Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat i enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus V
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, klart!

Men jeg kan så stadig rette denne rubrik (221) fra måned til måned, da jeg som sagt regner med et meget svingende overskud.

Så lige for at opsummer: Jeg angiver i forskud mit forventede overskud i virksomheden, over et helt indkomstår. SKAT udregner så en månedlig skattebetaling (fx. 37% af overskuddet, og dividerer så dét beløb med 12 måneder), hvor de så hver måned sender et giro-kort, som jeg blot skal indbetale, efter indkomstmåneden.

Du må meget undskylde, hvis jeg stadig ikke har forstået det. Jeg er også lige fyldt 18, så Skat er også en relativ ny ting for mig. :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:04

Daniel Nygård:
Så lige for at opsummer: Jeg angiver i forskud mit forventede overskud i virksomheden, over et helt indkomstår. SKAT udregner så en månedlig skattebetaling (fx. 37% af overskuddet, og dividerer så dét beløb med 12 måneder), hvor de så hver måned sender et giro-kort, som jeg blot skal indbetale, efter indkomstmåneden.

Lige præcis! :)
Og ja du kan godt justere undervejs i året og du får så tilsendt nye girokort for de resterende måneder.
Og i sidste ende kommer du ikke til at betale mere eller mindre end du skal, det er som sagt "bare" a-conto.

Ingen grund til at undskylde, det er jo derfor vi har amino - til at give svar :-)

Fra Aarhus V
Tilmeldt 17. Nov 13
Skrevet kl. 22:13

Super!

Og viser det sig at jeg en (eller flere) måned(er) har betalt for meget i Skat, får jeg det tilbage når årsopgørelsen for indkomståret er opgjort. Hvordan ved de forresten hvad min indkomst har været, måned for måned i stedet for årligt?

Tak for hjælpen! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:27

Cookie - John Hannover:
de er da flímmerligglademed hvad du tjener per dag eller uge eller måned - de vil kun vide have du har tjent hele året

Er det ikke også det jeg har skrevet?

Fra Aarhus V
Tilmeldt 17. Nov 13
Skrevet kl. 22:28

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:
de er da flímmerligglademed hvad du tjener per dag eller uge eller måned - de vil kun vide have du har tjent hele året

Jo. :-)
Jeg har styr på det nu, vil jeg mene. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:

sikkert - men det var jo svar til sidste nyeste spørgsmål nemlig

citat tråd Super!

Og viser det sig at jeg en (eller flere) måned(er) har betalt for meget i Skat, får jeg det tilbage når årsopgørelsen for indkomståret er opgjort. Hvordan ved de forresten hvad min indkomst har været, måned for måned i stedet for årligt?

Tak for hjælpen! :-)   slut citat

Det var kun svar på seneste indlæg og der var vel ikke citat til dine svar, blot klart at noget stadigt ikke forsås

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)