Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er vigtig tekst i en footer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at bygge en hjemmeside op i wordpress og jeg er kommet langt nok til endelig at skrive lidt i min footer i bunden af siden. Men så er spørgsmålet bare hvad der er relevant at skrive i sin footer?

Har kigget på sites der minder om min, og der bliver skrevet noget i stil med: Copyright 2011 www.xxxxx.dk - "adresse" - "telefonnummer - CVR nummer.

Jeg kunne godt tænke mig at der stod noget med copyright og så min url adresse. Men hvordan kan jeg få tilladelse til at skrive Copyright eller C? Kunne forestille mig det kostede nogle penge, men jeg aner ikke engang hvad jeg skal søge på for at blive henvist i den rigtige retning

Håber i kan hjælpe mig

- Mark 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 08:21

Vi bruger netop footer til CVR, Adresse etc. Det gør vi fordi det skal være nemt for kunden at finde ud af, hvem vi er, uden at skulle bøvle med det. Vi forbinder det lidt med et troværdighedsstempel. Hvis du hellere vil bruge pladsen på at skrive et citat, så gør det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45

I har også det copyright C allerførst i teksten i jeres footer og efter det står teksten. "Alle rettigheder forbeholdes"

Det er dét jeg ser som et troværdighedsstempel. CVR og adresse er selvfølgelig også vigtigt, men jeg vil mene at copyright vægter mere. 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 08:51

Hvordan kan copyright være mere troværdigt? Den fortæller da intet om firmaet, og man kan heller ikke slå firmaet op, fordi de fortæller folk, at det er deres billeder/tekst.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 08:57

Det med copyright er faktisk også ligegyldig, for uanset om man har den tekst med eller ej, så er det stadig ulovlig at kopiere fra din hjemmeside, tror det er lidt amerikansk. (Er ikke 100% sat ind i loven) og tit noget der bare er i en template som nogle vælger at beholde.

For mig giver det overhovdet ingen troværdighedsværdi.

Navn, adresse, CVR og email er det jeg syntes skal være i en footer.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:02

Når jeg besøger en hjemmeside og skal finde kontaktoplysninger kigger jeg i nævnte rækkefølge her:

1. Topbaren - yderst til højre
  2. Topbaren - yderst til venstre
  3. Bundbaren - centreret
  4. Bundbaren - andre steder
  5. Hovedmenuen - punktet Kontakt
  6. Hovedmenuen - punktet Om os eller Profil
  7. Hovedmenuen - punktet Kundeservice
Afhængig af design og call to action-elementer kan jeg let drives i en anden retning.
Jeres ønske er, at det skal være så let som muligt at få kunden til at reagere, som I ønsker. Derfor skal den CTA, som I lægger mest vægt på på siden være tydelig disse syv steder. Hvis I ønsker, at folk skal ringe - så skriv telefonnummeret stort og tydeligt disse steder med en opfordring i venlig bydeform. Hvis I ønsker at folk skal maile, så gør det samme med e-mailadressen.
I kan bruge copyrightmærket lige så tosset I vil, men som andre også har nævnt, så har det ingen betydning. Dog skal I være opmærksomme på, om I har købt eller fået et template, hvor brugsbetingelserne kræver, at udvikleren står nævnt sammen med et copyrightmærke. Hvis det er tilfældet, må I jo i sagens natur ikke bare skrive jeres eget navn i stedet.
I har under alle omstændigheder ophavsretten til alt materiale, som I selv producerer, og uanset om I hævder jeres ophavsret på sidens materialer skriftligt eller ej, får I aldrig ophavsret på materialer, som I ikke selv har produceret. I kan opnå brugsret og eksklusiv brugsret, men ophavsret får man kun ved at være ophavsmand.
Brug jeres footer til at gøre det let for brugeren at komme i kontakt med jer.
Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

Du kan lave en to-delt footer.

Den nederste del skal have 3 kolonner. Til venstre opremser du navn, adresse, telefon og CVR. Hvis du ikke har en kontakt-formular, kan du tilføje email-adresse i footeren.

I midten kan du have links til forretningsbetingelser, priser, Om os og Kontakt os. Evt. åbningstider.

Ude til højre kan du have ikoner for Facebook, Twitter, LinkedIn og YouTube (hvis du laver videoer), så folk kan følge dig.

Den øverste del af footeren kan være mørk, hvor du med lys font skriver en velkomst og hvad du tilbyder. Mange siger: "Jamen det kan jeg da ikke, for det står på siden Om os. Jeg risikerer duplicate content". Men det er fordi Om os er forkert.

Mange folk kan ikke skrive om sig selv, og derfor kommer Om os til at være en beskrivelse af det, de yder. Så teksten på Om os skal flyttes om til forsiden som tekst med nøgleord - især hvis der ikke er tekst her - og Om os skal helt omskrives, så den beskriver din baggrund, dine visioner, og hvad du vil opnå med firmaet. Skriv gerne her, hvad der adskiller dig fra konkurrenterne.

Det er bare et forslag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)