Da jeg oprettede mit anpartsselskab for 7 år siden, var kravet til indskud dengang på 125.000,- og jeg valgte i den forbindelse at lave en selskabskonstruktion hvor jeg med den samme kapital i første omgang oprettede et holdingselskab, som så skød pengene videre ind i driftsselskabet. Siden da er kravet til indskuddet for nye anpartsselskaber jo først sat ned til 80.000,- og nu fra januar(?) til 50.000,- Mit spørgsmål går derfor på, om det er muligt for mig at foretage en nedskrivning af anpartskapitalen, således at jeg kan trække de 75.000,- af mit oprindelige indskud ud igen? Hvis ja, er det så noget der kan klares forholdsvis smertefrit, også selvom jeg har mit holdingselskab som "mellemled"? Jeg skal måske lige have med, at mit selskab leverer it-konsulentydelser, så der er ikke noget reelt behov for at have en stor kapital stående i virksomheden. |
Hej
Du vil først kunne nedsætte anpart kapitalen til 50.000 kr. når loven er trådt i kraft. Der findes en blanket fra Erhvervsstyrelsen som skal udfyldes, mener du kan gøre det online via Web reg. Er du i tvivl så ring til Erhvervsstyrelsens hotline.
Mvh
Ravn