Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste løsning til nyt dansk forum?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi planlægger at lancere et nyt dansk-sproget forum og undersøger i den forbindelser hvilken løsning/software, der vil være den bedste for os at bruge. Vi søgt igennem arkivet på Amino.dk og læst en del ældre tråde, hvor vBulletin.com og phpBB.com ser ud til at være de to mest anbefalede løsninger, men alle debatterne er noget gamle, så vi ville lige checke om nogen nu har andre bud.

Forummet skal køre på et nyt stand-alone website (så vi behøver ikke køre sammen med et bestemt CRM system), skal køre på dansk, må gerne koste penge at få licens til og skal kunne skalere op til forhåbentlig en hel del brugere.

Er der nogle gode bud/anbefalinger?

På forhånd tak,

Martin

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillægsspørgsmål; Hvilken forum-software kører Amino.dk med, og kan den anbefales?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

vBulletin er vist nok stadig #1 forum software. Jeg bruger selv myBB på et forum jeg har, og det virker også udmærket. Der er en Dansk sprogpakke til, men om det er komplet, ved jeg ikke.

Hvad Amino angår, er jeg ret sikker på at den er bygget fra bunden.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Vbulletin er ikke det samme, som det har været. Det er det ikke fordi deres daværende lead developer valgte, at gå sin egen vej og startede Xenforo op. Xenforo er i mine øjne det bedste valg. Du har mange flere muligheder og der er et meget stærkt team af programmører bag det.
Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/XenForo



Jeg startede i sin tid mit forum i 2004 i phpbb, flyttede det til Vbullettin og den er nu flyttet til Xenforo for blot en uge siden.
Det er et forum med 98.000 medlemmer og lige knap 800.000 posts. Det kører forrygende hurtigt.

Blot til info ejer jeg ikke nævnte forum længere.

Se mere på: www.xenforo.com

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sean Techer:
Vbulletin er ikke det samme, som det har været. Det er det ikke fordi deres daværende lead developer valgte, at gå sin egen vej og startede Xenforo op. Xenforo er i mine øjne det bedste valg.

Så hvordan anbefaler du vi vælger? Vbulleting er det mest etablerede, Xenforo er det nyeste.

Går ud fra at begge kan fungere til et dansk-sproget forum?

På forhånd tak.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Frydenborg Hansen:
Hold dig fra Vbulletin at all costs

Tak for linket til Trustpilot. Ganske skræmmende læsning, men særdeles brugbart!

Er der nogen herinde, der har erfaring med opsætning af Xenforo på et dansk-sproget site? Kunne godt tænke mig at se et par danske eksempler før vi træffer det endelige valg og smækker det ind som opgave på Amino Freelance.

På forhånd tak.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du "med opsætning"?

Google xenforo i det dansk univers, det giver nogle eksempler.

Der er desværre endnu ingen dansk sprogpakke til Xenforo. Der er en betalt version på xenforo.dk, jeg overvejer at lave noget samarbejde om at udarbejde en gratis version, men det bliver desværre ikke de første par uger.

 

 

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står hvordan du kan oversætte det her:
http://xenforo.com/community/threads/danish-translation-of-xenforo.41835/

Trustpilot bedømmelserne er nok lige en tand for vildledende. Så galt er det nu ikke :-) jeg har brugt det i 4-5 år uden problemer.

Xenforo er dog klart bedre. Mange af featurene kender du fra facebook.

Har du spørgsmål er du velkommen til at smide en PM. Står klar til at hjælpe såfremt du sku have behov for hjælp.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Frydenborg Hansen:
Der er en betalt version på xenforo.dk

Websitet er ikke længere aktivt. :(

Så eneste mulighed for at bruge Xenforo er at få oversat sprogpakken selv?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)