt at få leveringsbetingelserne på plads som noget af det første. I fremtiden skal du altid aftale FOB. Det vil sige at den kinesiske virksomhed leverer varen på et aftalt sted (f.eks. havnen i Shanghai). Du får så et fragtfirma til at stå for fragten fra FOB-stedet og til Danmark. Der er en god del danske og internationale firmaer, der kan klarer den opgave for en langt lavere pris end det du oplever nu. 

Det gik lidt stærkt, men håber forklaringen kan bruges, så du i fremtiden undgår denne uheldige ekstraudgift på varer fra Kina.

Med venlig hilsen

Rune Kruse

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 15:11

Hej Rune. Ja heldigvis lærer man af sine fejl.

Jeg går ud fra at du nu i min situation råder mig til at betale de yderligere 7500,- til speditøren. Hvis dit råd er dette så må det jo gøres.

Hvis du dog har andet i tankerne vil jeg meget gerne høre det.

Mvh.

Mads Glimø

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:28

MadsGlimoe:
Husker nu ikke om det var FOB, CIF eller anden mulighed. Men går ud fra det var CIF

Det bliver du altså nødt til at finde ud af. for ellers er det svært at hjælpe dig.   Det må stå i nogle af de papire du har fået fra din leverandør. 

Du bør absolut ikke betale noget som helst, før det er undersøgt om de opkræver lidt for mange gebyrer!  

Hvor meget gods er det tale om ?  Kg og volumen (antal kubikmeter) må fremgå af det fragtbrev du har fået? 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Oct 12
Skrevet kl. 15:33

2080.000 KGS

5.000 CBM

4585.615 LBS

176.574 CBF

Det eneste jeg ved omkring disse numre er at vægten er 2080kg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:06

Fint mads

Det siger hvor mange kubikmeter samt vægt der er.  LBS er vægt i pund og CBF er antal Kubikfod.

Det er som sagt vigtigt at du finder leveringsbetingelser, ellers er det svært at hjælpe dig. Det må fremgår af nogle af de dokumenter du har fra leverandøren eller evt Bill af lading (hvis du har modtaget denne).

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)