Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteansættelse af enkeltmandsvirksomhed uden indtægt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst debatten på Amino gennem længere tid, forsøger jeg mig nu med et spørgsmål.

Jeg har pr. 1. september stiftet en enkeltmandsvirksomhed, finansieret med udbetaling af min pensionsordning. Da der er tale om udvikling af software, kommer der til at gå indtil langt ind i 2014, måske endda 2015, før der kommer nogen indtægt. Jeg har haft udgifter til indkøb af hardware og software, som momsindberettes i morgen.

Jeg sidder nu og tænker over, hvordan min skat beregnes for 2014 her når forskudsregistreringen kommer. Vil man tro på, at jeg ingen indtægter har, og lever af min pensionsopsparing, eller vil jeg blive sat til et estimeret beløb, som jeg så skal svare skat af?

Jeg har forsøgt at finde svaret via Skat, men det synes at være en næsten umulig opgave. Håber nogen her, har været i samme situation, og kan hjælpe.

Smil

/Andy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

Sæt din indkomst som forventet. Hvis SKAT stiller spørgsmålstegn forklarer du hvad din virksomhed laver. Igang med udvikling og indkomst forventes fra eksempelvis 2015.

Det er acceptabelt at have ingen eller negativ indkomst i en opstart.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46

Waspandy:
Jeg sidder nu og tænker over, hvordan min skat beregnes for 2014 her når forskudsregistreringen kommer. Vil man tro på, at jeg ingen indtægter har, og lever af min pensionsopsparing, eller vil jeg blive sat til et estimeret beløb, som jeg så skal svare skat af?

nej de vil tro dig hvis du angiver et rundt 0 eller et tab - Du må bare budgettere så godt du kan og du kan jo rette dit 2014 forskud mange gange under 2014 hvis du kommer i gang

Der de vil kunne undre sig er hvis folk i mange år har tjent 0 og fået dagpenge og alligevel bor i Hellerup villa og kører Porche - altså har udgifter som umuligt kunne dækkes med fornuft af indtægterne/formuen - men at en nystartet virksomhed ikke tjener penge i starten - kender de alt til. Eneste krav til dig i forhold til moms og skat er, at du driver virksomheden intensivt og seriøst (i alle fald over 50 timers indsats om måneden) så vil også underskud kunne trækkes fra i anden  personlig indkomst. 

Som nævnt, se til at forskud viser et 0 for virksomheden og ret så lige så tit som du synes i 2014 frem til oktober, så kan du styre din skat korrekt, så ind med beløb hvis du ser det giver overskud. Her kan du se LINKS TIL AT FORSKUDSREGISTRERE for lønmodtagere og for ejere af personlig virksomhed i form af gode videoer fra skat

hvad moms angår så husk lige hvis computer også kan/skal bruges privat, at momsen skal deles i samme % forhold som privat/virksomhedsbrug af den slags - kunne være 50/50 som betyder halvt momsfradrag eller en hvilken som helst anden % fordeling - hvis det er blandet brug

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

Du kan næppe stille krav om et timetal her som i samme omfang som ved brug af VSO.

Det vil allerhøjest indgå som et lille element blandt mange af andre i en samlet bedømmelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08

Henrik Koudahl:
Du kan næppe stille krav om et timetal her som i samme omfang som ved brug af VSO.

Det vil allerhøjest indgå som et lille element blandt mange af andre i en samlet bedømmelse.
givet korrekt - men omvendt, hvis man både trækker moms fra i større stil og har undeskud til modregning i anden personlig indkomst flere år i træk, at HVIS de kunne påvise, at man ikke arbejdede intensivt (nå ja så måske ikke 50 timer) så ville det være et af de vigtigere kriterier der kunne føre til at det kom til at ligne hobby og dermed problem generelt med fratræk af underskud i anden indkomst

Men helt enig - det er ikke et enkelt element - blot del af om det er HOBBY VIRKSOMHED ELLER SERIØS - I dette fald tror jeg ikke nogen vil skulle tvivle, så det er mere generelt hvis man kun har købsmoms og kun fratræk af underskud i flere år - så er det godt at kunne vise det er det kedeligt resultat TRODS seriøst forsøg Smile

vh

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:09

Tak til både Henrik og John, for gode svar. Det glæder mig, at jeg ikke behøver bekymre mig om det.

Virksomheden er alt jeg har lige nu, så uanset om det er et krav, eller ej, rammer jeg rundt regnet de 50 timer om UGEN lige nu. Forsøger desperat, at have det første produkt på markedet inden årets udgang.

Hvad angår privat brug af udstyret, så er der helt vandtætte skotter mellem virksomheden og privaten. Jeg har et anneks på min grund, som fungerer som kontor, og udstyret kommer aldrig i privaten. Har rigeligt med computere der i forvejen.

/Andy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

Waspandy:
rammer jeg rundt regnet de 50 timer om UGEN

Ja sådan er glæderne som iværksætter - men vent og se - det er vejen frem du Big Smile

Waspandy:
Hvad angår privat brug af udstyret, så er der helt vandtætte skotter mellem virksomheden og privaten. Jeg har et anneks på min grund, som fungerer som kontor, og udstyret kommer aldrig i privaten. Har rigeligt med computere der i forvejen.

no problemos overhovedet så

Waspandy:
Forsøger desperat, at have det første produkt på markedet inden årets udgang.
alt gode tanker herfra - lyder spændende

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)