Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabstype til Pan-skandinavisk virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min virksomhed er en del af et skandinavisk samarbejde imellem hhv. os i DK, et svensk firma og et norsk firma.

For at gøre administrationen mere gennemsigtig samt fremtidssikre de forskellige parter, overvejer vi at gøre samarbejdet til en selvstændig virksomhed. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

- tillader alle danske selskabstyper partnere med forskellig nationalitet?

- er nogle selskabstyper mere gearet henimod dette end andre?

- hvilke øvrige faktorer vi i anbefale at vi er opmærksomme på i denne proces?

På forhånd tak for sparringen.

Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:29

Hej Kristoffer.

Jeg er ikke så velbevandret i jura, men da jeg drev virksomhed i Berlin, havde vi stor fornøjelse af et EEIG, European Economic Interest Group, som vi drev mellem tyske og franske partnere.

Det er skabt til at sikre smidigt samarbejde hen over landegrænser. Da det er lavet til EU formål, er det uklart om de norske partnere kan bruge det, men det kan du nok finde ud af.

Her er et link til en beskrivelse.

http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/businesses/company_law/l26015_en.htm

Venlig hilsen

Jens Kruhøffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11

Hej Kristoffer og Jens

Det er en julegave her på Amino endelig at møde et menneske, Jens, der både har arbejdet i

et Europæisk Selskab OG har de gode erfaringer med det som var intentionen med

selskabsformen

i de 27 år det tog EU at introducere den.

Rent teknisk ville den norske partner uden tvivl kunne deltage via et datterselskab eller en filial

i Danmark eller Sverige.

De selskabstyper I vil kunne anvende er i øvrigt de almindelige skandinaviske selskabstyper og

det afhænger derfor af formålet og kapitalbehovet hvilken selskabstype I vælger. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)