Jeg har en lidt mere kringlet situation :-) Jeg har et holding selskab som holder anparter for et driftselskab. Jeg et netop begyndt at bruge www.e-conomics.dk - hvilket jeg er meget glad for og finder rimelig forstaaeligt. Men med primoposteringer kom jeg til kort.
Min anpartskapital er 125.000 baseret paa mine anparter i driftselskabet. Dengang disse selskaber blev stiftet fik min medstifter og jeg hver et holding selskab og en invester smed penge i driftselskabet.
Se, det store problem er at jeg ikke kan forstaa hvordan jeg skal infoere min anpartskapital samt min "Kapitalandele i associeret virksomheder" (ogsaa 125.000) uden at bryde balancen. Kort sagt, jeg ved ikke hvilke modkonti jeg skal vaelge.
Derudover finder jeg det maerkeligt at balancen skal vaere 0, et ApS starter jo med 125.000 paa den ene eller den anden maade.
Jeg har punget ud af egen lomme, gemt alle kvitos på alt det jeg har købt, når der så kommer penge i kasse føre jeg dem tilbage igen. Det kan man ihvertfal gøre i sverige, så mon ikke man kan gøre det i DK også