Efter at have læst debatten på Amino gennem længere tid, forsøger jeg mig nu med et spørgsmål. Jeg har pr. 1. september stiftet en enkeltmandsvirksomhed, finansieret med udbetaling af min pensionsordning. Da der er tale om udvikling af software, kommer der til at gå indtil langt ind i 2014, måske endda 2015, før der kommer nogen indtægt. Jeg har haft udgifter til indkøb af hardware og software, som momsindberettes i morgen. Jeg sidder nu og tænker over, hvordan min skat beregnes for 2014 her når forskudsregistreringen kommer. Vil man tro på, at jeg ingen indtægter har, og lever af min pensionsopsparing, eller vil jeg blive sat til et estimeret beløb, som jeg så skal svare skat af? Jeg har forsøgt at finde svaret via Skat, men det synes at være en næsten umulig opgave. Håber nogen her, har været i samme situation, og kan hjælpe. Smil /Andy |
Sæt din indkomst som forventet. Hvis SKAT stiller spørgsmålstegn forklarer du hvad din virksomhed laver. Igang med udvikling og indkomst forventes fra eksempelvis 2015.
Det er acceptabelt at have ingen eller negativ indkomst i en opstart.
/Henrik