Hej. Jeg er i gang med at få produceret et app som i bund og grund går ud på at man skal give hinanden lift i bil. Dette skal foregå gratis eller mod et meget lavt beløb der bare dækker benzinomkostningerne. Det skal foregå nogenlunde på samme måde som hos gomore, som jeg går ud fra må være en lovlig forretning på trods af at der udveksles penge mellem lift-giveren og lift-tageren. Jeg ved at det er ulovligt i Danmark at køre pirat-taxa, og jeg er derfor bange for at JEG vil blive straffet hvis der er folk som bruger app'en til at køre pirat-taxa. Vil det fratage mig mit ansvar hvis jeg blot skriver at det i Danmark er ulovligt at tage penge for lift, og dette derfor ikke vil blive tolereret? Hvis jeg nu satte denne app til salg i mange lande, ville jeg så skulle undersøge reglerne i hvert enkelt land, eller ville jeg kunne fratage mig ansvaret ved blot at skrive at det i nogle lande er ulovligt at tage penge for lift, og man skal derfor altid undersøge reglerne der gælder der hvor du befinder dig? Håber at der er nogen der har noget juridisk viden eller ved hvor jeg kan få svar på dette gratis. |
Uden at vide noget som helst omkring dette område, vil jeg ikke tro det er lovligt. Det ville vel svare til at lave en app som hookede pushere op med evt kunder.. ( I princippet )