Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har min konkurrent ret til at overtage mit domænenavn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i dag blevet kontaktet af en rejsebureau i forbindelse med et af mine projekter, som var utilfredse med det domænenavn jeg benytter mig af. 

For ikke at hænge nogen ud, vælger jeg at bruge et fiktivt eksempel på problemet.

Mit website hedder f.eks. greenland-safari.dk og rejsebureauets domæne er grønland-safari.dk

Både safari og grønland / greenland er gængse ord, og det undrer mig derfor hvis det er noget som de kan gøre noget ved? Er det korrekt at de kan gøre indsigelser mod det, og få noget ud af det?. 

Det skal siges at min side slet ikke er om et rejsebureau men en blog, som dog linker videre til nogle rejsebureauer.

Udfra hvad jeg kan finde frem til, så er deres navn heller ikke varemærke beskyttet.

Håber en hjælpsom amino, kan hjælpe mig med at afklare denne problemstilling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis rejsebureauet ikke har beskyttet deres virksomhedsnavn som varemærke står de dårligt, når der er tale om almindelige ord i domænenavnet, men det kommer meget an på navnene.

Det kan være du kan finde en ligende sag på: http://www.domaeneklager.dk/dansk/afgoerelser/ 

Du kan tjekke danske, eu og internationale varemærker (navnebeskyttelse) via denne side: http://www.dkpto.dk/soeg-i-online-registre.aspx 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

Tak for svaret, det er jeg glad for. Præcis det samme jeg tænkte da det er meget gængse ord som er benyttet i navnet. 

Jeg kan umiddelbart ikke konkludere at det er blevet varemærke beskyttet, så det har nok bare været tomme trusler fra deres side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at der er væsentlig forskel på en krænkelse af en rettighed og en domæneklage.

Er det et trussel om erstatning for krænkelse af firmanavnet, eller vil de bare ha' overdraget/slettet domænenavnet?

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

For ikke at hænge nogen ud, vælger jeg at bruge et fiktivt eksempel på problemet.

Mit website hedder f.eks. greenland-safari.dk og rejsebureauets domæne er grønland-safari.dk


Hvis nu vi bruger det problem så burde rejsebureauet være 100% ligeglad.

Det ville være det samme som hvis en eller anden havde ekspres-sider.com og jeg har express-sites.com. Ja de "ligner" hinanden, men det er ikke nok.

Hvis du havde grønlandsafari.dk eller grøn-landsafari.dk eller hvad end du nu kunne tænke på, ville være "korrekt"

Kunne også godt være du havde grønlands-safari.com/ eller andet domæne, SÅ kunne det være der noget at snakke om.

Du har intet at frygte. Bare ignorer dem.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)