Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på min nye idé?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået en god idé jeg gerne vil føre ud i livet. Mit problem er bare at jeg ikke har midlerne til at få projektet startet. Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg være sikker på at andre ikke stjæler min idé, hvis jeg fremlægger ideen for eventuelle investorer eller partnere?

Venlig Hilsen Daniel

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:46

Det gør du med en såkaldt NDA (kan googles)

Og når det så er sagt, så er energien til at udføre en idé det altafgørende, så vær ikke så bange for at afsløre noget.
Og husk at selvom du betaler dig fra at få et patent, så koster det først store kroner, når du skal forsvare det. 

Tilmeldt 1. Oct 13
Skrevet kl. 21:01

Jeg siger tak for svaret :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 23:57

Hej,

Det reelle svar er, at det kan du ikke.

Du kan ikke tage patent på en ide. Du skal have noget håndgribeligt, en prototype eller software(mener jeg), før du kan tage patent.

En NDA kan du som sådan heller ikke bruge til noget. For det første siger du, at du ingen penge har. Dvs. at hvis nogen bryder den, så kan du ikke sagsøge dem, da du som sagt ingen penge har.

For det andet, så kan den du mener, har brudt NDA'en sige, at han/hun selv har fundet på ideen. Især fordi at den ide man starter med, sjældent er den man ender med at tjene penge på, og derfor den der bliver en succes.

Så du må tage chancen :)

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:44

Hvis du lige væbner dig med tålmodighed indtil starten af det nye år, kommer jeg med løsningen til dig og alle de andre i din situation.
Det er en løsning som sikre din ide så meget som det nu kan lade sig gøre, og giver dig mulighed for at tjene det du kan.
I midten af januar er vi færdige.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:42

Hej Daniel

Ideer er ikke så interessante. Dem er der ufattelig mange af. Det er først når ideerne er materialiseret og afprøvet de bliver lidt interessante og man kan begynde at tale om beskyttelse.

Læs her om de forskellige beskyttelser man kan tage på sin ide/produkt/opfindelsehttp://www.startupsvar.dk/beskyttelse-af-rettigheder 

Hvis du er kommet så langt, at du har noget at beskytte når du kontakter en producent eller ligende, så læs her om en hemmelighedsaftale: http://startvaekst.dk/aftale_hemmelig_1

Tilmeldt 1. Oct 13
Skrevet kl. 17:17

Det er ikke længere aktuelt, da jeg fundet en, der var hurtigere end mig. :( Programmet findes allerede

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)