Strategien for en studerende, som har svært ved at finde 99 kr om måneden, må være, at være lidt hurtig i starten, så de kan nå at byde ind inden opgaven låses for ikke-PLUS.
Argh,... lovede mig selv at få søvsuget nu den mindste endelig er faldet i søvn, men nu kribler det IGEN i mine små fingre...
Thomas - jeg tror de studerende kommer for sent, da de nok er i skole eller laver lektier når opgaverne udbydes ;)
Hihiiiii.... hvad så med at gøre sådan at de 3 første tilbud KUN kan gives af basismedlemmer... Så er det da en rimelig fordeling eftersom der derefter kan afgives masser af tilbud fra plussere...
Hvorfor ikke støtte op om netop de studerende ved at lave en studierabat?
Jeg har da som freelancer haft periode hvor en studerende har tjent mere end mig. Så det er ikke alle steder man skal flette en studierabat ind. Du skal også tænke på hvor meget administration der evt. kan være ved den og hvor mange (få?) flere Plus medlemmer der kan give.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det er altid lettere at gå udfra at alle sagtens kan tjene 100 kr her og 100 kr der, hvis ikke man selv står og mangler pengene.
Hvis man ikke evner at tjene 99 kr. så man kan købe en måneds Amino Plus, så evner man nok heller ikke at løse de opgaver der udbydes.
Jeg kan sagtens forstå folk gerne vil have det er gratis, og jeg kan sagtens forstå det ikke er alle der lige har 99 kr. i "overskud" til Amino Plus, men dertil så at sige det er helt umuligt og svært at skaffe 99 kr. der er langt.
For dem som umuligt kan skaffe 99 kr. til et medlemskab, der tror jeg faktisk også det er fint for dem selv at de ikke kan byde på opgaver. Jeg tror de vil spilde deres tid, og jeg tror ikke de vil kunne løse nogen opgaver, hvis det at tjene 99 kr. i forvejen er en helt umulig og uoverskuelig opgave.
Jeg tror de vil spilde deres tid, og jeg tror ikke de vil kunne løse nogen opgaver, hvis det at tjene 99 kr. i forvejen er en helt umulig og uoverskuelig opgave.
Det synes jeg så er lidt det samme som at sige, at fordi man er fattig, så har man ingen kompetencer.
Men jeg er 100% enig i at det lyder tosset ikke at kunne skaffe 99,- men derfor er det, stadig svært for nogen. Jeg ville bare gå ud og sælge min mands FCK fodbold med signaturer, hvis jeg manglede 99,-
Det synes jeg så er lidt det samme som at sige, at fordi man er fattig, så har man ingen kompetencer.
Det er muligt du kan læse det ind i mit svar, men det er OVERHOVEDET ikke det jeg skriver.
For at skære det helt ud i pap, så er pointen at kan man umuligt skaffe 99 kr. kan man nok heller ikke løse en kompliceret opgave på freelancer. Og det har INTET at gøre med at være fattig, rig, rødhåret, blond eller noget som helst andet.
Hvis man vil sælge dine timer professionelt, til folk der i deres forretning er afhængige af ens arbejde, så nytter det ikke hvis man er så kompetence-løs at man ikke kan skaffe 99 kr. på den ene eller den anden måde.
Svar mig på dette: vis man ikke engang kan finde ud af f.eks. at samle flasker, hvordan skulle man så kunne sælge konsulenttimer professionelt?
Strategien for en studerende, som har svært ved at finde 99 kr om måneden, må være, at være lidt hurtig i starten, så de kan nå at byde ind inden opgaven låses for ikke-PLUS.
Når de så har vundet og udført den første opgave, kan de bruge noget af betalingen fra opgaven til at finansiere PLUS-medlemskabet, som fremadrettet vil gøre det nemmere at være freelancer.
God plan Thomas, men så bliver det jo svært at finde noget at brokke sig over ;-)
God plan Thomas, men så bliver det jo svært at finde noget at brokke sig over ;-)
Der er vist ingen der brokker sig - det er nærmere en debat
Men jeg synes helt klart at debatten blev lidt længere end forventet... så skal vi ikke slutte som enige og allesammen smide vores flasker i rendestenen til de studerende!!!
Jeg har lige et spørgsmål mere jeg tror jeg vil smide ind på debatten derude