Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pant som indtægtskilde - og penge til velgørenhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne høre om nogen har noget viden inden for pant. Pant, som i flasker man afleverer ved supermarked :)

- Hvis man har pant som sin primære indtægtskilde, skal man så betale skat af dette?
Eksempel: Lad os antage, at en person går 8 timer om dagen og samler pant. Han får 100.000 ind på et år. Skal det beskattes?

- Hvis man ønsker at give penge til velgørenhed, så skal det registreres i regnskabet? Således det bliver en udgift. Skal modtageren betale skat af beløbet?

- Kan man give penge til velgørenhed i andres navn? Sådan at dén virksomhed kan trække det fra i skat.
Eksempel: Virksomhed "Goodie" vil gerne give virksomhed "Little" 50.000, som virksomhed "Little" kan give til Røde Kors. Hvem bliver beskattet? Hvis overordnet nogen?

På forhånd tak for svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10

Vonheimann:
Hvis man har pant som sin primære indtægtskilde, skal man så betale skat af dette?
TROR ja - jeg tror ikke hjemløse beskattes af det men blev det en primær kilde så er jeg ikke i tvivl om ja

Vonheimann:
Kan man give penge til velgørenhed i andres navn? Sådan at dén virksomhed kan trække det fra i skat.
Eksempel: Virksomhed "Goodie" vil gerne give virksomhed "Little" 50.000, som virksomhed "Little" kan give til Røde Kors. Hvem bliver beskattet? Hvis overordnet nogen?
ved ikke om jeg forstår dig men du må ikke tjene pengene og så bare give dem til en anden virksomhed, det vil medføre skattekonsekvenser, men du må selv gi til velgørenhed inden for en række både minimums og maksimumsgrænser ligesom de modtagere der må modtage skattefri gaver skal være listede og godkendte af det offentlig. Du kan læse mere om det her http://www.tax.dk/pjecer/gaver_velgoerende_formaal.htm 

Du må muligvis melde dig som frivillig til en eller anden forening og indsamle helt frivilligt for den - det kan du givet høre nogen af de store indsamlingsorganisationer om

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 11
Skrevet kl. 12:45

Først og fremmest, mange tak for dit svar :)

Cookie - John Hannover:
ved ikke om jeg forstår dig men du må ikke tjene pengene og så bare give dem til en anden virksomhed, det vil medføre skattekonsekvenser, men du må selv gi til velgørenhed inden for en række både minimums og maksimumsgrænser ligesom de modtagere der må modtage skattefri gaver skal være listede og godkendte af det offentlig. Du kan læse mere om det her http://www.tax.dk/pjecer/gaver_velgoerende_formaal.htm 

Jeg forklarede mig nok dårligt eller forkert.

Jeg ønsker at donere 50.000 kr. til Røde Kors i en anden virksomheds navn. Lad os sige de hedder "PlayGood". Det vil altså blive lagt ud som om, at "PlayGood" donerer 50.000 kr. til Røde Kors.

Hvilke fordele vil "PlayGood" og/eller jeg kunne drage af disse? Jeg synes ikke at tax.dk forklarer det. I hvert fald, så forstår jeg det ikke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52

Vonheimann:
Jeg ønsker at donere 50.000 kr. til Røde Kors i en anden virksomheds navn. Lad os sige de hedder "PlayGood". Det vil altså blive lagt ud som om, at "PlayGood" donerer 50.000 kr. til Røde Kors.

Hvilke fordele vil "PlayGood" og/eller jeg kunne drage af disse? Jeg synes ikke at tax.dk forklarer det. I hvert fald, så forstår jeg det ikke :)
det er jo også en underlig konstruktion, men du må nok ha fat i en revisor. Du kan jo ikke som sådan gi noget i en anden virksomheds navn som jeg ser det. Det vil jo først skulle fra dig til dem, og de jo ikke er godkendt som modtager af godgørenhed, så vil det betyder noget skat - som de så vil kunne få fradrag for i form af godgørenhed inden for reglerne, min beløb, max beløb og til godkendt organisation - men jeg erkender jeg ikke helt forstår hvorfor du søger et sådan setup - var det ikke nemmere at blive frivillig flaskesamler for "PlayGood" så de fik pengene og kunne donere og jeg ser også kun Play good og modtager som nogen der kan få fordel, slet ikke hvordan du skulle kunne med mindre play good elskede dig for det

Jeg synes det planlægger noget unødigt kompliceret og tror i alle fald du skal ha en konkret revisor ind over, det er ikke noget du kan google

vh

Tilmeldt 20. Apr 11
Skrevet kl. 10:42

Jeg ønsker setuppet, da der også skal være en fordel i det for virksomheden.

Lad os antage, at jeg har fundet en mulighed for at tjene på affald. Jeg kan lave det om til guld/diamanter/et-eller-andet man elsker. Lige nu betaler "PlayGood" for at få fjernet deres affald. Jeg vil tilbyde at hente det gratis og samtidig vil jeg donere 1 kr pr. kilo jeg får. Det skal gøres for at give lidt tilbage til "PlayGood".

Så er min tanke det, at hvis "PlayGood" står som donation af pengene, så må de på en eller anden måde kunne have en fordel af dette, evt. noget mere fradrag f.eks?

Herved får virksomheden "PlayGood" en fordel med mere fradrag, og de selvfølgelig står som donation af pengene.

Jeg ved ikke om det forklarede, hvorfor jeg ønsker det setup. Har i hvert fald kontaktet en revisor og afventer svar.

Men mange tak for dit svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Vonheimann:
Jeg vil tilbyde at hente det gratis og samtidig vil jeg donere 1 kr pr. kilo jeg får. Det skal gøres for at give lidt tilbage til "PlayGood".

Så er min tanke det, at hvis "PlayGood" står som donation af pengene, så må de på en eller anden måde kunne have en fordel af dette, evt. noget mere fradrag f.eks?

hvorfor gir du ikke play good en krone og lader dem selv donere - så har de fradrag for den del af pengene der gives korrekt efter donations regler og kan sole sig i donationen + din udgift er helt det samme

Playgood vil aldrig kunne få fradrag for donationer der ikke kommer fra penge de selv har tjent. Det er spild af kræfter at høre revisor hvis det er hele setup vil jeg påstå, mere for at du ikke smider gode penge efter dårlige

vh

Tilmeldt 20. Apr 11
Skrevet kl. 12:09

Cookie - John Hannover:
hvorfor gir du ikke play good en krone og lader dem selv donere -

Jamen det vil også sagtens kunne lade sig gøre, men vil PlayGood så ikke skulle betale skat af disse penge? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)