Hej. Jeg laver hjemmesider for nogle kunder og står samtidig også for at deres hjemmesider bliver hostet. Kunden betaler mig et årligt gebyr for at administrere, opdatere, vedligeholde og hoste hjemmesiden. Til hosting bruger jeg UnoEuro hvor jeg opretter mine kunders domæner i deres navn, og med min email adresse så det er mig der får faktura'er og andre mails fra dem, men mine kunder der står som ejere af domænet. Jeg står lidt i den problematik, at når jeg nu står og skal bestille et webhotel for en kunde, i hans firmanavn med hans momsnummer osv., så kan jeg vel ikke trække det fra i mit regnskab idet det er min kundes firmanavn der står på fakturaen? Hvordan kommer jeg udenom den? :-) Jeg har talt med UnoEuro som anbefaler at jeg opretter domænerne i mit navn med mine firmaoplysninger, og når domænet er aktiveret hos DK-Hostmaster logger jeg ind hos dem og overdrager domænet til min kunde. Så står de som ejere af domænet hos DK-Hostmaster, og jeg står som ejer af webhotellet hos UnoEuro. Men er det en god løsning? Er der ikke en måde hvorpå jeg stadig kan betale en kundes faktura med hans firmaoplysninger, og stadig trække det fra mit regnskab? Det ville jo være meget nemmere. :-) |
Jeg synes deres forslag er meget godt men ville mene du kunne betale som udlæg men så må du jo ikke ha fortjeneste. Så betaler du bare den regning som så netop skal ha din kundes navn på sig - og videresender "kvitteringerne" til kunden som refunderer de udlæg du har haft. Det er så slutbrugeren der har momsfradraget du får blot beløbet du har lagt ud - retur. Du kan naturligvis så trække udlægget fra men får det jo retur så det går ind igen og dermed helt neutralt.
Det tror jeg er dårligere end det forslag hosten har givet dig
Vent på nogen der måske har bedre løsning
vh