Hej :)! Jeg skriver i håb om nogle de kan hjælpe mig:)! Står i den situation at efter endt retssag om en atk sag (trafik sag), blive frifundet og med rettens ord kunne få min bil som var blevet tilbageholdt af politiet mens sagen var aktiv, men det endte ikke som jeg regnede med, da jeg fik en besked få dage efter at min bil var blevet beklageligvis skrottet og en adresse jeg kunne skrive til og klage. nu er planen så at søge naturalieopfyldelse, som skulle betyde at i stedet for erstatningspenge søger jeg at de indkøber mig en tilsvarende bil, grundet at jeg ikke er intresseret i erstatningspenge, da de automatisk bliver modregnet i mit mellemværende med skat. Håbede så på at nogle havde stået i samme situation og ved noget om naturalieopfyldelse Eller en der er fern med jura, der kunne hjælpe mig til at stille politiet ansvarlig så der bliver en naturalieerstatning og ikke et penge krav. sådan har min advokat skrevet til mig i dag. //Som drøftet telefonisk så anmoder vi Østjyllands Politi om naturalieopfyldelse i forhold til det erstatningskrav, du har som følge af, at din bil ved en fejl er blevet skrotte under politiets varetægt. Som jeg har oplyst overfor dig, så er det ikke givet, at ønsket om naturalieopfyldelse kan/bliver efterkommet og derfor bliver der subsidiært nedlagt påstand om erstatning i form af pengebeløb svarende til værdien af din bil på det tidspunkt, hvor den kom i politiets varetægt. Du har oplyst, at du mener, at værdien af din Subaru Legacy var omkring 35.000 kr. inkl. monteret ekstraudstyr. Det er således ikke givet, at politiet vil eller kan efterkomme anmodning/krav om naturalieopfyldelse. // |
En sur og lidt komisk situation at stå i.
Erstatningsret kender jeg ikke meget til. Men jeg husker da, at der er tidligere sager, hvor ting er forsvundet for Politiet og hvor modregning ikke har været mulig for SKAT. En af disse afgørelser er omtalt i nedenstående link.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1909764
Du må jo så sammen med en advokat kan sætte dig i samme position.
/Henrik