Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg få en selvangivelse at udfylde?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Aminoer!

Jeg har lavet en lille webshop, (enkeltmandsvirksomhed, ikke moms registreret) der dog ikke er åben for kunder endnu, da jeg vil være sikker på ikke at gøre noget alt for dumt eller ulovligt, derfor ville jeg lige prøve at spørge de kloge, flinke mennesker på Amino om hjælp. :)

Jeg har forstået, at skatten for et år i mit lille ikke-momsregistrerede enkeltmandsfirma først bliver opgjort/betalt Juli det efterfølgende år, via den udvidede selvangivelse. Her er så mit egentlige (måske lidt dumme) spørgsmål:

Kan jeg sagtens begynde at sælge varer i min webshop nu og så logge på et sted (Hvor?) og opgive skat i selvangivelsen i Juli 2014 ELLER skal jeg registrere mig nogen bestemte steder eller meddele nogen bestemte at jeg starter en ikke momsregistreret virksomhed, før jeg kan se og udfylde en selvangivelse til næste år, for det jeg kommer til at tjene fra nu af og resten af året?

Eller er jeg bare helt lost?

Håber jeg har formuleret mit spørgsmål forståeligt og at nogle kan og vil hjælpe, for det er tiltrængt! Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52

så længe du ikke er registreret som virksomhed vil jeg mene du har selvangivelse som alle andre og derfor skal ifylde din årsopgørelse med din fortjeneste til nytår og den ligger i skat.dk når du logger ind til den tid. Du bør også hvis du vil af med skatten i tide, helt som registrerede, ifylde din forskudsopgørelse  med beløbet du venter at tjene. Ring eller skriv til skat i kommunikation som indlogget, at du vil bede om udvidet selvangivelse, så kommer den til at ligge i skat.dk og det er så rubrik 211 du skal bruge til dit overskud

vh

Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:29

Kæmpestor hjælp, tusind tak for svaret John!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)