Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé - eller hvad?tøj webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har længe gået med tanken om at have min egen webshop, og har derfor prøvet at føle efter hvad jeg har lyst til at handle med.

Jeg er nået frem til en idé indenfor tøjbranchen, men ved ikke om jeg tager munden for fuld, idet der er 1000 webshops med tøj.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal få fat i en leverandør, skabt en webshop i det hele taget er jeg totalt grøn indenfor iværksætteriet.

Søger derfor nogle basale råd, eller vejledning

- håber der er nogen der gider bruge tid på at besvare nogle af mine spørgsmål/bekymringer så jeg kan komme igang!

Mvh. Steffen

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Steffen1611:
Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal få fat i en leverandør

Det er lidt umuligt at rådgive om, når du ikke beskriver, hvad det er for noget tøj, du vil sælge. Er det til mænd, kvinder, drenge, piger, bestemte aldersgrupper, dyrt/billigt tøj, skal du producere selv eller nogle bestemte mærker?

Steffen1611:
skabt en webshop i det hele taget er jeg totalt grøn indenfor iværksætteriet.

Prøv og brug søgefunktionen her på Amino. Der findes 1000 vis af tråde om emnet.

Jeg har skrevet helt kort her, hvordan du kan komme billigt i gang med en webshop. Søg på Youtube og Google efter Magento eller Prestashop, der findes mange guides til, hvordan du sætter en webshop op. Spørg herinde, når du har spørgsmål.

Lyt til nogle podcasts på disse sider og få noget inspiration: pottercut.dk, the industrious geeks og thorborg.tv

Tilmeldt 8. Nov 13
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 23:26

Hej Jan!

Vil helst ikke ud med min idé, da jeg umiddelbart kan se at der ikke findes noget tilsvarende pt,

men det drejer sig om sweatshirts (og måske senere t-shirts) til mænd og kvinder med et bestemt tema

som er ens for alle varerne. Vi kunne jo sige at det var sort/hvid farver.

Altså en hjemmeside ene og alene med sweatshirt i de fleste afskygninger men kun i sorte og hvide farve

(selvfølgelig mixet sammen på forskellige måder).

Skriv eventuelt en pb hvis du vil høre hvad det i virkeligheden handler om, og om det har en mulighed for kunder i Danmark!

Men hvor og hvordan skal jeg finde leverandører, fragtfirma osv? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Steffen1611:
Men hvor og hvordan skal jeg finde leverandører, fragtfirma osv? :)

Google. Du kan evt. prøve at kontakte Thomas fra tex-tryk.dk.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:53

Hej Steffen

En ting er ret sikkert du vil få mere end svært ved at finde fremmede kapital til dit projekt, med mindre der er et helt åbenlyst markedet som ingen andre dækker.

Der er vildt mange shop der sælger tøj, du skal sætte dig ind i markedsføring, driftsudgifter, muligvis import regler, told regler, moms, skat, regnskaber, finde lige den berømte 30 sekunders tale, der vækker interessen hos folk du vil have ind som partner eller investor, der er mange ting at være opmærksom på, men når "naboen" kan så kan du også, det er jo ikke hemmeligheder de ting jeg har nævnt, det er let tilgængelige oplysninger, når man ved hvad der skal ledes efter.

Omkring regnskaber vil jeg anbefale dig at kigge på Dinero som Martin Thorborg står bag. Plus en revisor ved siden af. 

Fragt der skal du nok have fat i et shippings firma.

Leverandører der skal du have fat i en lokal agent i det land du vil handle med, lad være med at forsøge at gøre det på egen hånd, med mindre du kan sproget 100 % og kender deres kultur, så godt at du ikke bliver snydt.

Hjemmesiden kan du bygge op i en del forskellig programmer - alt efter hvad du vil med den webside, så findes der en mulighed der passer ret godt ind i de ideer du får, stort set hvad du finder på kan lade sig gøre i en del af disse webside programmer, jeg er ikke ekspert på det område, men eks. de store tøjmærkers websider, de er lavet direkte til dem, så der kan et standart program ikke være med, men du kan nå meget langt ved at gøre det selv, det betyder også du holder dine driftsudgifter nede ved at kunne selv, frem for at købe denne ydelse.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 8. Nov 13
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 13:53

Har nok indset at tøjbranchen er en for stor og konkurrencepræget branche at lægge ud med.

Tænkte derfor på at lave en webshop med powerbanks til mobilerne, men der er åbenbart en der er kommet mig i forekøbet, selvom personen reelt set ikke sælger noget endnu.

En ny ting jeg har tænkt over er udstyr/tilbehør til sko - især sneakers, da dette er noget jeg går relativt meget op i og ejer selv 30 par sneakers.

Men er det for niche?

Tror man kunne få relativt billige varer hjem og prøve det af, her tænker jeg snørebånd, skobørster, smørelse/rengøringsmidler, og eventuelt noget "lappepasta" til at sætte sålen fast på skoen igen.

Tror i der er et markedet for sådan noget?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:58

Ingen niche er for lille, det er et spørgsmål om du med en niche, kan sprede dig nok til kunder nok får øje på dig.

Tænker at måse reklamer på Youtube kunne være en smart til for en lille niche, da det når ud til vildt mange

Venligst

René Buch

Tilmeldt 8. Nov 13
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 15:33

Synes bare det er svært at finde noget som ville kunne fungere, og opfylde alle de krav der åbenbart er til en succesrig webshop/virksomhed.

Eller nogle idéer til en lille webshop? :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 17:22

Steffen1611:

Synes bare det er svært at finde noget som ville kunne fungere, og opfylde alle de krav der åbenbart er til en succesrig webshop/virksomhed.

Eller nogle idéer til en lille webshop? :)

Hej Steffen,

Når du vælger at drive en webshop, kræver det typisk en hel del energi.

Det er derfor vigtigt, at du finder noget, som du oprigtig brænder for. Det skal helst fortsat være sjovt, selvom der er gået 6 måneder.

Start op stille og roligt ved siden af dit arbejde. Det giver dig også ro i maven. Når pengene begynder at komme, kan du altid gå ned på deltid og herefter 100% selvstændig.

Lær undervejs. Youtube er din ven. Man kan lære så meget derinde. Yes

Globaliseringen er en udfordring for mange (især grafikere i DK). Men det kan også være en gave, hvis man gør det rigtigt.

Mht. webshops så findes der mange færdige løsninger, der måske kunne være en god start for dig. Sørg for at finde så mange som mulige færdige webshop løsninger og lav baggrundscheck af dem. Overvej også engelske webshop løsninger (såfremt de kan oversættes til dansk). Nogle gange er de længere fremme eller du får mere for penge i USA eller England i forhold til DK.

Mht. tøj så find ud af, om du selv skal designe eller der er en anden der skal designe det. Dernæst find ud af hvem der kan producere det. Husk at lave baggrundscheck.

Bliver tøjet lavet inden for EU slipper du for at rode med TOLD.

Udfordringerne:

1) Når du har fundet ud af, hvordan du får lavet en trøje, så finde ud af hvad prisen vil være pr stk. Vil prisen være konkurrencedygtig i forhold til eventuelle konkurrenter? Er din fortjeneste stor nok til, at det giver mening for dig?

2) Hvad hvis konkurrenterne "snupper" dit koncept? Er du iderig nok til hele tiden at finde på nye designs, der kan holde konkurrenterne væk fra dig?

Tøjbranchen og restaurationsbranchen er to hårde markeder. Men alligevel åbner der hele tiden nye tøjbutikker og restauranter. Det hele kan selvfølgelig lykkes, hvis det gøres rigtig.

Held og lykke! Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)