Det korte svar er ja det skal du. Jeg går ud fra at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, og dermed indgår din virksomhed i din personlige indkomst. Du skal derfor lave et lille regnskab, så din virksomhed kan medtages på din selvangivelse.
Hvis virksomheden derimod er i selskabsform, så er det meget sandsynligt at du ikke skal lave regnskab endnu, men det vil stå i vedtægterne.
Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.
Hvis min Virksomhed er startet pr. 1/10 i år skal jeg så lave et års regnskab eller hvordan?
Som udgangspunkt ja, men små firmaer kan slippe for årsregnsskab. - så hvis du har en enkeltmandvirksomhed med en knap så stor omsætning, behøver du ikke at lave årsregnsskab, du skal dog stadig udfylde din udvidet selvangivelse.
Som udgangspunkt ja, men små firmaer kan slippe for årsregnsskab. - så hvis du har en enkeltmandvirksomhed med en knap så stor omsætning, behøver du ikke at lave årsregnsskab, du skal dog stadig udfylde din udvidet selvangivelse.
Et enkeltmandsfirma har uanset omsætning regnskabspligt. Det følger af bogføringsloven. Du kan ikke lave din selvangivelse korrekt uden at have et årsregnskab.
jeg tror det du misforstår er, at små virksomheder som klasse a - f.eks små personlige selskaber ikke skal SENDE årsopgørelsen IND nogen steder men de skal ALLE UDARBEJDE årsopgørelse helt efter regnskabsloven og opbevare det med bilag i 5 år og ha det klar til en hver tid for at kunne give det til skat, hvis de i en eller anden forbindelse - f.eks. rent rutinemæssigt ved lodtrækning eller grundet noget der under - ønsker at se regnskabet. Årsrapport med ledelseserklæring osv hører ikke til i den forbindelse for de små kl A
Regnskal skal ALLE føre - afsluttet korrekt . her 31/12 - og bruge til den udvidede selvangivelse helt uanset virksomhedsstørrelse
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg tror det du misforstår er, at små virksomheder som klasse a - f.eks små personlige selskaber ikke skal SENDE årsopgørelsen IND nogen steder men de skal ALLE UDARBEJDE årsopgørelse helt efter regnskabsloven og opbevare det med bilag i 5 år og ha det klar til en hver tid for at kunne give det til skat, hvis de i en eller anden forbindelse - f.eks. rent rutinemæssigt ved lodtrækning eller grundet noget der under - ønsker at se regnskabet. Årsrapport med ledelseserklæring osv hører ikke til i den forbindelse for de små kl A
Regnskal skal ALLE føre - afsluttet korrekt . her 31/12 - og bruge til den udvidede selvangivelse helt uanset virksomhedsstørrelse
vh
Hej Cookie,
Det var det jeg mente, jeg formulerede mig forkert.