Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk støtte til unge tænkere søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle fantastiske iværksættere og Aminoer,

Jeg hedder Joachim Skovgaard, og kom i går hjem fra en konkurrence, som First Lego League holdet jeg er en del af, har arbejdet på at være klar til over de sidste 10 uger og har investeret næsten 300 timer i forberedelsetid. Det var altsammen tiden værd, da vi tog hjem med 4 pokaler, og to andenpladser.

- Førsteplads i forskning

- Førsteplads i teknologi

- Førsteplads i robotkørsel

- Andenplads i markedsføring

- Andenplads i samarbejde

- Vinderpokalen

Men inden jeg kommer til pointen af tråden her, vil jeg lige fortælle om hvad First Lego League er. Det er en konkurrence hvor unge udfordres til at tænke som ingeniører og være innovative. Hvert år er der et samfunds-relateret problem der stilles som emne, og det er frit for holdene at vælge underkategorier, der er dog et enkelt regelsæt der skal følges, bl.a. skal holdene finde en løsning til et selvvalgt problem inden for den givne overskrift, de skal markedsføre og profilere sig selv, deres viden og løsning, de skal arbejde sammen og de skal programmere en robot til at klare opgaver på en bane bygget ud af Lego.

I år er overskriften Nature's Fury, altså Naturens Rasen, eller naturkatastrofer, her skulle holdene, inkl. os, forske i en problemstilling inden for naturkatastrofer, og derefter komme op med et løsningsforslag.

Nogle hold tager det mere seriøst end andre, og på Langeskov Skole, NXT Robokit, har de sidste tre år været meget seriøse, og især i år, går vi rent faktisk efter at få produceret vores løsning og sendt den på markedet. 

Hvor vil jeg hen med det?

Nu ved du lidt om konkurrencen, i slutningen af indlægget her er der nogle links hvor du kan læse mere, eller du kan sende mig en mail eller en besked og jeg vil fortælle alt hvad du vil vide.

Grunden til at jeg skriver her er at vi har udviklet en løsning der under en storm kan reducere antallet af væltede elmaster under orkaner og storme. Løsningen er revolutionerende, og ikke set før, hvis man skal tro de eksperter og firmaer vi har været i kontakt med, herunder EnergiMidt og EnergiFyn, samt dommere til konkurrencen i går, lørdag 9. november. 

Bl.a. dette, sammen med en flot præsentation, en gennemarbejdet robot og et fantastisk sammenhold, har vi nu vundet den fynske turnering, og er videre til den Skandinaviske Finale i Bodø i Norge. Hvor vi er blevet spået at være i stand til at vinde, og derefter komme til USA hvor vi, hvis det altså lykkes at vinde i Norge, vil kunne vise vores løsning frem til mennesker fra hele verden, både unge og gamle, heriblandt repræsentanter fra Statoil, Lego, First, Rockwell Automation, og 3M.

Men nu er det sådan, at vi lige skal have overstået den Skandinaviske Finale d. 30. november, problemstillingen for os er at Bodø er så langt oppe i Norge at vi ikke kan skaffe en buschauffør der vil køre os derop, så derfor har vi valgt at flyve, men vi et valghold på en helt almindelig folkeskole, endda i en lille kommune som Kerteminde, og har derfor ikke nok penge til at sende 12 elever og 2 vejledere til Bodø i 5 dage med fly og overnatning. Selvom vi tager de billigste muligheder løber det op i mindst 50.000 DKK.

Derfor skriver jeg her, og ville høre om der er forslag til hvad vi kunne gøre for at samle penge ind, og evt. om der er nogle herinde der har fået etableret et firma der køre så godt, at de muligvis kunne være interesserede i at støtte med lidt penge, mod at få reklame over for omkring tusinde mennesker i alle aldre fysisk til en videnskablig, innovativ og teknisk konkurrence, med repræsentanter fra forskellige firmaer, som bl.a. Lego og Statoil, og derudover reklame på vores hjemmeside, Facebook profil, og blog?

Hvis det kunne være interessant for nogen af jer, vil jeg og resten af holdet meget gerne høre fra jer, da vi ikke har mere end 10-15 dage til at skaffe penge til turen. 

Vi svare selvfølgelig hellere end gerne på alle spørgsmål :)

Mvh.
Joachim Skovgaard
NXT Robokit

www.nxtrobokit.dk
www.facebook.com/nxtrobokit
www.dk.hjernekraft.org
www.dk.hjernekraft.org - vores blog
www.firstlegoleague.org 
www.fyens.dk - artikel
www.kjavis.dk  - artikkel

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KÆMPE stort tillykke og skide godt gået! Yes Det er sådan nogle som jer DK har brug for!

Jeg har en god ide til hvordan vi får startet en indsamling.

Skriv til tf@webcoders.dk med telefonnummer til en af jer, så vi kan få det skudt i gang med det samme.

Mvh Thomas Frost - WebCoders

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så sker der lidt. Jeg har i dag talt med både Joachim og skolelederen på Langeskov skole, og vi er ved at få en indsamling op at stå, og flere i mit netværk har allerede sagt de vil støtte projektet.

Lad os få de her seje unge mennesker til Norge og præsentere deres ide.

Jeg skriver her i tråden når jeg ved præcis hvor og hvordan man kan støtte projektet.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, det er fantastisk med hjælp fra Thomas, og det er vi meget taknemmelige for! :)

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med hjælp fra Thomas ovenfor, og Michael fra Booomerang.dk har vi nu fået stablet en crowdfunding kampagne på benene, og vil prøve at markedsføre det godt, som muligt så vi kan få indsamlet nogle penge og forhåbentligt komme til Bodø i god stand.

I skal være mere end velkomne til at tage et kig, og I må selvfølgelig meget gerne støtte os, hver en krone tæller :p
http://www.booomerang.dk/projects/nxtrobokit/ 

Vores løsning er også beskrevet, omend lidt begrænset, men vi vil meget gerne have noget feedback på den, så hvis der er nogle af jer der har kommentarer, forslag el. lign. så sig endelig til :)

Mvh.
Joachim Skovgaard 

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)