Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webservice standard foretrækkes af affiliate-sites?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi driver en virksomhed, hvor det ville give mening at modtage salgs-leads fra affiliate sites. Til det, vil vi udvikle en webservice, som sender leadsene direkte ned i vores CRM-system, så vi kan ringe dem op.

Da vi udvikler den fra bunden, er der frit valg på alle hylder mht. standard osv.

Spørgsmålet er derfor, hvilken standard, der ville gøre livet lettest for affiliate partnere. Jeg kan ikke spørge dem, for mange af dem er fremtidige partnere. De partnere vi har, kan vi selvfølgelig godt spørge, men de er ikke så mange, og heller ikke 100% repræsentative for de partnere vi tror vi får i fremtiden.

Så derfor spørger jeg her: Hvis vi skulle udvikle en webservice, der ville gøre det muligt at sende os kontaktinformationer samt eventuelle kommentarer, hvilket format skulle vi så stille den til rådighed i? (JSON, REST, SOAP noget helt 4.?) Ville det gøre livet lettere for en affiliate partner, hvis den understøttede andre ting, end at man kan sende data til den samt at den returnerer et OK/evt. fejl?

Begrund meget gerne jeres svar.

På forhånd tak!

-Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu driver jeg ikke et affiliate site, og ved ikke hvor mange der gør det som selv skriver kode, men personligt vil jeg helt sikkert foretrække REST i JSON format. Det er bare lidt mere behageligt at arbejde med i forhold til SOAP.

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for hurtigt svar. Hvis der er andre som er enige/uenige så sig endelig frem. Det gør det lettere for os at vælge.

-Martin

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved íkke hvilken standard, der foretrækkes - men du kan evt. lave den ved at tage parametre ind i en URL a la http://wwww.yourdomain.dk/receive.aspx?fistname=[firstname]&lastname[lastname] etc.

Og så returnere OK når resultat er i orden og så ellers false - evt med en fejlbesked.

Jeg ved Netbooster Affiliate kan levere leads - hvis du står og mangler. 

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er en fin idé, og dejligt synligt for en udvikler at arbejde med.

Eneste minus er dog at det også bliver meget synligt for alle andre hvad det er der sker. Det gør det lettere at misbruge til f.eks. DOS-angreb. Men ellers bestemt en god idé.

Bedste hilsner

Martin

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

REST - JSON er den bedste løsning i min verden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)