Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed i rejsebranchen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte virksomhed i rejsebranchen, Men er stadig meget uvidende omkring den. Jeg har fundet frem til at jeg skal være formidler og ikke arrangør, hvad jeg har forstået skal man kautionere for 300.000 til Rejsegaranti fonden hvis man skal være rejsearrangør og vil købe sine egne flybilletter, er det korrekt?

Jeg vil sælge pakke rejser til en bestemt målgruppe, mine pakkerejser skal kun bestå af fly og hotel, er det muligt når man kun er formidler? kan man bruge en rejse arrangør fx bravo eller apollo til flybillet også selv finde hotel som skal indgå i pakken?

Jeg er meget grøn indenfor rejse branchen så alt info er meget velkommen :)

Mvh

Julius

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:39

Om der skal stilles garanti og stoerrelsen af garantien, afhaenger af omsaetningen i rejsevirksomheden. Du kan vaelge at indgaa et samarbejde med en registreret rejsearrangoer og paa den made selv blive fri for garantistilielse overfor rejsegarantifonden, du kan saa vaere rejse arrangoer i samarbejde med en teknisk rejsearrangoer, hvordan det samarbejde foregaar forhandles individuelt, den tekniske rejsearrangoer tager sig selvfoelgeligt betalt for at stille garantien til raadighed, eller du vil typisk vaere forpligtet til at koebe fly mv. hos den tekniske rejsearrangoer.

Om du kan lave en aftale med en teknisk rejsearrangoer, om selv at levere nogle elementer, maa vel komme an paa en forhandling,forvent som udgangspunkt at den tekniske rejsearrangoer helst vil benytte sine egne produkter.

Held og lykke med de videre overvejelser.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:34

Tak for dit svar.

Hvis jeg nu vil stå for at arrangere hotel og billeje på destinationen. Så det kunden betaler for hos mig er, at jeg har arrangeret et hotel og en bil til den rejsende. også står kunden selv om at finde flybillet eller jeg måske laver et samarbejde med fx momondo eller skyscanner. er det muligt som formidler? 

Mvh

Julius

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:53

Som udgangspunkt er der nogle fordele for kunden i at stå som køber af flybilletterne, blandt andet er der reglen om at flyselskaberne skal tilbyde en konkursforsikring for 20 kr, når den regel er blevet fuldt implementeret så får kunderne en god og billig forsikringsmulighed på alle flyrejser,  det kræver blot at billetten er købt i kundens navn.

Jeg ved ikke hvor dine rejser skal gå til, med hensyn til fly billetterne så finder momondo og skyscanner ikke de billigste rejser, hvis der er lavpris selskaber på destinationen også. Køb direkte hos flyselskaberne, så er dine kunder sikret den bedste fleksibilitet og behandling. Hos flyselskabet kan du ændre en lavprisbillet mod et gebyr, det bliver næsten umuligt når der er mellemhandlere på, ligesom reklamationer bliver meget problematiske når de skal gå igennem de internetbaserede mellemhandlere, som bygger på at tjene kun måske 100 eller 200 kr på en solgt billet, der er simpelthen ikke resourcer til at lave seriøs reklamationsbehandling.

Hvis du er baseret i Danmark, så mener jeg at du vil blive omfattet af reglerne for rejsegaranti, hvis du tilbyder pakker med hotel og billeje, men prøv at rejse dine tanker overfor rejsegarantifonden. Hvis du f.eks. afventer at opkræve billejen på destinationen, så gæsterne alene forhånds booker hotel hos dig, så kan man måske fortolke reglerne for rejsegaranti, til at du ikke behøves at være medlem, men jeg er ikke sikker, få det præcise svar hos rejsegarantifonden. Hvis du i princippet samler en række tilbud sammen til dine gæster af flybillet, hotel og billeje, hvor kunden bagefter går ind selv og køber flybilletten, hotellet og bilen direkte virksomhederne, så burde du ikke være omfattet af reglerne for rejsegaranti, at du så f.eks modtager kommision fra virksomhederne, det har intet med rejsegarantifonden at gøre, som jeg læser reglerne.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)