Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Fra  QR Medie Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk :-)

Jeg har startet en virksomhed op i Odense, og har fået en kunde i KBH, som jeg skal være hos fast to dage om ugen i 2 år. Jeg har ikke nogen bil, men tager toget. Kan jeg få nogen kørselsgodtgørelse for transporten og hvordan fungerer det i praksis?

Håber I kan hjælpe :-)

Med venlig hilsen

Tom Nielsen

vaekster.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:31

Hej Tom,

Du kan i alle fald få befordringsfradraget som er 0 kr. for de første 24 km, 2,13 kr. for 25-100 km og 1,07 kr. for 101+ km (tur/retur).

Det fungerer i praksis sådan, at du føre 'logbog' over alle dine ture, og gemmer alle togbilletter. Til foråret 2014 taster du så det samlede befordringsfradrag ind i rubrik 51 på din selvangivelse :-)

Alternativt, hvis dine togbilletter løber op i et større fradrag end befordringsfradraget, kan du hive dem fra i dit regnskab og bogføre dem på normalvis på en konto for rejseudgifter uden moms.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Fra  QR Medie Skrevet kl. 21:47

Helt kanon!

Tusind tak for hjælpen! :-)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:38

Det er jo værd at nævne, at befordringsfradraget alene e noget du tager på din private selvangivelse, hvormed fradraget derfor alene fragår med skatteværdien her af, svarende til ca 32% ( falder til kun 25%) frem imod 2018.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:49
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)