I forbindelse med næste års drift af min virksomhed, er jeg meget i tvivl om indtægten.
Er der nogen sanktioner fra SKAT's side ved at sætte forskudsregistreringen meget lavt selvom det ender meget anderldes? Jeg ved godt at jeg løbende KAN ændre den, men vil jo egentlig hellere have pengene stående (kan få lidt i renter pga heldige omstændigheder)
Så spørgsmålet er om jeg bliver sanktioneret eller skal betale strafrenter, hvis jeg venter med at betale til den endelige opgørelse foreligger i 2015?
Og lige til sidst: Jeg er en voksen mand, der gennem de sidste 30 år har bevist at jeg godt kan styre min økonomi, så nej jeg har ikke problemer med at holde styr på hvad jeg skylder undervejs :-)
Er der nogen sanktioner fra SKAT's side ved at sætte forskudsregistreringen meget lavt selvom det ender meget anderldes?
teori ja- da man er forpligtet til at forskudsregistrere som bedst man kan - virkelighed næppe andet end rente for ikke at indbetale til tiden (i selve året man får rente på efter 31/12) og strafrente hvis det går ud over 1/7 året efter.
Gentager man den og de kan se man spekulerer i det, ja så kan de overrule og selv sætte din indtægt, men jeg tror ikke det sker vældig ofte - reglen er klart, også for selvstændige, der skal forskudsregistreres, men venter du et 0 er det jo 0 du skal registrere
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Super, tak for det. Var faktisk ikke klar over at man betaler renter fra 31/12, troede det var rentefrit hvis man indbetalte når opgørelsen forelå. Men jeg kan jo så også bare justere den løbende når det bliver mere klart i løbet af året, hvordan det ender.
Var faktisk ikke klar over at man betaler renter fra 31/12, troede det var rentefrit hvis man indbetalte når opgørelsen forelå. Men jeg kan jo så også bare justere den løbende når det bliver mere klart i løbet af året, hvordan det ender.
nemmerlig til begge så længe du gør det så betids, at de kan nå at opkræve via b-skatte opkrævning = gør det i oktober sidste gang. er den sidste b skat kørt er det rod
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER