Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til USA med en plettet straffeattest

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg går og leger med tanken om at flytte til USA engang. Pt. Er jeg i gang med mit andet år på gymnasiet.

Problemet ligger i, at jeg har hørt fra folk, at det er umuligt at flytte til USA, hvis man tidligere har været på kanten med loven.

Har selv, for godt og vel to år siden, fået en bøde og en plettet straffeattest, for butikstyveri. Pletten er fjernet fra den ''almindelige'' straffeattest.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Nu tænker jeg på at vinde i lotteriet og få et Green card?

Håber og be'r til, at det er løgn og latin.

Med venlig hilsen Marcus.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kun haft brug for min danske straffeattest en gang ifm. flytning til USA, og det var ikke til visum eller green card. Det var til et forsikringsselskab som ville give rabat hvis jeg kunne bevise at jeg ikke havde været involveret i noget kriminelt.

Men jeg ved selvfølgelig ikke hvilke informationer der er trukket uden min indblanding da visum og green card blev lavet.

Mvh Carsten

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er en dealbreaker, men information om tidligere anholdelser skal udfyldes, når du ansøger om visa, i den fabelagtigt røvsyge form DS-160. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Abauuz:

 

Kan det overhovedet lade sig gøre? Nu tænker jeg på at vinde i lotteriet og få et Green card?

 

Nu er din chance for at vinde i Green Card lottery en ca. 1/500 hvert år, så du skal sandsynligvis nok finde en anden route hvis du skal flytte til USA. Har lige st spørgsmål til dig, hvornår var du sidst i USA?

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :-)

Jeg var fem år gammel, da jeg sidst var i USA. Jeg er 19 år nu.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Abauuz:

Tak for jeres svar :-)

Jeg var fem år gammel, da jeg sidst var i USA. Jeg er 19 år nu.

Inden du overvejer at flytte til USA skal du nok overveje at tage derover først, 5 år gammel, det er lang tid siden og USA er ikke som du ser på film.

Du har desværre skabt det problem for dig selv at du ikke mere, resten af dit liv, kan rejse til USA uden at have visum, har du en dom for noget kriminelt er "visa waiver" ikke mere en brugbar mulighed for dig og du skal derfor ansøge om et B1/B2 visum inden du kan tage til USA, selv som turist, så det kan bestemt anbefales at du prøver det først og tager den derfra.

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)