Hej i debatforumet. Jeg er helt ny herinde og vil høre om der er nogen der kan hjælpe med en grim oplevelse jeg havde for en god måned siden. I en virksomhed hvor jeg tidligere var ansat som CEO, havde virksomheden leaset et driftsaktiv. Pludselig ringer de til mig (10 måneder efter jeg var fratrådt) og er meget truende,de har åbenbart ikke modtaget betaling for det leasede aktiv og beder mig om at både udlevere personfølsomme oplysinger på medarbejdere og truer mig med bål og brand hvis ikke jeg omgående kommer med genstanden til dem . Selv da jeg fortæller dem at jeg ikke er CEO mere og intet har med firmaet at gøre bliver de ved og ved. Tonen bliver mere og mere ubehagelig og truende. De siger (råber) i telefonen at det er mig der personligt er ansvarlig, og jeg for min egen skyld bare skal se at få den bil afleveret - for ellers bliver det ubehageligt for mig. Man kan desværre ikke sige der er nogen trusler om vold rent ordret, men det føles sørme at det er det der siges mellem linjerne. Er det en lovlig fremgangsmåde de benytter her? Jeg mener, jeg har aldrig hørt fra dem tidligere, og har intet kendskab til om regninger mv er betalt eller ej, da jeg ikke er i virksomheden længere. Jeg ved kun at da jeg var CEO var alt betalt og ingen skyld til nogen som helst. De har ringet til mig på et hemmeligt privat nummer. Jeg er blevet truet med politi og alverdens ting, det tager jeg nu ganske roligt da der ikke er noget at komme efter i forhold til mig personligt. Er der nogen af jer der ved hvad der findes af regler på det område, for det kan da ikke være rigtigt man kan opføre sig sådan helt ustraffet? Er der nogen steder man kan anmelde dette eller hvordan? Hilsen Lars Jensen |
En trussel mod ens privat person... Den ville jeg nok gå direkte til politiet med.... Uanset om det fører til noget eller ej, så ved vedkommende at der nu er involveret officielle myndigheder, og det vil nok for de fleste stoppe den truende adfærd.