Hej guys. Jeg og en ven har siddet lidt med en idé om noget parallelimport, men er lidt gået fast i en ting. Hvis vi skal have fat i varer direkte fra en producent, skal man så kontakte dem pr. tlf. eller er der andre måder sådan noget foregår, og hvordan man mht selve firmaet. Skal vi oprette et firma og cvr osv før vi går igang, eller kan vi starte med at sikre os, at det overhovedet er muligt for os at få varene? Håber jeg har formuleret mig rigtigt, ellers må i gerne stille spørgsmål ;)
|
Kan være jeg har misforstået dine spørgsmål, men jeg vil prøve og give mit bud på det.
1) Vil helt sikkert råde dig til at få et CVR nr inden du køber noget, da du ellers skal betale diverse gebyrer til DHL / UPS eller hvem du end vælger og bruge som transport, til udregninger af import told osv. En af mine leverandører glemte og skrive mit CVR nr på en gang, det kostede 150kr i administrations gebyr.
2) Du skal ALTID kontakte dine leverandører pr mail, så du har noget og henvise tilbage til. Især hvis du arbejder sammen med Kina da de taler meget dårlig engelsk.
3) Jeg tror ikke det bliver noget problem og få varen, med mindre du har tænkt dig og købe Stoffer eller Våben.
Håber det hjælper