Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterbetaling af told og afgifter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg oprettede for få dage siden et interessentselskab med henblik på e-handel af mobil tilbehør og gadgets.

Desværre kom jeg i min uvidenhed til at bestille nogle vareprøver hjem inden jeg oprettede virksomheden, altså inden jeg blev importregistreret og uden moms, told og afgifter.

Jeg har købt for omkring 1000 kr. af nogle forskellige ting med henblik på videresalg. 

Er disse varer spildt, eller kan jeg på en eller anden måde efterbetale told og afgifter? I så fald hvordan? 

Mvh Kristian :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan søge på efterindberetning af told og moms, men hvor er varen  er den i din besiddelse eller ligger den hos told?  Du kan altid henvende dig til told med faktura for importen og fortolde men hvis dit problem er at de hænger i tolden fordi du fik dem bestilt uden importregistrering så må du se om du kan få dem til at acceptere dem på det nye CVR nummer

Jeg forstår ikke dem med uden moms, for netop når du bestiller som privatperson burde der komme moms (og afgift hvis post DK) på ved importen hvis det er fra uden for EU som jeg udgår fra, så den virker ulogisk - Der burde netop være moms og afgift på og told såmænd også, men told bør også tilbageholde varen når det er mange af hver, så det er klart for dem det ikke er til privatbrug men til videresalg

Ring og tal med told for det område de er ankommet via og sæt dig samtidigt ind i importmoms som netop som virksomhed er noget du ikke skal af med, men som skal bogføres og angives korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg har købt varerne på dx.com. 

Nogle af varene er købt i så små partier at der ikke skal betales told(under 80 kr.), så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med dem. 

Angående det med moms: Jeg ved godt at jeg skal betale importmoms, som jeg efterfølgene kan trække fra. Men det er jo ikke sikkert at told og skat får fat i mine bestillinger(de tager vel kun stikprøver?).

Men jeg vil prøve og ringe til told og skat, for at høre hvad jeg kan gøre.

Mvh Krisyian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianAls:

Men det er jo ikke sikkert at told og skat får fat i mine bestillinger(de tager vel kun stikprøver?).

Men jeg vil prøve og ringe til told og skat, for at høre hvad jeg kan gøre.

korrekt begge dele, for det er den helt klare pligt som importregistreret du har, at ALT skal fortoldes korrekt, så bare du gør det burde den være helt ok

Når man er importør skal man altid være omhyggelig med at told bliver korrekt .- også helt undgå venlige kinesere der markerer med forkert beløb eller kalder sig onkel og giver gaver. Told er ikke udpræget ville med snyd Smile men det er jo heller ikke det du vil, så den kan du givet løse med lidt smidighed fra told vil jeg håbe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. 

Jeg vil ringe til told senere i dag :)

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringede til SKAT og fik ikke et svar andet end at jeg kunne kontakte et speditionsfirma og høre.

Men hvis pakkerne kommer igennem tolden uden problemer, er det så overhovedet lovligt at sælge varene?  

På forhånd tak

Mvh Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianAls:
Men hvis pakkerne kommer igennem tolden uden problemer, er det så overhovedet lovligt at sælge varene?  
du har 100% pligt til at sørge for korrekt fortoldning - så du må ikke bare krydse fingre for at noget ikke "tages" i tolden. Som virksomhed har du hele ansvaret for korrekt fortoldning og tages du i salg af ikke fortoldede varer - ting importeret uden importregistrering m.m. vil du generelt få klar bod og det vil ikke forbedre dit forhold til told fremover, så se til at holde regler med told moms osv hvis du vil drive seriøs virksomhed Big Smile

Hvis du vil ha et speditionsfirma ind over så prøv evt http://www.fortoldningsbutikken.dk/  tror at huske den ene hedder Rikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :)

Jeg har kontaktet SKAT og får følgene besvarelse: "Du må henvende dig til den transportør/speditør som vareprøverne kom hjem med, så kan du få dem til at lave en fortoldning efterfølgende." 

Har i/du en ide til hvordan jeg skal gøre det. Varene kommer fra dealextreme.com og ved ikke hvordan jeg skal komme i kontakt mede deres transportører og om de overhovedet vil hjælpe. 

Hvis mine varer nu bliver taget i tolden, er det så ikke lovligt at sælge dem, for så er der jo betalt told og afgift og moms :)

På forhånd tak :)

Mvh. Kristian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianAls:
Har i/du en ide til hvordan jeg skal gøre det. Varene kommer fra dealextreme.com og ved ikke hvordan jeg skal komme i kontakt mede deres transportører og om de overhovedet vil hjælpe.
du må høre dem hvem de sender med - kan være post dk eller andet

KristianAls:
Hvis mine varer nu bliver taget i tolden, er det så ikke lovligt at sælge dem, for så er der jo betalt told og afgift og moms :)
ja enten det - eller tolden beholder dem da du ikke er importregistreret og de kan se det er mere end til privat + du må ikke importere til videresalg uden importregistrering så det korte svar er nej - for du skal ha dem korrekt fortoldet som import til videresalg.

Mit gæt er, at du får en henvendelse fra enten post danmark eller en anden speditør når de ankommer og fra dem regning for gebyr moms og told - som skal betales inden de udleveres - og så kan du jo tage det med dem se om de vil tage dit cvr nummer ind, men ellers som skrevet, prøv fortoldningsbutiken de plejer at være hjælpsomme. Du har jo ret I, at du vil ha betalt told og moms hvis de kommer ind som privat og fortoldes som privat, problemet er jo bare at det må du ikke til videresalg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har lavet proceduren om tidligere i år, så du i tilfældet og grundet det begrænsede omfang, kan indkøbe produkterne til din importørregistrerede virksomhed af dig selv som privatperson.

Dvs. det vil være et privat udlæg, hvorefter du kan fratrække momsen.

Der opereres ikke i samme udstrækning med rettelsesangivelser, da det påfører Skat en del administrative omkostninger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)