Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man bruge af kapital i nyopstartet enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står med en super god ide indenfor tøj og tilbehør. Da jeg lige nu stadig er i idéfasen, så har jeg lidt svært ved, at fastlægge hvilken størrelse kapital, man skal starte med. Dermed vil jeg sende spørgsmålet videre, og vil meget gerne have nogle idéer og nogle forslag.

På forhånd tak! :-)

Mvh.

Jonas de Linde

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:28

Hej Jonas

Læg dig et budget, så får du en idé om hvor meget du skal bruge.

God dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33

to ting

1

ja som skrevet står - læg et budget. Start faktisk med en forretningsplan nedskrevet, du har glæde af den selv - med detaljer hvad vil du og hvornår vil du - og så et budget - begge dele vil være krav fra mange siden¨

2

hvis ikke du har en del kapital selv, så regn med op ad bakke fra banker til lån eller fra investorer til tøj og tilbehør, med mindre du ide er mere end det almindeligt supergode - så overvej en plan A som du helst vil og en plan B som forudsætter du kommer med langt mest selv - det i sig selv kan være en del af øvelsen i-  hvad skal jeg bruge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 18:55

Uha, størrelsen af kapital for at starte, er et meget svært spørgsmål. Nogle starter med kun 1000 kr på lommen, og andre skal bruge flere milioner. Nu nævner du en "god ide indenfor tøj og tilbehør". Nu ved jeg ikke om du selv vil starte et mærke, købe fra en leverandør eller hvad, men jeg antager at du vil købe fra leverandør (for nemmere at kunne hjælpe dig) :)

Hvis dette er tilfældet, så vil mit bud være, at du finder ud af hvor stort dit sortiment skal være i starten, hvor mange af hvert produkt du skal have, hvad hvert produkt koster (både indkøbspris, men også fragt og evt. told og andre gebyrer). Nu skulle du meget gerne have et overblik over hvad dit varelager koster at købe hjem

Herefter skal du overveje om du skal have en webshop, og hvis dette er muligheden, så søg lidt rundt på nettet og amino, og få nogle tilbud fra webudviklere, så du nogenlunde ved hvad det koster. Du kan få webshops fra 1000 kr helt op til over 100.000 kr, afhængig af hvad du søger, så vær meget klar i din beskrivelse af webshop, når du kontakter webudviklere :)

Når disse budgetter er sat, så er du godt på vej. Men nu kommer der over omkostninger ved markedsføring, bogføring, evt. leje af lager, div. udstyr til virksomheden (computer, emballage m.m.), evt. logo design og andet grafisk arbejde, SEO arbejde m.m.

Jo mere af det du selv kan, jo billigere en opstartsfase kan du også få, men hvis du f.eks. bruger flere dage på at bogfører, så burde du måske overveje en bogholder, så du kan udnytte din tid på det DU er god til.

Jeg håber dette kunne hjælpe dig en smule :)

Mvh. Daniel  

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)