Jeg overvejer at starte virksomhed i rejsebranchen, Men er stadig meget uvidende omkring den. Jeg har fundet frem til at jeg skal være formidler og ikke arrangør, hvad jeg har forstået skal man kautionere for 300.000 til Rejsegaranti fonden hvis man skal være rejsearrangør og vil købe sine egne flybilletter, er det korrekt? Jeg vil sælge pakke rejser til en bestemt målgruppe, mine pakkerejser skal kun bestå af fly og hotel, er det muligt når man kun er formidler? kan man bruge en rejse arrangør fx bravo eller apollo til flybillet også selv finde hotel som skal indgå i pakken? Jeg er meget grøn indenfor rejse branchen så alt info er meget velkommen :) Mvh Julius |
Om der skal stilles garanti og stoerrelsen af garantien, afhaenger af omsaetningen i rejsevirksomheden. Du kan vaelge at indgaa et samarbejde med en registreret rejsearrangoer og paa den made selv blive fri for garantistilielse overfor rejsegarantifonden, du kan saa vaere rejse arrangoer i samarbejde med en teknisk rejsearrangoer, hvordan det samarbejde foregaar forhandles individuelt, den tekniske rejsearrangoer tager sig selvfoelgeligt betalt for at stille garantien til raadighed, eller du vil typisk vaere forpligtet til at koebe fly mv. hos den tekniske rejsearrangoer.
Om du kan lave en aftale med en teknisk rejsearrangoer, om selv at levere nogle elementer, maa vel komme an paa en forhandling,forvent som udgangspunkt at den tekniske rejsearrangoer helst vil benytte sine egne produkter.
Held og lykke med de videre overvejelser.
De bedste hilsener
Finn