Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på nyt website

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sneakerguiden:

Vi vil fortsat godt have mere feedback på siden, så fyr bare løs!

Jamen, jeg kan da kun sige: "flot side.." For den ligner jo Sneakerworld.dk fra ende til anden.

Nu jeg ejer på ingen måde rettighederne til det Duena tema, og derfor er det selvfølgelig også frit for alle at benytte sig af det.

Og jeg har heller ikke opfundet et grafisk unikum af en hjemmeside, da jeg lavede Sneakerworld.dk.. Men come on.. Det er sgu fint at finde inspiration fra andre personer. Men det er jo mere eller mindre bare kopi af Sneakerworld.dk, dog med lidt andre grafiske elementer. Igen, jeg ejer ikke temaet, så I skal være velkomne til at benytte jer af det. Men jo længere ind man kommer på jeres side, jo mere ligner den Sneakerworld.dk.

For lige at komme med lidt eksempler:

Sneakerguide

Sneakerworld

Sneakerguide

Sneakerworld

Sneakerguide

Sneakerworld

Og så videre.... Ja, selv tekstopsætningen ligner den fra Sneakerworld.dk.

Men ja, igen... Kan jo kun give jer "god" feedback, da siden nærmest er identisk med min egen.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 00:59

Det går endvidere først op for mig nu, at I endda har brugt en lignende baggrund (sort/grå træ) på jeres side, som jeg har på Sneakerworld.

Udover det, tog jeg mig den frihed at tjekke jeres Facebook side ud også..

Kan se at I tager jer den frihed, at bruge et billede, som jeg har redigeret i. 

Det originale billede figurerede på EndClothings facebook side.

Jeg tog kontakt til EndClothing for at høre, om jeg måtte ændre teksten en smule i deres kampagne, for at få folk til at klikke sig ind på Sneakerworld.dk. Det fik jeg lov til, og koden blev derfor fjernet og erstattet af "Find the code in the link", som kan ses her:

Men da jeg som beskrevet længere oppe, besøger jeres Facebook side, finder jeg det samme redigerede billede på jeres Facebook feed: 

Det får selvfølgelig mig til at tænke på, om der er mere I har "lånt" fra Sneakerworld - end bare hele jeres designmæssige opsætning selvfølgelig.

Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:10

Hej Jonas.

Jeg kan selvfølgelig godt se problemet her og også forstå din utilfredshed. Jeg må dog pointere at vores tema er blevet kodet fuldstændig om af et programmør team og opbygget fra bunden igen. Men jo jeg kan da godt se at der er nogle steder der er blevet hentet inspiration også lidt for meget måske. 

Vil dog sige vores primære fokus har lagt på at skabe en side i stil med www.sneakersaddict.com og www.sneakernews.com og det kan da godt ske at vi skal have kigget lidt på designet en gang til. 

Med hensyn til nogle af siderne på siden så vil jeg sige at mange af dem er grundlæggende for en side som denne, det er noget den skal indeholde og hvis du kigger på andre store sneakersider så har de samme funktioner og ligner fuldstændigt hinanden. Billedet på Facebook siden er beklageligt og vi burde selvfølgelig ikke bruge noget af dit arbejde specielt ikke uden tilladelse, det er derfor også taget ned og det sker ikke igen.

Tilmeldt 17. Nov 13
Skrevet kl. 07:26

Og med hensyn til Duena Theme så er det et tema vi har brugt flere gange før bare til andre produktet, så det var bestemt ikke fordi sneakerworld bruger det at vi valgte det. Men vi vil se på hvad vi kan ændre og om vi skal skifte tema helt.. så de ikke ligner hinanden for meget.  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sneakerguiden:

Jeg må dog pointere at vores tema er blevet kodet fuldstændig om af et programmør team og opbygget fra bunden igen. Men jo jeg kan da godt se at der er nogle steder der er blevet hentet inspiration også lidt for meget måske.

Kodet fuldstændigt om og opbygget fra bunden? Aaaarg, så synes jeg, at I skal tage en snak med jeres "programmør team"..
Som man kan se i mine tidligere posts, så er der vidst ikke meget kodning fra bunden af der. Og jeg vil sige, at der er flere steder, hvor der er blevet hentet for meget inspiration. Alene det, at I benytter jer af en grå/sort træ baggrund er over grænsen. 

Sneakerguiden:

Med hensyn til nogle af siderne på siden så vil jeg sige at mange af dem er grundlæggende for en side som denne, det er noget den skal indeholde og hvis du kigger på andre store sneakersider så har de samme funktioner og ligner fuldstændigt hinanden. Billedet på Facebook siden er beklageligt og vi burde selvfølgelig ikke bruge noget af dit arbejde specielt ikke uden tilladelse, det er derfor også taget ned og det sker ikke igen.

Det er skam heller ikke det jeg mener, ang. indholdet på siderne. Jeg er udemærket klar over, at laver man en blog/affialiate side omkring sneakers, jamen så kommer man jo til at blogge og skrive om det samme som alle de andre 1.000 vis, som allerede gør det i forvejen. Nej, jævnføre de billeder i mine tidligere posts, så var det som beskrevet jeres opsætning af siden, jeg kommenterede på, og hvordan det til forveksling lignede Sneakerworld.dk.
Derfor ville jeg hurtigt pointere, at jeg synes det er fint at finde inspiration hos andre i samme branche, og det er fint at der kommer flere til, som gerne vil gøre sig på affiliatemarkedet. Men nærmest kopiere og slå plat på en anden hjemmeside, er i min optik usmageligt. Der går en grænse mellem at finde og benytte sig af inspiration fra andre, til decideret at kopiere en hel sideopsætning - og I er godt på vej til at krydse denne grænse.
Jeg er glad for at I har valgt at fjerne jeres FB billede. 
Der er også en del andre billeder, som jeg vil foreslå jer, at fjerne. Blandet andet under Balenciaga, Giuseppe Zanotti, Christian Louboutin og Saint Laurent. Jeg kan se, at de billeder I benytter jer af der, stammer fra Sneakerworld.dk. Til jeres orientering, så har jeg spurgt om lov, og har fået tilladelse fra de forskellige webshops som fører disse mærker, til at benytte mig af de forskellige billeder. Men det går jeg ikke ud fra at I har? 
Sneakerguiden:
Og med hensyn til Duena Theme så er det et tema vi har brugt flere gange før bare til andre produktet, så det var bestemt ikke fordi sneakerworld bruger det at vi valgte det. Men vi vil se på hvad vi kan ændre og om vi skal skifte tema helt.. så de ikke ligner hinanden for meget. 
Som jeg beskrev tidligere, så ejer jeg ikke rettighederne til Duena temaet (eller iTheme2 for den sags skyld), og derfor skal jeg ikke bestemme eller blande mig i, om I forsætter med at benytte jer af temaet. Som understreget mange gange, så er jeg glad for, at folk kan finde inspiration hos hinanden. Men stop med at slå plat på en anden side, og skab jeres eget i stedet for. Det er der langt mere værdi i.
Udover dette.. Hvis jeg finder andet grafisk eller tekst på jeres side, som jeg kan se stammer fra Sneakerworld.dk, vil I modtage en faktura for mit arbejde. 

Tilmeldt 17. Nov 13
Skrevet kl. 11:49

Forstår dig godt. De billeder du ønsker fjernet er væk og siden bliver gennemgået og ændret.

Du er velkommen til faktura, men det er vel i princippet http://www.intelmarketing.es arbejde da de har lavet vores side. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 11:50

Udover at sitet er voldsomt inspireret af sneakerworld, så generer baggrunden mig, at den gentager sig selv. Det var OK for 10 år siden, i dag er uprofessionelt.

Ellers fint site. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sneakerguiden.dk er er da en super side, men det er vel egentlig Jonas, der skal krediteres for det arbejde, når I blot har kopieret det han har lavet. Det er jo direkte usmageligt, mere har jeg ikke at sige.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 12:08

Hej Søren.

Tak for det. 
Jo mere jeg undersøger det, jo tydeligere bliver det, at i hele jeres "mærker"-kategori, har I for det meste bare kopieret de billeder, som I har fundet i galleriet på Sneakerworld.dk og brugt dem herefter. Mange af billederne kan jeg være totalt ligeglade med, da vi, som jeg kan se, benytter os af samme affiliate partner og derfor har lov til at bruge deres billeder. Men de mærker, hvor der ingen affiliate partner er på, så som dem jeg nævnte i min forrige post, synes jeg i bør fjerne - med mindre i selvfølgelig har fået tilladelse fra den respektive webshop, hvor det pågældende billede hører hjemme.

Det kan godt være, at de har lavet siden for jer, men du/I står stadig som ejer, og derfor vil en eventuel fakura tilfalde jer. 

Tilmeldt 17. Nov 13
Skrevet kl. 12:14

Det der skal fjernes bliver fjernet.

Direkte kopieret er siden jo ikke. De fleste funktioner er en del af siden. Det der skal ændres skal nok blive ændret, men vi har flere sider og andre funktioner stadigvæk så helt ens er de ikke.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)