Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej guys.

Jeg og en ven har siddet lidt med en idé om noget parallelimport, men er lidt gået fast i en ting.
Vi mangler lidt viden omkring producenters salg eller hvad man kalder det.  

Hvis vi skal have fat i varer direkte fra en producent, skal man så kontakte dem pr. tlf. eller er der andre måder sådan noget foregår, og hvordan man mht selve firmaet. Skal vi oprette et firma og cvr osv før vi går igang, eller kan vi starte med at sikre os, at det overhovedet er muligt for os at få varene?

Håber jeg har formuleret mig rigtigt, ellers må i gerne stille spørgsmål ;)

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:56

Kan være jeg har misforstået dine spørgsmål, men jeg vil prøve og give mit bud på det.

1) Vil helt sikkert råde dig til at få et CVR nr inden du køber noget, da du ellers skal betale diverse gebyrer til DHL / UPS eller hvem du end vælger og bruge som transport, til udregninger af import told osv. En af mine leverandører glemte og skrive mit CVR nr på en gang, det kostede 150kr i administrations gebyr.

2) Du skal ALTID kontakte dine leverandører pr mail, så du har noget og henvise tilbage til. Især hvis du arbejder sammen med Kina da de taler meget dårlig engelsk.

3) Jeg tror ikke det bliver noget problem og få varen, med mindre du har tænkt dig og købe Stoffer eller Våben.

Håber det hjælper

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:12

Du skal have et CVR nummer.

Hvis du skal forhandle et produkt skal du have en distributøraftale med varemærkehaverens samtykke, eller en agentaftale med en distributør, som varemærkehaverne vil henvise dig til.

Hvis du skal handle udenfor EU skal du også import- og eksport registreres. (Import for at få varerne ind, og eksport for at returnere evt. defekte varer). Sørg for at det ikke er kopi'er, og du har varemærkehaverens samtykke til videresalg, ellers kan det blive rigtigt dyrt.

Nogle mærker er meget konservative, og ønsker at du køber et helt lager hvis du skal videresælge. Andre er meget åbne omkring det, og sender dig et par prøveprodukter, og så kan ordren "gå uden om dig" så at sige. Så du ikke har noget med varerne direkte at gøre, men de bliver sendt direkte til kunden. Det er meget forskelligt, og det er et psykologisk spil imellem to parter, når man skal forhandle disse ting, for hvis du siger åbenlyst "Jeg vil ikke have et varelager", så vil mange ikke have dig, fordi de ikke tror du har en stærk nok økonomi til at bære deres brand frem. Der er mange små ting man skal være opmærksom på, men det er en super sjov verden at bevæge sig ud i. Du kan skrive en PB hvis du har nogle generelle spørgsmål.

Venlig hilsen

Claus S. von Arenstorff

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)