Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i sverige MED ET TVIST..:-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

martin 2010:
min omsætning er noget større end 280.000kr om året, så måske jeg bare skulle rykke der over..:-) 

Nu skal du passe på at du ikke skyder dig selv i fødderne. Hvis du flytter til Sverige kan du ikke søge gældssanering. Det kræver at du er i Danmark.

Hvis du starter op i Sverige og med en omsætning på mere end 280.000 skal du betale dansk moms. Det vil sige at du skal registreres i Danmark -  og så skal du stadigvæk rode med SKAT.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53

Henrik Koudahl:

martin 2010:
min omsætning er noget større end 280.000kr om året, så måske jeg bare skulle rykke der over..:-) 

Nu skal du passe på at du ikke skyder dig selv i fødderne. Hvis du flytter til Sverige kan du ikke søge gældssanering. Det kræver at du er i Danmark.

Hvis du starter op i Sverige og med en omsætning på mere end 280.000 skal du betale dansk moms. Det vil sige at du skal registreres i Danmark -  og så skal du stadigvæk rode med SKAT.

/Henrik

enig og jeg synes også at når Martin skriver
martin 2010:
 ved at jeg kan starte op i sverige med et personligt ejet firma, og så er det mig der her oplysningspligt overfor skat her hjemme, og ikke det svenske skatte system.
så lyder det som om, der kan opbygges nyt rod, for det er vel ikke spørgsmål om oplysningspligt fra Sverige eller martin selv. HVIS noget skal oplyses over for dansk skat - så er det jo snyd ikke at gøre det anset automatisk indberetning, og det vil bare lægge op til nye problemer der kan være langt større end gælden idag.  Sverige er næppe at betragte som Seyschellerne i skattely henseende

Jeg ville også se på evt selskab, selvom jeg kan tro at moms sikkerhed vil blive et problem ved stiftelsen. Evt lade andre stifte et helt reelt selskab og så selv blive ansat i det - tjene penge som reel løn, afvikle gæld og overtage selv.

Det er jo en ganske fed omsætning som burde kunne gi en fornuftig indtjening i alles interesse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.. som jeg ser det er der ikke noget fordækt i det du fortæller, du lyder jo ikke som typen der ved at flygte ud af landet grundet skattely.. det du burde gøre er at oprette dig et helt legalt dansk APS, måske med en partner.. og derefter ansætte dig selv som dirktør.. så vil du undgå problemer.. når du så som lønmodtager bygynder at tjene penge igen, altså den løn du modtager fra dig og partners APS, vil du kunne lave en fornuftig afbetalings ordning med kreditor.. de ville aldrig kunne kræve mere en tyve procent af det du trækker ud og beskatter til dig selv som løn alligevel.. det intet problem.. husk selvom du opretter dig et firma i Sverige er du stadig skatte pligtig i dk hvis det her du bor, og tro mig.. den har skat set før..

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:17

martin 2010:

Skat er en af mine kreditorer..:-( 

Er ked af at sige det, hvis du tror at du kan flytte til Sverige for derefter at undgå at dine kreditorer kommer efter dig, så tager du fejl. Lige netop Sverige og Danmark har samkøring af mange registre så det kommer du ikke ret langt med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30

Jacob egelund:
er at oprette dig et helt legalt dansk APS, måske med en partner.. og derefter ansætte dig selv som dirktør..

Jap at få en partner eller familiemedlem til at stifte helt legalt APS eller senere IVS er muligt, men derimod vil trådstarter sikkert selv opleve at dels jo skulle ha de 80.000/50.000 kr eller dele deraf + hvis gælden til skat kommer fra tidl. virksomhed formentlig få krav om sikkerhed for moms, inden momsgodkendelsen går igennem - som kan være 50.000 kr eller mere.

KAN trådstarter finde en makker/partner der vil stifte et selskab - og gøre det helt legalt, for intet ville være værre end at bringe venner og familie i rod, og lade sig ansætte, så kan der givet tjenes legal løn til brug både for at opbygge mulighed for selv at overtage selskabet og betale skat og kreditorer af.

Det skal dog også siges, at som jeg læser det, foregår der gældssaneringarbejde OG for at det skal gå igennem skal den økonomiske situation være afklaret i stort omfang og den gældsramte skal naturligvis dér loyalt oplyse om ting der ikke er afklaret (under stiftelse med svensk selskab/ved at blive medejer af ApS osv). Sker det ikke - eller overtrædes groft, vil gældssaneringen kunne ophæves, så det er med at holde tungen lige i munden og ikke holde ting tilbage for gældssaneringsarbejdet - det er endnu en faldgruppe her

der er ingen fare ved at søge arbejde medens gældssaneringen pågår for at måske skabe en vis indtægt, tværtimod vil jeg mene, og så tage den derfra.

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:51

Endnu en gang tak for dit svar, bliver lidt klogere hele tiden..:-) ved godt at jeg ikke kan søge gældssanering hvis jeg flytter til SE, og ville også helst blive i dk.. sidder lidt og tænker om der er en selvskabsform der gør at kreditorer ud over skat ikke kan komme efter mig, for så ville jeg snakke med skat om at lave en ordning om tilbage betaling i stedet, kender du sådan en selvskabsform..??

Martin

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

martin 2010:

Endnu en gang tak for dit svar, bliver lidt klogere hele tiden..:-) ved godt at jeg ikke kan søge gældssanering hvis jeg flytter til SE, og ville også helst blive i dk.. sidder lidt og tænker om der er en selvskabsform der gør at kreditorer ud over skat ikke kan komme efter mig, for så ville jeg snakke med skat om at lave en ordning om tilbage betaling i stedet, kender du sådan en selvskabsform..??

Findes ikke, SKAT, og andre kreditorer kan bede om udlæg i alle dine aktiver, store som små, det bedste du kan gøre er at lave en aftale med dine kreditorer, en aftale du kan holde, så holder de ligeledes fingrene fra dine aktiver. Det du har "gang i der" får du ingen succes med.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)