Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af nyt bil firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg går leger med tanken om at starte et lille bil firma, ideen er at sælge sportsbiler til billige penge. Da fremstilling af biler kraver en stor arbejdes styrke, var ideen at man kunne gøre ligesom Koenigsegg eller Spyker, som køber deres motor fra Audi samt design fra Pininfarina. Dermed kan man outsource dele af produktion, så man udgår at have for mange mennesker over projektet. Måden man kunne gøre bilerne billiger ved kunne være at lave mindre motor, smaller dæk samt baghjulstræk så den stadig er sjov at køre i. Hvis du er en bilentusiast og går og leger med samme tanke så skal du være så velkommen, især hvis du er designer og mekaniker.

Hilsen bilentusiast

ps. undskyld for stavefejlene på forhånd   

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 37
Fra  regnskab-nu.dk ApS Skrevet kl. 15:53

Hej Henrik

Fed ide, der skal mange penge til sådanne et projekt, også en lille tanke, staten skal jo ind over, og de rager til sig af div afgifter for ændringer osv, måske Sverige kunne være et land og gøre det i, tænk på staten tager afgift for alt de kan og især bil

Michael

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:53

Inden du kaster dig ud i sådan et spændende projekt? ville jeg anbefale dig at se den dokumentar om Koenigsegg hvor man følger dem fra start til hvor de er idag. Bare så du får et billede af hvor svært det lige er at starte et bilmærke idag, hvis ikke umuligt for os alm. mennesker.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 16:52

Henrik-Sv:

hej jeg går leger med tanken om at starte et lille bil firma, ideen er at sælge sportsbiler til billige penge. Da fremstilling af biler kraver en stor arbejdes styrke, var ideen at man kunne gøre ligesom Koenigsegg eller Spyker, som køber deres motor fra Audi samt design fra Pininfarina. Dermed kan man outsource dele af produktion, så man udgår at have for mange mennesker over projektet. Måden man kunne gøre bilerne billiger ved kunne være at lave mindre motor, smaller dæk samt baghjulstræk så den stadig er sjov at køre i. Hvis du er en bilentusiast og går og leger med samme tanke så skal du være så velkommen, især hvis du er designer og mekaniker.

Hilsen bilentusiast

ps. undskyld for stavefejlene på forhånd   

Hej Henrik,

Til at starte med vil jeg sige, at jeg oprigtig håber, at det lykkes for dig Yes

Jeg tror, at du helt klart skal undersøge markedet mht. hvor billigt du kan få lavet din bil. FX kan du lave en superbil for 100.000kr? 200.000kr? 500.000kr? osv.

Hertil kommer 180% registreringsafgift og grønafgift. Der er "udledning af CO2 regler" der skal opfyldes. + sikkert også en del andre ting. 

Men ideen omkring, hvor billigt kan man lave en superbil og evt. hvad er en superbil?

Hvad hvis du kan lave en bil, der er helt skrabet, men går fra 0-100 på ca 4sek og har en god motorlyd, pænt design samt en god pris. Ville den sælge?

Jeg gætter på ja.

Måske kan danskerne fra den danske super bil Zenvo ST1 hjælpe lidt?

http://zenvoautomotive.com/

Og så lige en bonus artikel fra bilmagasinet. Vi har i DK faktisk lavet 14 biler gennem tiden (dette vidste jeg ikke Surprise)

Læs med her:

http://bilmagasinet.dk/article/36797-14-danske-biler/gallery/827840

Held og lykke med dit projekt! Smile

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:31

tak for hjælpen jeg vil helt sikkert prøve at få kontrakt til folkene fra Zenvo

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:48

Der findes masser af sportslige biler til små penge, nogle eksempler på fabriksnye biler kunne være: Toyota GT86/Subaru BRZ - 140.000 kr., Lotus Elise - 270.000 kr., Ford Mustang - 130.000 kr., Audi R8 - 645.000 kr., Mazda MX-5 - 132.000 kr. Altså uden afgift og moms...

Det er ikke bilens pris der er problemet, men når der kommer dansk afgift på bliver de dyre. Eks. en Toyota GT86 (bliver solgt som en Scion her i USA) koster som skrevet ca. 140.000 kr. uden afgifter, det er den pris vi betaler her i USA, og når den så kommer på danske plader, koster den over 500.000 kr. Som ny bilfabrikant tror jeg at det er vanskeligt at producere en bedre bil end eks. en Toyota GT86, til en lavere pris.

Men jeg kender ganske udemærket frustrationen over bilpriserne i DK, og gerne ville have en sportslig bil, men ikke kan komme i nærheden af dem pga. afgifter. Jeg har to sportsvogne her i USA, det ville være MEGET dyre i DK, og jeg ville sandsynligvis ikke engang have en af dem i DK.

Hilsen Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)