|
Hey Amino - Jeg har 2 spørgsmål. 1. Hvornår skal man betale selskabsskat? Har startet et ApS d. 1/11-13 så hvornår skal jeg betale selskabsskat første gang, og skal jeg kun betale skat af det jeg har plus på kontoen i den periode hvor selskabsskatten bliver gjort op? 2. Kan man trække arbejdstøj fra? Hvis man er kørende sælger eller hvis man kører på mange kundemøder? Kan man så trække skjorter og jakkesæt fra? |
du skal føre årsregnskab efter årsregnskabsloven og betale selskabsskat af dit overskud. Det er ikke det samme som det der står på din konto - du kan ha købt varer og der kan være penge til moms og du kan ha penge tilgode og skylde penge, så din bankkonto er ikke til noget i den sammehængUkendt iværksætter:1. Hvornår skal man betale selskabsskat? Har startet et ApS d. 1/11-13 så hvornår skal jeg betale selskabsskat første gang, og skal jeg kun betale skat af det jeg har plus på kontoen i den periode hvor selskabsskatten bliver gjort op?
Jeg vil stærkt råde til at du får kontakt til en revisor eller bogholder så du får regnskab og dine fradrag korrekt - du kan få gratis tilbud fra www.agera.dk som er et Amino selskab - beskriv hvad dit behov er bare.
Du må undersøge hvad du har for regnskabsår. Med start 1/11 er der grund til at TRO at du har første regnskab forlænget i et ApS så det først er 31/12-14 du skal af med regnskab, dog moms efter 4 kvartal dette år. Det vil fremgå af din stiftelse hvad du har for første regnskabsår - det kan også være 31/12 i år.
Nej-Ukendt iværksætter:2. Kan man trække arbejdstøj fra? Hvis man er kørende sælger eller hvis man kører på mange kundemøder? Kan man så trække skjorter og jakkesæt fra?
Hvis du driver selskab med ansatte så dog i visse fald, nemlig hvor det ikke kun er dig der skal bruge specielt tøj, men at du stiller kravet til alle dine ansatte - tøj med logo som kun må bruges i arbejdstiden, så skal det af - og som nævnt, du og de ansatte har helt samme regel. Der kan også være lempligere krav for sikkerhedsudstyr men pænt tøj til sælgere osv må man selv betale
vh
Bliv gratis medlem