Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetningspligt ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har læst en masse indlæg herinde om emnet, samt googlet mig til en masse sider fra skat og forskellige rådgivningsfirmaer (bla et godt dokument fra deloitte).

Men ville gerne have bekræftet at jeg har ret i nedenstående ifht indberetningspligt af skat;

1. Alm. ansat - Arbejdsgiver har fuld pligt til indeholdelse af A-skat, am bidrag osv. osv.

2. Honorarmodtager - Arbejdsgiver har fuld pligt til indberetning af B-skat

3. Selvstændig - Arbejdsgiver har INGEN pligt til indberetning, selvom udføreren af arbejdet fakturerer med CPR nummer, da denne er under 50k grænsen. Den selvstændige er selv ansvarlig for indberetning af B skat.

Jeg er godt klar over at der skellelinjer imellem de tre, og at Skat kan bestemme hvilket forhold der er tale om, selvom du mener noget andet. Men det er lige nu ikke det jeg er interesseret i. Vil blot være sikker på, at hvis jeg får en faktura uden moms, med CPR nummer, at jeg så ikke har pligt til at indberette (igen, hvis vi ignorerer at skat kan sige at der er tale om et andet forhold).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pkt. 3 er omfattet af indberetningspligt jvf. Skattekontrollovens paragraf 7 A, stk. 2 for arbejdsgiveren.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:49
Tak for svaret og lækkert med en specifik lovreference jeg kunne læse. :) ... At det så ikke lige var det jeg gerne ville høre er så noget andet...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Kenneth R.J.:
3. Selvstændig - Arbejdsgiver har INGEN pligt til indberetning, selvom udføreren af arbejdet fakturerer med CPR nummer, da denne er under 50k grænsen. Den selvstændige er selv ansvarlig for indberetning af B skat.
nix - kun hvis den selvstændige har CVR nummer med moms og hele molivitten kan du undlade indberetning -  det handler ikke om faktura eller hvordan I ellers har aftalt at det afregnes - person . altid indberetning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:20

Kenneth R.J.:
2. Honorarmodtager - Arbejdsgiver har fuld pligt til indberetning af B-skat

Jeg er ikke sikker på, at arbejdsgiveren skal tilbageholde og indbetale skat af honoraret. Jeg er enig i, at honoraret skal indberettes som B-indkomst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26

Jørgen / Omega Support:
Jeg er ikke sikker på, at arbejdsgiveren skal tilbageholde og indbetale skat af honoraret. Jeg er enig i, at honoraret skal indberettes som B-indkomst
svarer vel til det jeg har skrevet som jeg husker

Hvis udgangspunktet er, at det ikke skal være a skat grudnet arbejdets karakter, så er det honorar oig så  skal arbejdsgiver ikke tilbageholde skat men indberette til skat som bidragspligtig B indkomst - skatten bliver jo i princip alt andet lig den samme

OG en "selvstændig" uden CVR er CPR OG der er uanset faktura eller andet klar indberetningspligt - det har intet med faktura eller ikke at gøre (pt 3)

Kun CVR = ikke indberetningspligt når det så ikke er ren lønmodtager arbejde der udføres - CPR altid indberette enten som a eller bidragspligtig b

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)