Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i sverige MED ET TVIST..:-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skriver til jer, fordi jeg har brug for jeres hjælp, jeg skal starte en virksomhed op, men pga at jeg har været selvstædndig før og desværre er endt i RKI pga af et salg af virksonhed der gik galt, så har jeg denne problem stilling:

Skal starte virksomhed, men hvilken virksomhedsform kan jeg starte, uden der er nogle gamle kreditore der kan komme og snuppe mine penge, de produkter som jeg vil have i min virksomhed har med fødevare at gøre, og nogle af dem kan ikke godkendes i DK, og derfor har jeg kigget på den mulighed at start min virsomhed i sverige,med en webshop som bla skal sælge min produkter til DK, hvordan forgår det.?? skal jeg have min hjemmeside i sverige med svensk host og det hele eller kan jeg få den lavet i DK, og så bare få den hos et svensk hosting hotel.??

Har læst at der er en virksomhedsform i sverige som gør at de danske myndigheder og eventuelt gamle kreditore ikke får noget af vide, da det er mig der har oplysningspligt overfor Danmark, og det skulle gøre at de danske myndigheder ikke kan tage den indkomst der kommer i virksomheden, er der nogen der har viden om det.??

Jeg søger en eller flere der måske kunne hjælpe mig med dette problem, da jeg nægter at lade det danske system fra holde mig fra at være selvstændig igen..:-))

Måske en der har lyst til at være mentor på mit projekt..:-)

De Bedste Hilsner

Martin

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Betal din gæld. Lad være med at sælge fødevarer til dk, som ikke er godkendt her.

Vis dog lidt ansvarlighed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44

martin 2010:
skal jeg have min hjemmeside i sverige med svensk host og det hele eller kan jeg få den lavet i DK, og så bare få den hos et svensk hosting hotel.??
ja det kan du sagtens - der er vel ingen der blander sig i hvor det laves - men om du så må sælge fra svensk hjemmeside og sende til Danmark - hvis som du skriver 
martin 2010:
min virksomhed har med fødevare at gøre, og nogle af dem kan ikke godkendes i DK
det vil nok kræve mere undersøgelse

martin 2010:
Har læst at der er en virksomhedsform i sverige som gør at de danske myndigheder og eventuelt gamle kreditore ikke får noget af vide, da det er mig der har oplysningspligt overfor Danmark, og det skulle gøre at de danske myndigheder ikke kan tage den indkomst der kommer i virksomheden, er der nogen der har viden om det.??

Uden at kende alt til svenske virksomhedsformer, ville jeg TRO der sker en vis oplysning mellem lande som S og DK men i alle fald, for at være mere konkret, er det du spørger om, om du kan snyde skat ved ikke at opgive dine indtægter (fra Sverige) for derved både at undgå skat og at kreditorerne kommer efter dig - så vil jeg sige klart, don´t - det vil være farligt med mindre du får en god og ærlig jurist fra DK/S til at tilråde den. 

Din virksomhed kan nok oprettes så DEN i sig sær skatter i sverige men du selv vil jo ikke kunne få penge ud af den, uden skat i Danmark og dermed kreditorers kendskab. Uanset man er i RKI eller ikke, men måske netop når man i forvejen har øjne på sig, så skal man i alle fald gøre ting så de er 100% lovlige og ikke kan køres baglæns med straffeansvar der bare gør alt værre - så i så fald - en ærlig jurist på

vh

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 20:59

Det er ikke fordi jeg vil snyde i skat eller de kreditore som jeg skylder fra det gamle firma, men vil bare gerne kunne være selvstændig igen, og har hørt at hvis jeg starter et firma i sverige og eventuelt flytter til sverige, som har jeg ikke noget økonomisk ansvar overfor danmark, og derfor kunne være selvstændig igen.. tænker at der må være andre der er gået ned med et firma som mig, og alligevel fundet en måde at være selvstændig på igen.. og det er det jeg håber at der er nogen der kan og vil hjælpe med.:-)

De Bedste Hilsner

Martin

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 21:04

Men tusind tak fordi svar..:-) vil prøve at finde en god jurist der kan rådgive omkring dette..:-)

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

martin 2010:
Det er ikke fordi jeg vil snyde i skat eller de kreditore som jeg skylder fra det gamle firma, men vil bare gerne kunne være selvstændig igen
den er jeg med på - men du har som skyldner jo pligter overfor kreditorer ligesom du vil ha pligter over for skat DK så længe du bor i Danmark. OM du kan løse noget i forhold til skat ved at flytte permanent til Sverige skal jeg ikke turde sige, men det vil næppe ændre på pligten til loyalt at betale kreditorerne

Du skal også imødese, at Sverige banker osv nok vil checke en dansk går kraftigt inden de starter samarbejde, men problemet her er, at du er i et forum, hvor langt de fleste svar vil være fine, men jo ikke nødvendigvis af den ekspertise som en god jurist lige kunne give om dette ret komplekse - starte virksomhed i Sverige - sælge varer til DK som ikke er godkendt i DK, ikke at ha kendskab til det i Danmark (skat og kreditorer)-  den er vanskelig tør jeg godt sige

vh

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 21:13

Tak John.

Ja du har nok ret i at det kan være svært at finde de rigtige svar her inde, men skal have fat i en jurist der ved mere om dette område..:-)

Og endnu en gang tak for dit svar..:-)

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15

martin 2010:
du har nok ret i at det kan være svært at finde de rigtige svar her inde, men skal have fat i en jurist der ved mere om dette område..:-)
jep - det ene udelukker ikke det andet Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Hvis du starter virksomhed i Sverige skal du være opmærksom på at du skal registreres hos SKAT ved en omsætning i Danmark på 280.000 kr. årligt. Så der ligger en udfordring - specielt hvis SKAT er blandt dine kreditorer.

Hvis der skal være en mening med at flytte til Sverige så skal omsætningen vist være større.

Hvis du laver virksomhed i SE og bliver boende i DK så vil du stadigvæk være skattepligtig i DK ud fra princippet om hvor virksomhedens ledelse har hovedsæde.

Dine problemer er noget modsatrettede. Specielt hvis du vil sælge fødevarer som ikke er godkendt i DK. Så er du tvunget til udlandet - i hvertfald i relation til lager.

Hvis SKAT ikke er en kreditor kunne en løsning være et selvskab med begrænset hæftelse - evt et IVS efter nytår. Dine kreditorer kan ikke gøre udlæg i dine varer kun i dine ejerandel. Hvad skulle interessen være i det, hvis du samtidig er i dialog med kreditorerne om en løsning?

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 12:25

hej Henrik, tak for dit svar..:-)

Skat er en af mine kreditorer..:-( 

Jeg er ikke i nogen dialog med mine kreditorer omkring en løsning,da jeg skal til at søge gældsanering, og derfor er jeg ikke interesseret i at starte noget nyt op i DK, men ved at jeg kan starte op i sverige med et personligt ejet firma, og så er det mig der her oplysningspligt overfor skat her hjemme, og ikke det svenske skatte system.jeg ved at jeg skal have et lager i sverige til de varer som jeg ikke må sælge i DK.. 

min omsætning er noget større end 280.000kr om året, så måske jeg bare skulle rykke der over..:-) 

Marin

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)