Jeg kan se på min søgning at det absolut ikke er første gang der er blevet stillet det her spørgsmål, men så vidt jeg kan se er den sidste tråd fra 2011. Så måske er der sket noget nyt i de seneste par år. Tingene går jo stærkt i de her dage.
Min situation er at jeg vil gerne skifte min erhvervskonto over til en anden bank og bevare min privatøkonomi i den nuværende. Jeg har brug for en beskeden kassekredit til driften og det er sådan set dét. Jeg er en lille virksomhed med én ansat i fleksjob.
Er der nogle der kan give mig et vink om en god bank til dét formål + evt. kontaktpersonen i den bank som du har gode personlige erfaringer med.
eg vil gerne skifte min erhvervskonto over til en anden bank og bevare min privatøkonomi i den nuværende. Jeg har brug for en beskeden kassekredit til driften og det er sådan set dét.
Hej Brokop
Nu om dage er der ingen bank der vil tage dig som erhvervskunde uden også at få den private bankforretning med i købet. Jeg ha selvr lige været gennem et bankskifte og alle banken ville min private bankforretning med.
At ingen vil er måske så hårdt, men jeg er enig med Ravn, jeg tror det bliver MEGA vanskeligt at finde en bank der giver dig erhvervskonto uden at ha overblik over det private også - Det er bare at jage rundt og se - jeg ville nok fokusere på nogle små banker - læs evt FÅ EN GOD START I BANKEN så du ikke skal blive så overrasket over al det materiale de kraver ved ny bank
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har netop modtaget et brev fra min bank (Arbejdernes Landsbank) om at de fremover vil opkræve ét samlet gebyr for mine erhvervskonti, hvilket jo egentlig lyder meget rart i forhold til bogføringen. Men jeg må indrømme, at jeg var ved at falde ned ad stolen, da jeg så hvad gebyret var på: 750,- i kvartalet!! Pt. betaler jeg vel ca. 30,- i gebyrer i kvartalet.
Så nu vil jeg også prøve at se om jeg ikke kan finde en ny bank der er interesseret i at have mig som erhvervskunde, uden at det skal koste mig 3000,- i gebyrer om året.
Jeg har snakket med mange banker ifm. iværksætter projekter, og min erfaring er, at rådgiveren er vigtigere end bankens navn. Jeg har fået afslag i en bank, og tilsagn i en anden filial af samme bank. Så prøv evt. flere filialer af samme bank, bare fordi en rådgiver ikke vil, er det jo ikke sikker at det er bankens holdning generelt, som rådgiveren giver udtryk for.
Men jeg må indrømme, at jeg var ved at falde ned ad stolen, da jeg så hvad gebyret var på: 750,- i kvartalet!! Pt. betaler jeg vel ca. 30,- i gebyrer i kvartalet.
Hej Mathias - jeg fik et lignende brev fra min bank - jeg ringede ned og talte med min rådgiver og sagde, at jeg ikke ville betale for at de havde mine penge stående. Hun fjernede øjeblikkeligt gebyret, uden vrøvl.
Så prøv evt. flere filialer af samme bank, bare fordi en rådgiver ikke vil, er det jo ikke sikker at det er bankens holdning generelt, som rådgiveren giver udtryk for.
Hej Carsten
Mange tak for dit svar. Jeg vil prøve mig frem på den konto. Din pointe er jo rigtigt; selvom det er finans-sektoren er det jo stadig mennesker der sidder bag skranken og mennesker er forskellige selvom de arbejder i samme bank.
Det er bare at jage rundt og se - jeg ville nok fokusere på nogle små banker - læs evt FÅ EN GOD START I BANKEN så du ikke skal blive så overrasket over al det materiale de kraver ved ny bank
Hej Cookie-John
Tak for dit svar. Det er en god oversigt til bankoversigt. Tilrådeligt ved alle former for bank-skifte. Tak for linket.
Så nu vil jeg også prøve at se om jeg ikke kan finde en ny bank der er interesseret i at have mig som erhvervskunde, uden at det skal koste mig 3000,- i gebyrer om året.
Hej Mathias
Held og lykke. Håber det lykkes for dig.
Mathias Hoffmann:
Jeg melder tilbage hvis jeg har heldet med mig...
Gør endelig det. Tak :) Evt. se Kims svar om at ringe og sige; "det vil jeg ikke betale" og se om det giver pote :)