Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importspecifikation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at indberette moms og så ser jeg at der ligger en importspecifikation der skulle have været med i moms indberetningen for 2. kvartal. Hvordan forholder man sig til det?

Der står desuden at jeg skal betale, det forstår jeg ikke, for så vidt jeg har læst mig frem til, så skal man ikke betale for det man importerer fra lande uden for EU, men at man blot skal have det med i sin indberetning?

Håber en af jer kan hjælpe.

Vh

RavenAccs

Importspecifikationer i TastSelv Erhverv

Her kan du få vist dine importspecifikationer, og hvis du ønsker at arbejde videre med importspecifikationen, kan du downloade den i et regneark - vælg "Tidligere indberettet/download" i menuen til venstre.

Vælg "Vis" for at se specifikationen i et skærmbillede. Her vil du også finde den betalingslinje, du skal benytte ved betaling via NetBank, eller du vil finde oplysning om, at betalingen sker via NETS (PBS), hvis du har valgt NETS-betaling vedrørnde importspecifikationerne.

Vælg "Download", hvis du ønsker at få de specificerede oplysninger overført til et regneark. (Betalingslinje / oplysning om NETS-betaling vises ikke i regnearket).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

RavenAccs:
Jeg er ved at indberette moms og så ser jeg at der ligger en importspecifikation der skulle have været med i moms indberetningen for 2. kvartal. Hvordan forholder man sig til det?
ved at efterindberette hvis det ikke kun er småpenge, så kan du tage dem med, men du kan sagtens efterindberette se her hvordan http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83481 

RavenAccs:

så ser jeg at der ligger en importspecifikation der skulle have været med i moms indberetningen for 2. kvartal. Hvordan forholder man sig til det?

Der står desuden at jeg skal betale, det forstår jeg ikke, for så vidt jeg har læst mig frem til, så skal man ikke betale for det man importerer fra lande uden for EU, men at man blot skal have det med i sin indberetning?

det tror jeg ikke nogen kan svare på uden at vide dels hvad der står i importspecifikationen dels hvad det drejer sig om, men det er korrekt, at hvis du importerer som CVR med moms og vel her fra uden for EU så skal du ikke betale importmomsen så skal den angives ens under salgs og købsmoms forudsat det er ren virksomheds import som MOMS VED IMPORT 

Frem for at skulle vise hele specifikationen her som vi måske ikke lige forstår, ville jeg ringe til skat i morgen formiddag kort efter de åbner og taste mig frem til moms og tage ventetiden i et headset (ofte "ikke mere end" 10-20 min max om formiddagen) og få en konkret forklaring. Vær indlogget hos skat samtidigt så du kan gå ind og se ting I taler om

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 13
Skrevet kl. 21:36

Hej John

Der er tale om sølle 149 kr.

Jeg har indberettet importspecifikationer 2 gange før og jeg så lige at jeg ikke skal betale denne, blot indberette den. Mit spørgsmål er egentlig bare om der bliver problemer, hvis jeg indberetter det i 3. kvartal, når det nu skulle have været indberettet i 2. kvartal?

Vh

RavenAccs

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47

RavenAccs:

Der er tale om sølle 149 kr.

Jeg har indberettet importspecifikationer 2 gange før og jeg så lige at jeg ikke skal betale denne, blot indberette den. Mit spørgsmål er egentlig bare om der bliver problemer, hvis jeg indberetter det i 3. kvartal, når det nu skulle have været indberettet i 2. kvartal?

bare tag de 149 kr med i 3. kvartal - det er jo ikke at trække på likviditet fra moms/skat kun sparer du dem for administration så ind med det i 3. kvartal

vh

Tilmeldt 4. Nov 13
Skrevet kl. 21:55

Tak for det.

Hvilken rubrik skal jeg indberette det under?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)