Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fik brev fra politiet '' vi har beklageligvis skrottet din bil''

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Araghoune Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)! 

Jeg skriver i håb om nogle de kan hjælpe mig:)!

Står i den situation at efter endt retssag om en atk sag (trafik sag), blive frifundet og med rettens ord kunne få min bil som var blevet tilbageholdt af politiet mens sagen var aktiv, men det endte ikke som jeg regnede med, da jeg fik en besked få dage efter at min bil var blevet beklageligvis skrottet og en adresse jeg kunne skrive til og klage. 

nu er planen så at søge naturalieopfyldelse, som skulle betyde at i stedet for erstatningspenge søger jeg at de indkøber mig en tilsvarende bil, grundet at jeg ikke er intresseret i erstatningspenge, da de automatisk bliver modregnet i mit mellemværende med skat

Håbede så på at nogle havde stået i samme situation og ved noget om naturalieopfyldelse

Eller en der er fern med jura, der kunne hjælpe mig til at stille politiet ansvarlig så der bliver en naturalieerstatning og ikke et penge krav. 

sådan har min advokat skrevet til mig i dag. 

//Som drøftet telefonisk så anmoder vi Østjyllands Politi om naturalieopfyldelse i forhold til det erstatningskrav, du har som følge af, at din bil ved en fejl er blevet skrotte under politiets varetægt.

Som jeg har oplyst overfor dig, så er det ikke givet, at ønsket om naturalieopfyldelse kan/bliver efterkommet og derfor bliver der subsidiært nedlagt påstand om erstatning i form af pengebeløb svarende til værdien af din bil på det tidspunkt, hvor den kom i politiets varetægt. Du har oplyst, at du mener, at værdien af din Subaru Legacy var omkring 35.000 kr. inkl. monteret ekstraudstyr.

Det er således ikke givet, at politiet vil eller kan efterkomme anmodning/krav om naturalieopfyldelse.

//

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

En sur og lidt komisk situation at stå i.

Erstatningsret kender jeg ikke meget til. Men jeg husker da, at der er tidligere sager, hvor ting er forsvundet for Politiet og hvor modregning ikke har været mulig for SKAT. En af disse afgørelser er omtalt i nedenstående link.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1909764

Du må jo så sammen med en advokat kan sætte dig i samme position.

/Henrik

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Araghoune Skrevet kl. 17:18

Tak for svar :) det er sgu en lidt sur situation. 

I den sag du omtaler, bruger de vidst en tredje mand som grund til udbetaling, som jeg udmiddelbart læser det, ved ik rigtigt om man kan samligne det så? :) 

Men ja det er den situation jeg håber jeg kan komme i. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hvad handler sagen om nu er jeg nysgerrig....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Julian:
at min bil var blevet beklageligvis skrottet

Beklageligvis trods alt... :)

Det var dog himmelråbende vandvittigt og politiet burde da have selvlysende røde øre. Uden at vide noget om Skat, bør de da lade dig købe en ny bil, HVIS IKKE de inden da har gjort krav på / inddraget / krævet at du solgte din gamle bil? Eller er jeg helt ved siden af?

Hvis de (SKAT) ikke viser sig samarbejdsvillige, synes jeg helt bestemt du skal stå frem med din historie. Den er, udefra, nærmest tragikomisk urimeligt, men indefra må det da føles som et statsligt komplot mod en!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29

et problem mere som kan komme ved jeg fra en anden sag, er vurderingen. Her kunne man mene at de står svagt med bevis når bilen er borte, men regn ikke med at de bare køber en pris. De vil formentlig ha haft noget syn på den - ellers går den på auktion normalt - men bare vær forberedt på at det KAN blive et problem.

Skat TROR jeg du kan løse, men se at få betalt dem i alle fald for det er nogen kedeligt nogen at skylde penge. Det kan være en stop klods på rigtigt mange måder i alle fald. god vind med bilen og lad os høre hvordan det skrider frem

venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:54

Har du tjekket stel nummer på nettet at den nu ikke er solgt på en auktion.

En bil til 35.t.kr. burde de da kunne sælge for et eller andet beløb.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:01

Synes at det er skræmmende at stort set ingen er oprørte over fejltagelsen, nogen finder det endda komisk.

Hvis det havde været en bank eller et privat foretagende der var "kommet til" at skrotte en bil i deres varetægt, ville alle have været oprørte og forargede.
Men når det er det offentlige.. nååh ja..
Hvad er det for et samfund vi efterhånden er ved at få? :/

Der burde være kontant afregning ved kasse 1 plus en dummebøde til Politiet.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:10

Jesper Hansen:

Synes at det er skræmmende at stort set ingen er oprørte over fejltagelsen, nogen finder det endda komisk.

Hvis det havde været en bank eller et privat foretagende der var "kommet til" at skrotte en bil i deres varetægt, ville alle have været oprørte og forargede.
Men når det er det offentlige.. nååh ja..
Hvad er det for et samfund vi efterhånden er ved at få? :/

Der burde være kontant afregning ved kasse 1 plus en dummebøde til Politiet.

Jeg tror nok at alle har den samme holdning som dig.

Men det er jo en offentlig virksomhed. Og hvad er der så at gøre.

Det vil måske hjælpe og gå til pressen. Men hvem vil have sig selv frem med navn når man også har gæld.

Det kan jo også remme med en boomerang.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:12

Lykkebjerg:

Men det er jo en offentlig virksomhed. Og hvad er der så at gøre.

Det vil måske hjælpe og gå til pressen. Men hvem vil have sig selv frem med navn når man også har gæld.

Det kan jo også remme med en boomerang.

Ja Lykkebjerg, det håber jeg også, men din slutning (som nok opsummerer de flestes holdning) er det jeg mener er skræmmende.
Igen, havdet ikke været det offentlige, var denne sag blevet genstand for store overskrifter og beretteligt stor forargelse. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)