Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, så jeg søge desperat hjælp, og jeg vil også meget gerne betale. Problemer er, at bruger gmail i virksomheden på vores mac. Gmailen kører i macs mail program. Jeg bruger 2 mail adresser. Den ene er min personlige, den anden er vores kundeservice. Kundeservice mailen er sat op på 2 macs, så hvis jeg besvarer en mail, står den som besvaret hos min kollega, det samme hvis jeg sletter en mail, slettes den hos min kollega. Dvs. de synkroniserer fuldstændig med hinanden. Vi har også sat vores papirkurv op til, at den aldrig skal slette mails, så vi altid kan søge i den. MEN så opdaterede vi til Mavericks, og alt ændrede sig. Når vi slettede mails forblev de i indbakken, det fik vi dog nogenlunde styr på ved at sætte kryds i all mail show in imap. Der blev oprettet en ny papirkurv, og vores gamle papirkurv kom til at hedde deleted messages. Problemer med den nye papirkurv er så, at den automatisk sletter mails efter 30 dage, og det ønsker vi ikke. Vores løsning blev så, at vi ville trække de mails over i vores gamle papirkurv som nu hedder deleted messages. Det gjorde jeg så i dag, men så endte næsten samtlige mails jeg flyttede nu i min indbakke. Når vi logger ind på vores google mail, så hvis vi har flyttet mailen til den nye papirkurv, så kommer den frem i indbakken igen, men inde på vores gmail, står den som om at den skulle være i den rigtige mappe. Jeg har vedhæftet et par skærmprint, men jeg tror næsten, at der skal yderligere forklaring til. Så jeg søger efter en Mav Mavericks Gmail super bruger til at hjælpe. I må meget gerne smide en PB |
Hej Stine,
For at forhindre at mailsene automatisk bliver slettet i Papirkurven, så skal du åbne indstillinger i mail programmet ved at trykke på CMD + , på samme tid. Derefter vælger du fanen konti og ændrer nederst hvor papirkurven står, dette ændrer du til aldrig. Dette skal du nok gøre på begge macs for at sikre det træder ordentligt i kraft.