Jeg har fået en kunde i Jylland. EDIT: Har det nogen betydning at det ikke er mig der sidder bag rettet, men min kone der kører og at jeg sidder på passagersædet? Jeg har ikke selv kørekort :-) og min kone har lovet at køre mig til og fra kunden. I vores egen bil naturligvis. |
Hej,
P43T:Jeg har læst at jeg skal benytte kørselsgodtgørelse i denne forbindelse, som er 3,83 kr. pr. km, så jeg kan altså trække (kr. 3,83 x 514 km) kr. 1.968,62 fra i kørselsudgifter? Og dertil kommer der særskildte udgifter til Broafgift?
Så vidt jeg er orienteret, er den 3,82 kr. pr. kørt km op til 20.000 km, hvor den så falder til 2,13 kr./km.
Men ja, du har helt ret. Såfremt det er i din egen (eller ægtefælles) bil naturligvis.
P43T:Er det bare at lave et køreark hvor jeg skriver km. ved start og antal km. ved ankomst, og det samme på vejen hjem? Så får jeg jo det akurate kilometerforbrug.
Ja, det kan du sagtens. Jeg ville lave et skema lignende:
dato - fra adresse - til adresse - antal km - beskrivelse.
P43T:Skal jeg så bare scanne dette ark ind og bruge det som bilag for mine kørselsudgifter? Samt kvitteringen for 2 x brobizz og lave en særskilte udgifter for det?
Ja, det ville jeg gøre.
KH. Lars