Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve - hvilken open- og clickrate er du tilfreds med?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop udsendt et nyhedsbrev her idag, og efterhånden som open og click raten begynder at stige, kom jeg til at tænke på hvad andre egentlig stillede sig tilfreds med

pt. her ca. en time efter udsendelsen ligger min openrate på 24 % og min clickrate på 14 % (det skal nok stigeSmile)

Men hvad stiller du dig tilfreds og hvilken branche sælger du indenfor - det synes jeg kunne være interessant at høre lidt om

/Simon

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal også tage højde for at den openrate du normalt ser, vil være lidt lavere end den faktiske openrate.

Min mail client blokere f.eks, for disse tracking URL's og så vidt jeg husker gør gmail det samme.

Men udover det, sidst vi udsendte en større mængde emails (stadig lille iforhold til mange), havde vi en open rate på 60.8%, click rate var 0% - hvilket jeg også havde regnet med, da der kun var et email link i mailen :P

Dog personligt kan jeg undres over at en open rate er så lav, fordi man må vel håbe folk læser de mails man sender dem Wink

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Vi skal også tage højde for at den openrate du normalt ser, vil være lidt lavere end den faktiske openrate.

Min mail client blokere f.eks, for disse tracking URL's og så vidt jeg husker gør gmail det samme.

Den blokerer som udgangspunkt for indlæsning af billeder, men vælger du selv at indlæse dem, så kan afsender registrere din læsning - tracking-URL'en blokeres ikke specifikt. Det gør de fleste e-mailprogrammer som standard (blokerer billeder) med undtagelse af standardklienten på iOS (iPad og iPhone), som indlæser billeder med mindre man slår det fra. Det gør, at iOS-enheder ofte er meget højt rangeret i klientstatistikker. 

Lucas - Hosting4Real:

Dog personligt kan jeg undres over at en open rate er så lav, fordi man må vel håbe folk læser de mails man sender dem Wink

Der er meget stor mental forskel på en e-mail stilet direkte til en modtager, og et nyhedsbrev - desværre. :) 
Det er denne mentale differentiering, som GMail blandt andet reflekterer i deres nye tabs-inbox: http://gmailblog.blogspot.dk/2013/05/a-new-inbox-that-puts-you-back-in.html

En visningsrate på 60% er flot - ser vi på tværs af alle vores kunder (store som små firmaer, store som små lister), der deltager i vores branchestatistik, er visningsraten i gennemsnit 28,11% og klikraten 4,54%. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
ser vi på tværs af alle vores kunder (store som små firmaer, store som små lister), der deltager i vores branchestatistik, er visningsraten i gennemsnit 28,11% og klikraten 4,54%. 

De gennemsnitlige for "min industri" ligger på hhv. 21% og 3,7% - og det synes jeg lyder helt åndssvagt lavt. Selv ligger jeg med en gennemsnitlig openrate på ca. 75 % og en clickrate på 35-40 % - og hvis jeg kan have det uden nogen synderlig videnskabelig tilgang til nyhedsbrevet, så synes jeg at de gennemsnit man ser for industrien er ubrugelige. -

Det var egentlig derfor jeg hellere ville have nogle tal, fra andre herinde som man kunne sammenligne med 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

De gennemsnitlige for "min industri" ligger på hhv. 21% og 3,7% - og det synes jeg lyder helt åndssvagt lavt. Selv ligger jeg med en gennemsnitlig openrate på ca. 75 % og en clickrate på 35-40 % - og hvis jeg kan have det uden nogen synderlig videnskabelig tilgang til nyhedsbrevet, så synes jeg at de gennemsnit man ser for industrien er ubrugelige. -

Der er meget stor forskel på at sende et nyhedsbrev til 500 modtagere, og at sende et nyhedsbrev til 250.000 modtagere. Jo flere modtagere du har, jo større vil afstanden fra dig til modtagerne blive. De første modtagere, du samler sammen, ligner uden tvivl dig, og derfor er de nemme at skrive til, og nemme at holde interessen hos.

Har du samlet 250.000 modtagere sammen, har du også brugt andre tiltag end blot en tilmeldingsformular på din forside, og her vil interessen fra dine modtagere også blive lavere. Samler du f.eks. modtagere ind vha. en konkurrence på dit website, vil disse modtagere med stor sandsynlighed være mindre interesserede i dine produkter (og dermed dine nyhedsbreve) end modtagere indsamlet organisk via den simple tilmeldingsformular.

Dermed ikke sagt, at indehaverne af de store lister ikke kan gøre det bedre, for det kan de uden tvivl. Vi har en kunde med 20.000 modtagere og visningsrater på 85-95%, så en stor liste er ikke ensbetydende med en lav visningsrate.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes umiddelbart de Openrates lyder høje ? 

Clickrates plejer som regel at ligger 5- 10 % men er selvfølgelig altid en faglig vurdering af indhold og budskab. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtig David ! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
Der er meget stor forskel på at sende et nyhedsbrev til 500 modtagere, og at sende et nyhedsbrev til 250.000 modtagere

Kan kun nikke :)

Mit er til lidt over 900 modtagere :) - så ja relevansen for de 900 er ganske givet rimelig god

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

75% openrate er jeg tilfreds med. det er det jeg har nu. Det sku gerne fortsætte i det spor

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Der er meget stor mental forskel på en e-mail stilet direkte til en modtager, og et nyhedsbrev - desværre. :) 

Korrekt, der er meget stor forskel, men hvad er en nyhed?

Er det 'Hey, vi har lanceret et nyt produkt', eller er det 'hey, din pris falder altså lige med 30%', eller 'Du kan nu betale med kredit kort'?

Jeg vil mene, at alle 3 er nyheder, jeg vil mene de sidste 2 er meget relevant for alle kunder, det behøves den første ikke være.

Så hvis man skriver som titel (Nu ved jeg intet om email 'marketing' og om at skrive gode, fangende titler) - men hvis man siger:

"Nye betalingsmetoder" - så vil jeg da mene, det er ret relevant for kunden, kan godt være jeg kun sender 'nyhedsbrev' når jeg mener der er information, som har betydning for kunderne - Derfor ser jeg gerne en høj 'open rate', fordi hvis de ikke åbner mailen - så er spørgsmålet, gør de når der kommer en faktura, eller er de bare totalt ligeglade med deres produkt.

Men ja, vil give dig ret - stor forskel på direkte info til en kunde, og et 'nyhedsbrev' - men der er også stor forskel på nyhedsbreve efter min mening.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)