Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave et årsregnskab selvom min virksomhed først er startet i november

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer:-)

Hvis min Virksomhed er startet pr. 1/10 i år skal jeg så lave et års regnskab eller hvordan?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:45

Hej Line

Det korte svar er ja det skal du. Jeg går ud fra at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, og dermed indgår din virksomhed i din personlige indkomst. Du skal derfor lave et lille regnskab, så din virksomhed kan medtages på din selvangivelse.

Hvis virksomheden derimod er i selskabsform, så er det meget sandsynligt at du ikke skal lave regnskab endnu, men det vil stå i vedtægterne.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Line Jensen:

Hej Aminoer:-)

Hvis min Virksomhed er startet pr. 1/10 i år skal jeg så lave et års regnskab eller hvordan?

Som udgangspunkt ja, men små firmaer kan slippe for årsregnsskab. - så hvis du har en enkeltmandvirksomhed med en knap så stor omsætning, behøver du ikke at lave årsregnsskab, du skal dog stadig udfylde din udvidet selvangivelse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Eric - Tekstspot.dk:

Som udgangspunkt ja, men små firmaer kan slippe for årsregnsskab. - så hvis du har en enkeltmandvirksomhed med en knap så stor omsætning, behøver du ikke at lave årsregnsskab, du skal dog stadig udfylde din udvidet selvangivelse. 

Et enkeltmandsfirma har uanset omsætning regnskabspligt. Det følger af bogføringsloven. Du kan ikke lave din selvangivelse korrekt uden at have et årsregnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Eric - Tekstspot.dk:
Som udgangspunkt ja, men små firmaer kan slippe for årsregnsskab. - så hvis du har en enkeltmandvirksomhed med en knap så stor omsætning, behøver du ikke at lave årsregnsskab, du skal dog stadig udfylde din udvidet selvangivelse. 
jeg tror det du misforstår er, at små virksomheder som klasse a - f.eks små personlige selskaber ikke skal SENDE årsopgørelsen IND nogen steder men de skal ALLE UDARBEJDE årsopgørelse helt efter regnskabsloven og opbevare det med bilag i 5 år og ha det klar til en hver tid for at kunne give det til skat, hvis de i en eller anden forbindelse - f.eks. rent rutinemæssigt ved lodtrækning eller grundet noget der under - ønsker at se regnskabet. Årsrapport med ledelseserklæring osv hører ikke til i den forbindelse for de små kl A

Regnskal skal ALLE føre - afsluttet korrekt . her 31/12 - og bruge til den udvidede selvangivelse helt uanset virksomhedsstørrelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 20:15

Cookie - John Hannover:

Eric - Tekstspot.dk:
jeg tror det du misforstår er, at små virksomheder som klasse a - f.eks små personlige selskaber ikke skal SENDE årsopgørelsen IND nogen steder men de skal ALLE UDARBEJDE årsopgørelse helt efter regnskabsloven og opbevare det med bilag i 5 år og ha det klar til en hver tid for at kunne give det til skat, hvis de i en eller anden forbindelse - f.eks. rent rutinemæssigt ved lodtrækning eller grundet noget der under - ønsker at se regnskabet. Årsrapport med ledelseserklæring osv hører ikke til i den forbindelse for de små kl A

Regnskal skal ALLE føre - afsluttet korrekt . her 31/12 - og bruge til den udvidede selvangivelse helt uanset virksomhedsstørrelse

vh

Hej Cookie,

Det var det jeg mente, jeg formulerede mig forkert. 

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:18

okay, tusinde tak for svar alle sammen. det er så rart at være på den sikre side:-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)