Uha, størrelsen af kapital for at starte, er et meget svært spørgsmål. Nogle starter med kun 1000 kr på lommen, og andre skal bruge flere milioner. Nu nævner du en "god ide indenfor tøj og tilbehør". Nu ved jeg ikke om du selv vil starte et mærke, købe fra en leverandør eller hvad, men jeg antager at du vil købe fra leverandør (for nemmere at kunne hjælpe dig) :)
Hvis dette er tilfældet, så vil mit bud være, at du finder ud af hvor stort dit sortiment skal være i starten, hvor mange af hvert produkt du skal have, hvad hvert produkt koster (både indkøbspris, men også fragt og evt. told og andre gebyrer). Nu skulle du meget gerne have et overblik over hvad dit varelager koster at købe hjem
Herefter skal du overveje om du skal have en webshop, og hvis dette er muligheden, så søg lidt rundt på nettet og amino, og få nogle tilbud fra webudviklere, så du nogenlunde ved hvad det koster. Du kan få webshops fra 1000 kr helt op til over 100.000 kr, afhængig af hvad du søger, så vær meget klar i din beskrivelse af webshop, når du kontakter webudviklere :)
Når disse budgetter er sat, så er du godt på vej. Men nu kommer der over omkostninger ved markedsføring, bogføring, evt. leje af lager, div. udstyr til virksomheden (computer, emballage m.m.), evt. logo design og andet grafisk arbejde, SEO arbejde m.m.
Jo mere af det du selv kan, jo billigere en opstartsfase kan du også få, men hvis du f.eks. bruger flere dage på at bogfører, så burde du måske overveje en bogholder, så du kan udnytte din tid på det DU er god til.
Jeg håber dette kunne hjælpe dig en smule :)
Mvh. Daniel