Når jeg besøger en hjemmeside og skal finde kontaktoplysninger kigger jeg i nævnte rækkefølge her:
- Topbaren - yderst til højre
- Topbaren - yderst til venstre
- Bundbaren - centreret
- Bundbaren - andre steder
- Hovedmenuen - punktet Kontakt
- Hovedmenuen - punktet Om os eller Profil
- Hovedmenuen - punktet Kundeservice
Afhængig af design og call to action-elementer kan jeg let drives i en anden retning.
Jeres ønske er, at det skal være så let som muligt at få kunden til at reagere, som I ønsker. Derfor skal den CTA, som I lægger mest vægt på på siden være tydelig disse syv steder. Hvis I ønsker, at folk skal ringe - så skriv telefonnummeret stort og tydeligt disse steder med en opfordring i venlig bydeform. Hvis I ønsker at folk skal maile, så gør det samme med e-mailadressen.
I kan bruge copyrightmærket lige så tosset I vil, men som andre også har nævnt, så har det ingen betydning. Dog skal I være opmærksomme på, om I har købt eller fået et template, hvor brugsbetingelserne kræver, at udvikleren står nævnt sammen med et copyrightmærke. Hvis det er tilfældet, må I jo i sagens natur ikke bare skrive jeres eget navn i stedet.
I har under alle omstændigheder
ophavsretten til alt materiale, som I selv producerer, og uanset om I hævder jeres
ophavsret på sidens materialer skriftligt eller ej, får I aldrig ophavsret på materialer, som I ikke selv har produceret. I kan opnå brugsret og eksklusiv brugsret, men ophavsret får man kun ved at være ophavsmand.
Brug jeres footer til at gøre det let for brugeren at komme i kontakt med jer.
Hans