Nu skal du passe på at du ikke skyder dig selv i fødderne. Hvis du flytter til Sverige kan du ikke søge gældssanering. Det kræver at du er i Danmark. /Henrik |
enig og jeg synes også at når Martin skriverHenrik Koudahl:martin 2010:min omsætning er noget større end 280.000kr om året, så måske jeg bare skulle rykke der over..:-)
Nu skal du passe på at du ikke skyder dig selv i fødderne. Hvis du flytter til Sverige kan du ikke søge gældssanering. Det kræver at du er i Danmark.
Hvis du starter op i Sverige og med en omsætning på mere end 280.000 skal du betale dansk moms. Det vil sige at du skal registreres i Danmark - og så skal du stadigvæk rode med SKAT./Henrik
så lyder det som om, der kan opbygges nyt rod, for det er vel ikke spørgsmål om oplysningspligt fra Sverige eller martin selv. HVIS noget skal oplyses over for dansk skat - så er det jo snyd ikke at gøre det anset automatisk indberetning, og det vil bare lægge op til nye problemer der kan være langt større end gælden idag. Sverige er næppe at betragte som Seyschellerne i skattely henseendemartin 2010:ved at jeg kan starte op i sverige med et personligt ejet firma, og så er det mig der her oplysningspligt overfor skat her hjemme, og ikke det svenske skatte system.
Jeg ville også se på evt selskab, selvom jeg kan tro at moms sikkerhed vil blive et problem ved stiftelsen. Evt lade andre stifte et helt reelt selskab og så selv blive ansat i det - tjene penge som reel løn, afvikle gæld og overtage selv.
Det er jo en ganske fed omsætning som burde kunne gi en fornuftig indtjening i alles interesse
vh