Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er din bogføring for dyr?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tesnjak:

Jeg synes pt. at branchen er fyldt med dårlige bogholdere, der er alt for dyre i forhold til kvaliteten som de leverer, og som ikke overholder det de lover. Udover at mange ikke kan udnytte de muligheder dagens teknologi kan tilbyde, så er det ikke altid at bogføringen er korrekt.

Tør man spørge, hvor mange cases de to påstande i sætning 1 bygger på? Og hvordan vurderer man kvaliteten vs prisen? 

Den understregede sætning forstår jeg intet af. Hvis man ik gider modtage billeder via f.eks dropbox, hva har det så med evner, pris eller kvalitet at gøre? Er det ik mere et valg, man som bogholder helt selv kan træffe? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten

Nu hørte jeg lige i dag at SKAT har gennemgået omkring 3000 virksomheder i kategorien små virksomheder (omsætning fra 500.000 og op til 10.mio). Hovedparten af virksomhederne lå i den lave ende. I 62 % af tilfældene var regnskaberne behæftede med fejl.  Det menes at været et potentielt skatteprovenu på ca. 7 milliarder i denne kategori.

Langt den overvejende del af de 3000 virksomheder fik bistand fra revisor/bogholder.... så påstanden om "kvaliteten" er der nok noget om. Man kan købe sig til hjælp for billigt - og alt for mange lader sig forblænde af ordet revisor. Ufatteligt at det ikke er blevet gjort til en beskyttet titel.

Ellers er jeg enig med dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01

Henrik Koudahl:

Morten

Nu hørte jeg lige i dag at SKAT har gennemgået omkring 3000 virksomheder i kategorien små virksomheder (omsætning fra 500.000 og op til 10.mio). Hovedparten af virksomhederne lå i den lave ende. I 62 % af tilfældene var regnskaberne behæftede med fejl.  Det menes at været et potentielt skatteprovenu på ca. 7 milliarder i denne kategori.

Langt den overvejende del af de 3000 virksomheder fik bistand fra revisor/bogholder.... så påstanden om "kvaliteten" er der nok noget om. Man kan købe sig til hjælp for billigt - og alt for mange lader sig forblænde af ordet revisor. Ufatteligt at det ikke er blevet gjort til en beskyttet titel.

Ellers er jeg enig med dig.

Det er mig en gåde, at man bare kan oprette en virksomhed, som sælger sig på bogføring eller revision uden nogen godkendelser fra myndighederne. Det burde være lovpligtigt, at alt bogføring skete af en person, som havde know how indenfor dette. Men 62% lyder godt nok af meget, alt for meget!

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 08:41

Mht. kvalitet af bogføringen vurderere jeg det iht. hvor godt bogføringsmaterialet er afstemt og korrekt bogført iht. gældende regler. I mine øjne så skal bogføringen helst, hvis muligt, være afstemt 100% hvert måned/kvartal (kommer selvfølgeligt an på størrelsen af virksomheden). Dvs. at alle balance posterne er afstemt og der ligger en afstemning af dette. Som oftest ser man at en bogholder bogfører ud fra banken, og det er således kun banken der er stemt af hvert måned/kvartal.

Mht. at mange ikke udnytter dagens teknologi, så blev der lavet en undersøgelse af FSR, at kun 11% af bogholdere brugte csv filer og excel til hjælp med bogføringen af banken.

Lidt afhængigt af kundetype, så plejer jeg at få en csv fil af banken, som jeg bearbejder i excel, sortere, opsætter bilagsnr, dato, tekst, momskode, beløb, konto og modkonto mv.  som jeg så importere i regnskabsprogrammet. Udover at dette er med til at sikre 100% korrekt bogføring af banken, så skal jeg bruge mindre tid til at taste arbejdet, og jeg har mere tid til gennemgang af bogføringen og bilagene.

Hvis nogen af jer skulle få brug for en lille video guide, hvorledes jeg gør det, vil jeg med glæde demonstrere hvordan man får sat alt op til bogføringen ved hjælp af en CSV fil på ingen tid.

Jeg skal nok prøve at optage flere tricks og fifs der kan gøre ens bogføring meget lettere, men jeg skal lige have min hjemmeside op og kører.

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:09

Da jeg startede min bogføringsvirksomhed for 8 år siden, foreslog mit lokale erhvervskontor, at jeg gav 1. måned til halv pris, de første 20 timer til kr. 200,- eller sådan noget skørt noget. Det viste sig, at det ikke var nødvendigt. Virksomhedsejerne forstår godt, at min service koster penge og at jeg allerede er billigere end revisorens assistent. Jeg er aldrig gået på kompromis med min pris, da jeg ved, hvad jeg er værd og hvis man formår at vise det, skal kunderne nok komme eller overtales. I mange tilfælde er det den  n ye kundes revisor, som anbefaler mig og så kommer timeprisen slet ikke på tale. Anbefalingen alene retfærdiggør prisen.

I mine øjne er fastprisaftaler ubrugeligt. I alle de tilfælde, hvor jeg har overtaget en kunde, hvor der var en fastprisaftale, har jeg kunnet gøre det billigere ved at fakturere efter timeforbrug. 

Derudover er timeforbruget forskelligt fra år til år for hver enkelt kunde. Når jeg også agerer administrator og sparringspartner og ikke kun bogholder, kommer der mange småting ekstra det ene år og måske lidt mindre det næste år. Derfor er det lidt farligt bare at losse 20% rabat på bordet, fordi du vil være den billigste og den bedste. Der er en bogholder i mit område, som tilbød bogføring til kr. 250/time. Vil du gå ned til kr. 200/time i et enkelt år og herefter hæve prisen til kr. 350-400/time?

I øvrigt velkommen til Amino og held og lykke med din nye virksomhed.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Tilmeldt 29. Jun 08
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 09:24

Hej Michael

Tak for dit indlæg. Selvfølgeligt er det lidt farligt med de 20%, men man skal jo starte et sted.

Derudover er jeg helt enig med dit indlæg og den er super relevant, men så længe jeg ikke har nok kunder i biksen, så skal jeg starte et sted.

Der er selvfølgeligt en mindstepris jeg kan gå ned til, men det er noget, som jeg vil vurdere ud fra kundetype, størrelse, kompleksitet osv.

De 20% i rabat er simpelthen et udgangspunkt, hvis jeg kan se, at jeg ikke kan matche det vil, jeg selvfølgeligt gøre kunden opmærksom på det.

Tilmeldt 29. Jun 08
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 09:43

Henrik Koudahl:

Af de 62% vil jeg sige 1/6 er så dårlige bogført, at de er på kanten til at være ekstremt dårligt. Men igen det kommer af mine erfaringer.

Det skal lige siges, at når vi snakker om kategorien små virksomheder, der er regnskaberne oftest lavet med en review erklæring, og i bund og grund kan en revisor lave en review erklæring kun ved hjælp af analytiske værktøjer, dvs. det er ikke sikkert at revisoren har været på detail niveau og kigge bogføringen grundigt igennem. Det er derfor særdeles vigtigt med en grundig/dygtig bogholder som en lille virksomhed.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:44

Tesnjak:

Hej

Efter næsten et årti som revisor har jeg taget skridtet og startet min egen revision/bogholderi service, primært med fokus på bogholderi, afstemning og korrekt bogføring i henhold til de gældende regler på området.

Jeg synes pt. at branchen er fyldt med dårlige bogholdere, der er alt for dyre i forhold til kvaliteten som de leverer, og som ikke overholder det de lover. Udover at mange ikke kan udnytte de muligheder dagens teknologi kan tilbyde, så er det ikke altid at bogføringen er korrekt.

Vores primære mål er:

- At leverer et produkt der er 100 % afstemt enten måneds- eller kvartalsvis.

- At balancen skal være afstemt og korrekt enten måneds- eller kvartalsvis, og ikke kun 1 gang om året.

- At give kunden et produkt som de kan have en tiltro til er pålidelig og korrekt, og som de kan bruge til udvikling af virksomhedens målsætninger, og ikke mindste til at vise et pålideligt billede af virksomhedens finansielle stilling enten måneds- eller kvartalsvis overfor forretningspartner.

- At vores kompetencer afspejler i det produkt som kunden får leveret.

- At udfører ovenstående ting til en bedre kvalitet og helst 20 % billigere end konkurrenterne.

Jeg vil ikke skrive de kompetencer som jeg besidder, da jeg synes de skal afspejle i det produkt jeg leverer, men jeg vil dog skrive at mine evner er langt over bogholder niveau, da jeg har udført revision af både små og helt store virksomheder, og har således opnået en solid erfaring både regnskabs- og skattemæssigt indenfor arbejdsområdet.

Lige nu kører jeg med et fastpris tilbud, og udover det lover jeg at jeg det første år vil være 20 % billigere end hvad i har givet for bogholderiet det sidste år. Ikke nok med det, men hvis vi indgår et samarbejdsaftale så er den 1. bogføringsmåned HELT GRATIS.

Hvis, i kan afspejle jer i ALLE af de mål som vi vil opfylde, så synes jeg i ikke skal tøve at tage kontakt til os på st @ revregn.dk.

Derudover glæder jeg mig til at være en del af denne forum og vil jævnligt komme med forskellige indspark fra revisionsbranchen, og håber i vil tage godt i mod os.

Med venlig hilsen

Rev&Regn

Tesnjak:

Hej

Efter næsten et årti som revisor har jeg taget skridtet og startet min egen revision/bogholderi service, primært med fokus på bogholderi, afstemning og korrekt bogføring i henhold til de gældende regler på området.

Vores primære mål er:

- At leverer et produkt der er 100 % afstemt enten måneds- eller kvartalsvis.

- At balancen skal være afstemt og korrekt enten måneds- eller kvartalsvis, og ikke kun 1 gang om året.

- At give kunden et produkt som de kan have en tiltro til er pålidelig og korrekt, og som de kan bruge til udvikling af virksomhedens målsætninger, og ikke mindste til at vise et pålideligt billede af virksomhedens finansielle stilling enten måneds- eller kvartalsvis overfor forretningspartner.

- At vores kompetencer afspejler i det produkt som kunden får leveret.

- At udfører ovenstående ting til en bedre kvalitet og helst 20 % billigere end konkurrenterne.

Jeg vil ikke skrive de kompetencer som jeg besidder, da jeg synes de skal afspejle i det produkt jeg leverer, men jeg vil dog skrive at mine evner er langt over bogholder niveau, da jeg har udført revision af både små og helt store virksomheder, og har således opnået en solid erfaring både regnskabs- og skattemæssigt indenfor arbejdsområdet.

Lige nu kører jeg med et fastpris tilbud, og udover det lover jeg at jeg det første år vil være 20 % billigere end hvad i har givet for bogholderiet det sidste år. Ikke nok med det, men hvis vi indgår et samarbejdsaftale så er den 1. bogføringsmåned HELT GRATIS.

Hvis, i kan afspejle jer i ALLE af de mål som vi vil opfylde, så synes jeg i ikke skal tøve at tage kontakt til os på st @ revregn.dk.

Derudover glæder jeg mig til at være en del af denne forum og vil jævnligt komme med forskellige indspark fra revisionsbranchen, og håber i vil tage godt i mod os.

Med venlig hilsen

Rev&Regn

Hej Tesnjak, 

Hos Doneco hylder vi folk specielt inden for din branche, der tør tage ny teknologi til sig og ruske lidt op i branchen. Vi har endda oplevet fra en af vores kunder, at han kan effektivisere så meget i hans arbejdsproces, at han kan tilbyde en fast lav pris på økonomistyrring istedet for at opkræve pr. time. Dette kommer jo også hans kunder til gode. 

Derfor vil vi gerne tilbyde dig fri afbenyttelse af vores system bogført, hvis det skulle have interesse :)

Du kan læse mere om os på www.bogført.dk . Send mig en PM hvis du er interesseret :)

Tilmeldt 29. Jun 08
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 09:51

Hej Anders

Jeg kender godt bogført.dk og jeg har set det i action, og jeg synes det er et super godt initiativ, og det er lige præcist det sted hvor vi skal hen med bogføringen, meget mindre taste arbejde og meget mere gennemgang af materialet.

Lige pt. har jeg ingen kunder der vil kunne gavne så meget af jeres system at det vil kunne ses på prisen, derfor takker jeg for dit tilbud og har dig i baghovedet når det bliver relevant. Læs lige jeg skrev NÅR og ikke HVIS Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:57

Du skal være mere end velkommen til at tage fat i mig når det bliver aktuelt :)

Det er nu ikke kun prisen der vil være en fordel, men også tidsbesparelsen i bogføringsprocessen for dig og dine kunder.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)