Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg betale en kundes faktura, og trække den fra i mit regnskab?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg laver hjemmesider for nogle kunder og står samtidig også for at deres hjemmesider bliver hostet. Kunden betaler mig et årligt gebyr for at administrere, opdatere, vedligeholde og hoste hjemmesiden.

Til hosting bruger jeg UnoEuro hvor jeg opretter mine kunders domæner i deres navn, og med min email adresse så det er mig der får faktura'er og andre mails fra dem, men mine kunder der står som ejere af domænet.

Jeg står lidt i den problematik, at når jeg nu står og skal bestille et webhotel for en kunde, i hans firmanavn med hans momsnummer osv., så kan jeg vel ikke trække det fra i mit regnskab idet det er min kundes firmanavn der står på fakturaen?

Hvordan kommer jeg udenom den? :-)

Jeg har talt med UnoEuro som anbefaler at jeg opretter domænerne i mit navn med mine firmaoplysninger, og når domænet er aktiveret hos DK-Hostmaster logger jeg ind hos dem og overdrager domænet til min kunde. Så står de som ejere af domænet hos DK-Hostmaster, og jeg står som ejer af webhotellet hos UnoEuro. 

Men er det en god løsning? Er der ikke en måde hvorpå jeg stadig kan betale en kundes faktura med hans firmaoplysninger, og stadig trække det fra mit regnskab? Det ville jo være meget nemmere. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25

Jeg synes deres forslag er meget godt men ville mene du kunne betale som udlæg men så må du jo ikke ha fortjeneste. Så betaler du bare den regning som så netop skal ha din kundes navn på sig -  og videresender "kvitteringerne" til kunden som refunderer de udlæg du har haft. Det er så slutbrugeren der har momsfradraget du får blot beløbet du har lagt ud - retur. Du kan naturligvis så trække udlægget fra men får det jo retur så det går ind igen og dermed helt neutralt.

Det tror jeg er dårligere end det forslag hosten har givet dig

Vent på nogen der måske har bedre løsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:30

R-M:
Til hosting bruger jeg UnoEuro hvor jeg opretter mine kunders domæner i deres navn, og med min email adresse så det er mig der får faktura'er og andre mails fra dem, men mine kunder der står som ejere af domænet.

Hos webhosting.dk kan du lave noget der er smartere, en konto for kunden og en anden konto (din) som får fakturaen, så er du ude over det problem, dine kunder har ligeledes adgang til kontrolpanelet og kan selv sætte email adresser etc etc op, du har ligeledes adgang til kundens domænenavn fra din egen konto så du ikke skal huske alle kundens logindata.

Brugt det i årevis og det er temmelig snedigt.

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søren.Pedersen:

R-M:

Hos webhosting.dk kan du lave noget der er smartere, en konto for kunden og en anden konto (din) som får fakturaen, så er du ude over det problem, dine kunder har ligeledes adgang til kontrolpanelet og kan selv sætte email adresser etc etc op, du har ligeledes adgang til kundens domænenavn fra din egen konto så du ikke skal huske alle kundens logindata.

Tak, men nej tak. Jeg er ikke interesseret i dit produkt. Og det var nu heller ikke det jeg efterspurgte, selvom jeg er sikker på at du er ivrig efter at få flere kunder til din forretning, siden du konstant promoverer Webhosting.dk.

Hvis Webhosting.dk tilbød flere domæner på samme webhotel + gad bruge nogle penge på at hyre en grafiker der kunne give hele deres 90'er look et lift og få deres kontrolpanel til rent faktisk at være noget der er til at finde rundt i, var det måske lidt mere attraktivt. Bare at bestille et webhotel kræver jo en doktorgrad for at finde rundt i alle de priser/tilføjelsesprodukter/mv. man får smidt i hovedet ved bestilling.

Desuden er Webhosting.dk's kontrolpanel meget forvirrende at finde rundt i, og fik jeg sagt 90'er agtigt :-), det der med først at oprette postkasser og dernæst email adresser, det er noget rod. For blot at nævne én ting.

For at vende tilbage til tråden, står mit spørgsmål stadig åbent hvis nogle kan hjælpe mig med dette.

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:15

R-M:

Søren.Pedersen:

R-M:

Tak, men nej tak. Jeg er ikke interesseret i dit produkt. Og det var nu heller ikke det jeg efterspurgte, selvom jeg er sikker på at du er ivrig efter at få flere kunder til din forretning, siden du konstant promoverer Webhosting.dk.

Hvis Webhosting.dk tilbød flere domæner på samme webhotel + gad bruge nogle penge på at hyre en grafiker der kunne give hele deres 90'er look et lift og få deres kontrolpanel til rent faktisk at være noget der er til at finde rundt i, var det måske lidt mere attraktivt. Bare at bestille et webhotel kræver jo en doktorgrad for at finde rundt i alle de priser/tilføjelsesprodukter/mv. man får smidt i hovedet ved bestilling.

Desuden er Webhosting.dk's kontrolpanel meget forvirrende at finde rundt i, og fik jeg sagt 90'er agtigt :-), det der med først at oprette postkasser og dernæst email adresser, det er noget rod. For blot at nævne én ting.

For at vende tilbage til tråden, står mit spørgsmål stadig åbent hvis nogle kan hjælpe mig med dette.

Haha.... +1 !!!!!! Kom ud af busken "Søren"....

Du skal måske kigge på en udbyder som tilbyder en ægte reselling service. Hvor du kan styre registranten men stadig viderefakturere dine kunder.

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 11:18

Cookie - John Hannover:

Jeg synes deres forslag er meget godt men ville mene du kunne betale som udlæg men så må du jo ikke ha fortjeneste. Så betaler du bare den regning som så netop skal ha din kundes navn på sig -  og videresender "kvitteringerne" til kunden som refunderer de udlæg du har haft. Det er så slutbrugeren der har momsfradraget du får blot beløbet du har lagt ud - retur. Du kan naturligvis så trække udlægget fra men får det jo retur så det går ind igen og dermed helt neutralt.

Det tror jeg er dårligere end det forslag hosten har givet dig

Vent på nogen der måske har bedre løsning

vh

Hej John tak for dit indlæg.

Det lyder til at være en mere forvirrende måde, specielt fordi kunden i forvejen betaler et årligt gebyr som netop skulle dække bl.a. denne udgift + andre services jeg tilbyder dem.

Ser lige om der er andre forslag, ellers må jeg gøre som de har forslået. Det medfører naturligvis bare mere administrationsarbejde, men så kan jeg da trække det fra.

Så kommer der måske bare en ny problematik ind i billedet, hvis jeg står som ejer af webhotellet og kunden som ejer af domænet, hvem har så ansvaret for indholdet af webhotellet osv. osv. osv.

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 11:22

gizzza:

Haha.... +1 !!!!!! Kom ud af busken "Søren"....

Du skal måske kigge på en udbyder som tilbyder en ægte reselling service. Hvor du kan styre registranten men stadig viderefakturere dine kunder.

Ja det har jeg også overvejet, problemet er bare at idét jeg bliver reseller påtager jeg mig ansvar for oppetid/nedetid/tab af data osv. Og det vil jeg gerne være fri for, og bare koncentrere mig om at lave hjemmesider.
Desuden synes jeg det er utrolig svært at finde en host der tilbyder reseller et ordenligt kontrolpanel (jeg kommer aldrig til at bruge cpanel+whm), og her vil en del anbefale mig VPS med eget kontrolpanel osv. men her kommer samme problematik så. Jeg vil være fri for ansvaret af driften. :-)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:23

R-M:

Nu er jeg ikke ansat hos webhosting.dk og grunden til jeg promoverer det er at det er noget der spiller, de er ligeledes lidt længere fremme i skoene end andre udbydere mht. hastigheder, faciliteter, tillægsprodukter og den smarte feeature som den med domæneoprettelse du lige netop havde behov for som Unoeuro ikke kan levere dig. At du ikke kan se lyset og synes at grafikken er fra 90 er jo  ligegyldigt da det jo ikke er det jeg køber som kunde vel? 

Hvad du skriver med postkasser er ikke korrekt, du opretter e-mail i et ikon hvor du tildeler email adressen til den postkasse du vil bruge, disse er allerede lavet. systemet er helt som e-mail standarder blev beskrevet dengang man opfandt begrebet e-mail. Derudover kan du sende flere e-mail adresser til samme postkasse = du skal kun sidde og tømme en postkasse fremfor at sidde og lave intern forwarding etc etc. Ingen tvinger dig til at vælge tillægsprodukter, skal du bruge et webhotel til Wordpress er pakken skam allerede lavet til dig uden at du skal vælge andet, tilllægsprodukter er noget du kan vælge, og der en del, hvis du har behovet.

Servicerer 100vis af kunder der bruger webhosting dagligt og de er alle meget tilfredse, uden undtagelse, Unoeuro er ligeledes et godt produkt, de kan bare ikke det som du netop havde behov for, derfor mit indlæg.

For at svare på dit spørgsmål er løsningen:

1: Opret det i dit eget navn, dk-hostmaster sender dig et registreringsbevis

2: Ret det til kundens navn, denne kunde skal således ind og godkende

3: Bogfør din faktura med EU moms, og husk at sæt det korrekt på din momsangivelse

Lidt spild af tid når der findes en bedre løsning. Derudover tvivler jeg at webhosting.dk egentligt er glade for jeg henviser dem kunder til et produkt (oprettelse af .dk) som de taber penge på, tyg du lidt på den.

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 11:57

Åhh Søren :')

Du (de) promoverer deres produkt som "avanceret webhotel" på deres hjemmeside webhosting.dk. Det kan jeg kun bekræfte at det er, og det er med al respekt til dem som har brug for et avanceret webhotel. Det har jeg bare ikke.

Jeg tygger lidt på den. Når de lider "tab" på domænesalg, hiver de dem jo nok hjem i form af indtægter fra webhotellerne? Det kræver jo ikke ligefrem særlig meget at regne den ud.

Men noget er de jo nok blevet nød til at gøre, siden de led et omsætningstab på en god halv mio. sidste år. Jeg bryder mig bare ikke om deres nye markedsføringstiltag som de bruger her inde på Amino.

Men et godt råd til dem hvis de gerne vil tjene deres tab hjem igen:

- Gør jeres produkt (kontrolpanelet) brugervenligt for Hr. og Fru. Danmark

- Fjern overflødig tekst fra hjemmesiden (bare for at bestille et webhotel skal man jo læse en roman igennem i form at tekst)

- Gør dog den hjemmeside mere moderne at se på, og fjern al den tekst, gør det simpelt

Der er meget potentiale i den forretning. I har det bedste domænenavn man overhoved kunne tænke sig i branchen. Og gode Google placeringer. Men jeres produkter er henvendt til avancerede brugere, men det afspejler jeres priser ikke så det giver ikke mening. Jeres priser henvender sig til ganske alm. forbrugere, produktet følger bare ikke med der.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har et par stykker der 'reseller' vores webhoteller på en lidt bestemt måde, da vi ikke sælger reseller løsninger.

Måden de egentligt gør det på er, bare at købe et webhotel på vores side under deres navn, og så sælger de det videre til deres kunde for en højere pris end vi tager, det gør de har muligheden for at trække det fra, samtidig kan de altid fakturere deres kunde for det beløb de nu end vil.

Ang. domæner, hvis de køber disse så bliver de registreret i deres navn, og så ændre de ejerskab hos DK-Hostmaster eller os.. Det kommer an på hvad TLD det er.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)