|
Hej Amino brugere Jeg er ny herinde og jeg sidder med et lille problem som jeg prøver at finde hoved og hale på og som jeg vil prøve at forklare på bedst mulig måde i håb om noget hjælp på området. Vi sælger digitalt musik via en dansk distributør som så sender musikken videre til salg hos deres egen distributør i Tyskland som ligger musikken ud på diverse digitale download og streamingtjenester såsom iTunes, Spotify, TDC Play osv. Der hvor forvirringe opstår er afregningen for salget af musikken til os som pladeselskab. Vores danske distributør har fået pengene for salget af musikken tilsendt fra hoved distributøren i Tyskland. Og vi får af vide at der ikke er moms på salget af musikken. Ergo er salget opgjort uden moms til os på en opgørelse. For at få det beløb overført skal jeg så ifølge den danske distributør skrive en faktura på det samlet beløb og sende til dem så vi kan få pengene overført. Men skal der ikke lægges 25% moms på den faktura jeg sender selv om den danske distributør siger der ikke er moms på salget af vores musik. Jeg mener at når vi jo er to danske reg. virksomheder at så skal der jo være en salgs og købsmoms og at de danske monsregler er gældende i dette tilfælde. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at besvare dette da det er noget forvirrende om der skal eller ikke skal lægges de 25% moms på i dette tilfælde. Til orientering så fik vi altid vores salg udbetalt inkl. 25% fra vores helt gamle danske distribution. Mvh. Michael :-) |
OM jeg forstår det ret - så der er ikke moms på fra distributøren når han sælger til Tyskland og det er jo naturligt mellem dansk virksomhed og tysk ditto. Når du skal fakturere en DK virksomhed vil jeg som du, bestemt mene du skal fakturere med moms fra DK selskab til DK selskab med moms og det skulle vel ikke genere ham som jo får momsen igen?
Jeg er ikke med på hvorfor der ikke er moms på salget af jeres musik, men ser det som du som almindelig faktura fra DK til DK momsregistrerede
vh John H
Bliv gratis medlem