Nu er jeg en ung iværksætter på 26 som igennem min tid har været en del af flere forskellige projekter, men aldrig lavet mig "eget". Derfor valgte jeg for et par uger siden at NU skulle det være. Forinden dette har jeg ofte fået gode idéer, men aldrig rigtigt fået ført dem ud i livet udover jeg kort er gået i gang med det, og så har jeg ladet det ligge fordi jeg ikke kunne overskue det. Denne gang er det dog lidt noget andet - og derfor vil jeg lige dele mine erfaringer med jer her hvor jeg går ind i mit personlige projekts anden uge. Sagen er som sagt at jeg har haft 1000 gode idéer, men jeg stopper altid inden jeg er gået i gang. Jeg har nu fundet ud af at det der er vigtigst er at man tager tingene i et tempo hvor man selv føler sig komfortabel med det og ikke stiller for høje krav til sig selv. Når man får en god idé, så vil man nærmest gerne have at det var færdigt allerede dagen forinden, men realisme og accept af begrænsninger i forhold til tid og økonomi skal eksisterer, da du ellers taber dig selv i processen da det så bliver nederlag i stedet for gå-på-mod. En anden ting som jeg har fundet ud af er at de rigtig gode idéer til ens projekt kommer når man får et afbræk fra det, men stadig tænker på hvordan man kan gøre det bedre. Nu stod jeg eksempelvis (med min last) og røg - og så kom der lige 2 gode idéer til mit projekt som jeg med det samme derefter skrev ned. Dette betyder at nu er jeg opmærksom på hvad jeg skal sigte efter på lang sigt, men ved stadig hvad mit kortsigtede mål er. I takt med at jeg tager tingene i små bider og acceptere at tingene ikke "bare" kommer med det samme, har gjort at jeg har meget mere ro i mit sind, og jeg nyder at lave det når jeg endeligt er i gang med det. Så mine råd til jer som går med en god ide er: 1. Skriv din ide ned som det første. Skriv det bare i korte træk, men få tingene skrevet ned. Så en opsummering på det er: Tag tingene i DIT tempo, skriv tingenen ned - og vent med at betale for ting der ikke er nødvendigt FØR det er nødvendigt - og vigtigst af alt - accepter det tempo tingene går i, fordi hvis du ikke gør det, så mister du modet og gejsten. Håber er er nogen der kan bruge det til noget, men ville lige bidrage med min erfaring til aminos brugere, da jeg mange gange selv får hjælp herinde til det ene eller andet. God weekend! |
Tak for et nice indlæg Drupalekspert :-)