Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for tab ved ophør af aps med betalingserklæring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står og skal lukke et aps. Har indskudt kr. 125.000. Pengene er væk efter 3 års underskud men alle kreditorer er betalt.

Jeg regner med at lukke ved betalingserklæring.

Spørgsmål: Kan jeg trække noget af det tab fra på min personlige selvangivelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan fratrække dit tab på unoterede aktier i din personlige indkomst, med en procent svarende til aktieavancebeskatningen. Jeg vil tro, at der gælder noget tilsvarende for anparter. Som jeg husker det, så er der ikke tale om, at du opgiver en fradragsberettiget udgift, men fratrækker et beløb i din indkomst, og derfor er der tale om at fratrække, og ikke et fradrag.


Mon ikke Henrik K kan svare mere præcist på dette spørgsmål.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja helt samme gælder for unoterede anparter - dit tab (f.eks hvis det er alle 125.000 og du har ejet alle anparter og betalt det beløb for dem) giver fradrag i aktieindkomst som påvirker din samlede skat det år med fradragsværdien af de 125.000 27% op til 48300 og dobbelt beløb ægtefæller og 42% derover

Min skatteberegninger i downloaded excel fra www.spiesinformation.dk siger godt nok 27% af det hele kun, men jeg mener da procenterne og grænserne gælder begge veje både for positiv og negativ aktieindkomst - men den fine beregner siger altså kun 27%. Holder dog fat i 27/42%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Du skriver, at tabet på anparterne giver fradrag i aktieindkomsten. Men hvis spørger ikke har nogen aktieindkomst, men kun lønindkomst, er du så enig med betragtningen ovenfor, at tabet kan modregnes lønindkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en gammel tråd, men hvis det er tab på unoterede aktier - anparter i et mindre anpartsselskab, så er der tab med værdi som tab på aktieindkomst (27-42%) og den værdi fratrækkes skatten fra anden personlig indkomst - herunder fra lønindkomst

Kun hvis det var noterede aktier, var det begrænset til tab på andre noterede aktier

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, super. Tak for svar. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)