Coca Cola analogien (sammenligningen)...
En analogi som jeg bruger regelmæssigt er sammenligningen af Forever med Coca Cola. Det gør jeg fordi jeg forstår størrelsesordenen af vores mulighed med Forever, og jeg gerne vil viderebringe potentialet til en person hvis forståelse er begrænset.
Jeg sammenligner vores forretning med Coca Cola fordi Coca Cola er en utrolig succeshistorie. Jeg er sikker på at de fleste mennesker ved at hvis de havde rettighederne til Coca Cola i dag, ville de være yderst velhavende. Jeg tør godt påstå at hvis du havde rettighederne til Coca Cola eller patentet på Coca Cola, ville du være meget begejstret. Men havde du haft den samme begejstring i 1800 tallet da Coca Cola blev udviklet og ikke var den mega succes de er i dag?
Det overrasker mig tit hvor forskellige mennesker kan være. Jeg ved der er nogen mennesker som hvis de fik patentet på Coca Cola ville de straks regne ud hvor meget de kunne tjene på denne ide i den by hvor de bor. Andre ville regne ud hvor meget de kunne tjene hvis de omsatte Coca Cola i hele Scandinavien? Mens andre igen vil regne ud hvad denne forretning ville indbringe i hele verden?
Hvad er så forskellen på disse tre mennesker? Jeg har sagt det før – det er afstanden mellem deres ører. Det hedder visioner! Der er nogen mennesker der vil se på Forevers fantastiske Network Marketing mulighed og sige - “er det ikke en sød lille forretning? Tænk på hvad jeg kan tjene på at sælge Aloe Vera Gel til mine naboer”. Mens andre som ser på den samme Forever-forretning vil se et globale mulighedder og potentiale. Jeg tror at man bygger en forretning på størrelse med sine visioner.
Hvilke visioner har der ikke stået bag i Coca Colas spæde barndom? Tænk over det! Nogen må have haft disse visioner. Efter alt at dømme, hvem havde forestillet sig at en flaske indeholdende en mørk, sød klistrene væske tilsat lidt CO2 ville blive den verdenssucces det er i dag? Nogen må i starten kunne se det overordnede billede. De må have været i stand til at forestille sig Coca Cola i et hvert hjem, på enhver benzinstation i hele verden, hos enhver købmand, hvert eneste hotel og i alle restauranter i hele verden. Sikke en historie der må have været i Coca Colas barndom.
Du har en storslået mulighed med din Forever-forretning - vær derfor kræsen med dine samarbejdspartnere...
Hvis du havde rettighedderne til Coca Cola tror jeg at du hurtigt ville indse at du ikke kunne markedsføre Coca Cola selv i hele verden. Du ville blive nød til at finde nogle samarbejdspartnere. Lad os forestille os at du skulle finde fem nøglepersoner og disse fem skulle dele milliard indtægterne. Hvilke fem personer ville du vælge? Ville du vælge din svigermor? Ville du vælge din nabo? Jeg ved ikke med dig men jeg ville vælge de fem dygtigste mennesker jeg kender. Jeg ville vælge ambitiøse og hårdt arbejdende mennesker.
Ville du være sellektiv? Det ville jeg. Ville du tigge og bede dem om at arbejde sammen med dig? Jeg tvivler! Faktisk leder du efter dem der prøver at overbevise dig om at de er kvallificerede, at de har den samme vision som dig og at de vil være et aktiv til at opbygge virksomhedden worldwide. Hvis du delte rettighedderne til Coca Cola med nogen og de sagde, “jeg tror ikke at Coca Cola vil virke”, ville du så prøve at overbevise dem? Aldrig! Har du nogensinde hørt talemåden: “Du er lige så stærk som dit svageste led?” Jeg garanterer dig at “en ved ikke person” vil uden tvivl blive et svagt led.
Det er det samme der gælder i Team Marketing. Hvorfor skulle nogen tigge og bede andre om at gå ind i deres organisation? Hvad vil der ske med dig og din forretning hvis du adopterer denne uvane? Hvis du skal tigge og bede folk om at gå ind i dit team skal du også tigge og bede dem om at arbejde, gå til møder, bruge produkterne selv osv. - det dur bare ikke!
Led efter mennesker som dig selv, som kan se muligheden og har en vision!
Jeg tror nu at du forstår sammenligningen med Coca Cola. Hvis du ønsker at bygge et stort netværk, kan du ikke gøre det alene. Du må finde de rigtige samarbejdspartnere. De mennesker du vælger at arbejde sammen med bør være som dem der promotede Coca Cola tilbage i starten. Så vælg dem med omtanke. Led efter mennesker som dig selv med entusiasme, engagement og en vision...
fortsættelsen...
OK, lad os gå tilbage til Coca Cola’s patent. Nu når du har patentet, vil du så ikke kontakte topnavnene på din emneliste og sætte tid af til at vise dem Coca Cola muligheden? Selvfølgelig vil du det! Tidspunktet på dagen ville ikke betyde noget som helst, heller ikke hvor mødet skulle afholdes, omgivelserne eller hvad du havde på. Historien ville være så stærk og din entusiasme for Coca Cola ville være så stærk for Coca Cola at du kunne fortælle Coca Cola historien over alt.
Hvorfor vente på at alt skal være perfekt? Nogen gange bliver vi i Forever så optaget af alle udenomstingene først skal være perfekte at vi glemmer det vigtigste – helt enkelt at fortælle historien.
For mit vedkommende er der kun en ting der tæller og det er at visionen er perfekt. Når du har visionen på plads og engagementet, vil du se det store billede i dit hoved, så det der kommer ud af din mund vil være det store billede. Misforstå mig ikke. Du bør klæde dig forretningsmæssigt til samtalerne. Klæd dig på så dem du mødes med vil føle sig godt tilpas og så de føler at de er til et forretningsmøde. Lad dem aldrig være bedre klædt end dig.
Der er en talemåde der siger “mennesker hører musikken; de hører ikke ordene”. Hvis du giver dem din energi og dit engagement, så har du musikken i dig. Og når du giver dem musikken og din entusiasme, din overbevisning og din vision så kan folk se at du har besluttet dig og at dit attitude er på plads.
Igen, vær nu ikke så tosset eller overentusiastisk at du skræmmer folk i stedet for at interessere dem, men hav derimod en kontrolleret intensitet så de kan mærke at du har besluttet dig 100%. Hvis de ikke ser det - så ser de det ikke... Næste!
Nu tilbage til Coca Cola analogien, hvis du skulle vise dem muligheden med Coca Cola ville du højst sasynligt vise dem en Coca Cola flaske og vise dem et materiale der viste dem forretningen. Det er helt det samme du gør med Forever og hver gang du gør det har du mulighed for tre svar og de to vil være til din fordel.
Det første svar jeg kan få er: Ja, jeg vil gerne med i forretningen...
Det andet svar jeg kan få er: Jeg er ikke interesseret i forretningen men vil gerne prøve jeres Aloe Vera Gel...
Det tredje svar jeg kan få er: Jeg er ikke interesseret i forretningen og heller ikke i produkterne...
Det gode ved vores forretningspræsentation er at den både fortæller om forretningsmuligheden og produkterne samtidig og dermed sparer tid.
Du er budbringer. Du afleverer en besked om et firma og en vision om hvor Forever er på vej hen. Det er vigtigt at forstå at det er beskeden der er vigtig ikke dig. Når du følger Trilogi-Systemet 100% er det beskeden der fokuceres på og det er lige præcist det det drejer sig om. Det betyder at du bruger de rigtige ord og ikke siger for meget og dermed efterlader et godt indtryk. God fornøjelse!