Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra kunde -hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i en situation hvor jeg godt kunne bruge nogle råd. Jeg har i september fået min første kunde -og det er pt min eneste, men jeg kører ca 28 timer om ugen for denne kunde. Mit problem er nu at kunden ikke har betalt som aftalt. Fakturaen skulle være betalt d. 4/11. Jeg talte med ham d. 5 hvor beskeden var at de gik ind i løbet af et par dage. D. 7 talte jeg med ham igen og han sagde at han ville indbetale dem samme dag. Nu er det så d. 14. og der er ingen penge gået ind og det værste er at han ikke tager tlf. eller vender tilbage på mine beskeder. En af hans folk har talt med ham og givet mig besked om at de skulle gå ind idag eller imorgen. Jeg har nu sendt ham en rykker og kører stadig for ham, men er meget i tvivl om det er for naivt at tro på at pengene nok skal komme. Samtidig er jeg også i tvivl om det er for drastisk at stoppe samarbejdet indtil der går penge ind, og dermed risikere ikke at få flere timer hos ham... Hvad er jeres vurdering og hvad ville i gøre hvis i var i mit sted?

Vh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Susanne,

Det lyder som om at du kører som sælger for ham?

Uanset hvad, hvis jeg var freelancer på den måde og kunden ikke betaler som aftalt, så STOP! Lige med det samme.

Læg en besked om, at du ikke fortsætter før betalingen er indgået - og du forlanger herefter betaling hver uge fremfor hver måned. Betalingsfristen forkortes også.

Hør engang: Hvis man ikke kan stole på dem, som man arbejder for - så er de ikke værd at arbejde sammen med. Længere er den egentligt ikke.

Hvad vil du med en kunde, hvis du ikke får din betaling fra ham?

Så læg en besked på hans svarer, om at du har indstillet arbejdet, indtil betalingen er tilgået dig. Du går også hjem og laver en ny aftale, som du præsenterer ham for ved først mulige lejlighed - nye betalingsfrister og oftere faktura. Så kan han lære det!

Glem flinkeskolen. Det er dig, der ikke kan betale dine regninger!

PS: Send også en rykker med gebyr. Du skal huske at følge proceduren, hvis manden ender med ikke at betale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Susanne :
Jeg har i september fået min første kunde -og det er pt min eneste, men jeg kører ca 28 timer om ugen for denne kunde.
hm - ja sandheden er, at du vel skulle ha været lønmodtager, og haft feriepenge m.m. Han har formentlig valgt at det var nemmere at undgå opsigelse/feriepenge og besvær med at indberette, og du har enten fundet det bedre end at være ansat, eller følt dig tvunget, fordi der ikke lige var andre alternativer. 

Det er ret almindeligt desværre. Jeg går ud fra at du har CVR og dermed står du ikke med mange andre muligheder end helt normal rykker procedure, bevise aftale og at du har udfyldt den, og så kræve pengene og bør jo gøre det uanset kunden så er væk (sig tak)

Er du CPR ansat har "kunden" som er din eneste og som du kører 28 timer om ugen for, formentlig et problem hvis skat også involveres, for han skulle givet så ha indberettet bidragspligtig b inkomst hvis han overhovedet har udbetalt penge. 

Du er udsat for noget tarveligt og bør nok kontakte en jurist snarest og få ham til at lægge pres på og jeg ville ikke ha arbejdet fra september til nu uden at få penge. KUNNE du komme til at tale personligt med chefen eye to eye så er det en mulighed men det kan kun du afgøre ud fra dit behov

Kan du finde andet - GØR det og kør den juridisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Flemming:

Hej Susanne,

Glem flinkeskolen. Det er dig, der ikke kan betale dine regninger!

PS: Send også en rykker med gebyr. Du skal huske at følge proceduren, hvis manden ender med ikke at betale.

Yes
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Kan du finde andet - GØR det og kør den juridisk

vh

Yes
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:08

Tak for jeres svar.

Til lidt info kan jeg fortælle at jeg nu har meddelt at jeg ikke vil køre før jeg ser pengene på min konto. Den rykker jeg har sendt ham var med gebyr.

Er simpelthen bare så ærgerlig over at blive behandlet sådan, og må bare håbe på at det ikke er flertallet der er som ham.

Vh Susanne

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:27

Hej Susanne

Det lyder som om han mangler penge til at betale dig og finder på undskyldninger. Det er træls situation, men du er ikke den første der har oplevet det. Det er godt du rykker ham og forhåbentlig betaler han, men hvis ikke kan du starte en inkasso sag mod ham. Læs om inkasso her: http://www.startupsvar.dk/inkasso 

Til fremtidige måder at håndtere dine betalingsbetingelser på så læs om betalingsbetingelser her: http://www.startupsvar.dk/betalingsbetingelser

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:38

Det er godt nok træls for dig, men det er jo sket for andre før dig. Send en rigtig rykker, du får en gratis her: 

http://neminkasso.dk/gratis-rykkerbrev

...og har det ikke effekt, så tænk over inkasso.

Pas på med de firmaer, der lokker med at det er gratis, det er det ikke

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 22:02

Tag hen til ham og sig du vil have dine penge :)

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:49
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)