Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer stoppet i tolden

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn :
Der må ikke være nok fokus på emnet så? Eller også er jeg bare dum og naiv
nej . men der er masser af fokus på emnet - det er bare at google. Der kan sagtens være en masse der slipper igennem - og det kan man så ikke bruge til noget. Mange af de hjemmesider vil enten før eller siden blive afklapset og jo længere der er gået, jo dyrere. Jo mere kendte mærker, jo større risiko for at de forføgler en. En del hjemmesider vil så ligge i asien og besværligere at afklapse, men under tid vil masser af dem gå i fælden.

Det er heller ikke 100% sikkert at du kan dømmes, langt fra. Det vil den advokat du har talt med vide alt om vil jeg tro og han vil tage sig af undskyldinger og alt fra din side, men naturligvis også sikre sig, at det faktisk er kopier. At tolden har nappen dem ud - er lidt et fingerpeg men alt er muligt. 

Du kan bare ikke bruge det til noget som helst, for enten må du lade den advokat køre dit løb, eller selv vove at køre det, med risiko for at du er oppe mod folk der kender deres varer og kopier og regler og normale konsekvenster så laaaaangt bedre end du, og derfor få langt dårligere resultat end en jurist.

Your choice - kør den selv - ignorer den - protester selv og sig det ikke er kopi - og kryds fingre - det KAN gå - eller lad en jurist køre hele det løb proaktivt og hurtigt og chancen er øget.

Den med at "alle cykler over for rødt" og lignende, kan du ikke bruge til noget som helst - det er forbudt at køre over for rødt og videresalg af importerede kopier er ulovligt punkt slut. Du kan ha undt af dig selv fra nu til kingdom come - det gavner intet, det eneste der gavner er proaktivt at få svaret den klagende advokat - fundet ud af om de har kød nok på at det er kopi og så tage den derfra med alle undskyldninger og ung alder - ikke vide - sker aldrig mere . destueres omg. osv. Der er ingen i denne tråd der kan garantere dig at du ikke skal af med 25.000 kr - kun at det ender mellem 0 og 25.000 kr + evt sagsomk.

Der sidder folk i anti -pirat grupper og andet - ansat på provision til at opsnappe hjemmesider med fakes og kopier - med provision af hvad de får stoppet. De store rettighedshavere forfølger deres ret - og det tror pokker, ellers var de fjolser.

Fremover, så ved du at vil du drive seriøs virksomhed så er kopier no-go og så må du bruge kræfter på at finde ud af, om det er kopier (hvis de ser ud helt som apple - sony osv så regn med det er det nok) eller om der er så store ændringer (ny farve rækker ikke - manglende logo slet ikke) at du vil tage chancen, eller - hold dig til noget du VED ikke er kopi, f.eks,. ved import fra varemærke indehaveren - eller ting du positivt kan se ikke er en kopi - det kan skam lade sig gøre hvis man VIL undgå det.  Hvis det kan være en trøst, så tror jeg dig, at du ikke ønskede at snyde - og troede at når alle gjorde det, så var den OK, og tror advokaten med kravet dig også, vil du være kommet et stykke vej.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 07:57

Finn :
De siger at det er en kopi af sony's ps3 controller

Har advokaten så ret i den påstand at det ligner sony´s Ps3 controller eller bruges sony's navn på udstyret eller pakken?

Ravn
Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Fra  www.printoncover.dk Skrevet kl. 09:54

Hvad med alle dem som laver smartphones ??? 

Jeg tænker IPhone , Samsung osv. Der må vel være en lov for det ?  
Sådan nogen butikker skyder jo op som blomster om sommeren =??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29

Henrik Nymann Hansen:
Hvad med alle dem som laver smartphones ??? 

Jeg tænker IPhone , Samsung osv. Der må vel være en lov for det ?  
Sådan nogen butikker skyder jo op som blomster om sommeren =??
helt samme lov - de er alle kopibeskyttede - om de er uoriginale dem du taler om aner jeg jo ikke, men samme regel og de fanges nogen af dem og andre ikke

iphone har jeg dog ikke se mange kopier af - ikke hele smartphonen - den er nok vanskelig med alt - men sikker er jeg ikke - kun at den absolut ikke må kopieres

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:32

Finn :
De siger at det er en kopi af sony's ps3 controller

Kunne du ikke sige lidt mere, ligner din vare den originale eller fremgår deres navn af produktet eller emballagen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49

enig med ravn i at alt kan spille ind i bedømmelsen men mere for en ordens skyld må det ikke føre til at nogen tror, at hvis IKKE der er logo på så er den god nok. Er det en kopi, så er det stadigt en kopi også uden logo - men det er omvendt klart, at hvis der er logo på så er de ikke så meget at forhandle om Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 12:32
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:47

Er der forskel på "kopivarer" og "uroginaler"? 

Det jeg tænker på her, er at trådstarter vel ikke skal tvinges til kun at sælge originale SONY controllere i hans biks, når nu Bilka, Elgiganten osv. fint sælger andre controllere hvor der ikke står SONY på.  Og det skal ikke forstås som endnu et "når de andre må, så må jeg også"-eksempel :)  Det jeg mener er bare, er at det er meget normalt i mange butikker at der er et originalt produkt, og et uoriginalt produkt. Du kan (som regel) få lidt bedre kvalitet i det originale, men det er så nok også dyrere at købe, i forhold til det uoriginale. 

Er det ikke samme problemstilling med reservedele til biler? Hvornår er det kopivarer og hvornår er det uoriginale, hvis altså der er en forskel i definition på de to begreber? Salg af uoriginale reservedele er jo ikke ligefrem noget der foregår bag lukkede døre - langt fra. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00

Klaus T:

Er der forskel på "kopivarer" og "uroginaler"? 

Det jeg tænker på her, er at trådstarter vel ikke skal tvinges til kun at sælge originale SONY controllere i hans biks, når nu Bilka, Elgiganten osv. fint sælger andre controllere hvor der ikke står SONY på.  Og det skal ikke forstås som endnu et "når de andre må, så må jeg også"-eksempel :)  Det jeg mener er bare, er at det er meget normalt i mange butikker at der er et originalt produkt, og et uoriginalt produkt. Du kan (som regel) få lidt bedre kvalitet i det originale, men det er så nok også dyrere at købe, i forhold til det uoriginale. 

det er helt lovligt at sælge uoriginale dele, bare de er CE mærkede osv - kopi i dette fald er ud fra design - hvor en tommelfingerregel siger 15% ændret mindst (og farve rækker f.eks. slet ikke) og at fjerne logo har ikke effekt heller, hvis ellers designet ligger for tæt op ad

Klaus T:

Er det ikke samme problemstilling med reservedele til biler? Hvornår er det kopivarer og hvornår er det uoriginale, hvis altså der er en forskel i definition på de to begreber? Salg af uoriginale reservedele er jo ikke ligefrem noget der foregår bag lukkede døre - langt fra. 

ikke rigtigt, for med reservedele som ikke ses er der tale om teknik, som så skal være patenteret (hvad man ikke får et stempel f.eks. ) - det er ikke designbeskyttet, da det ikke er beregnet til at se, men til indbygning. En el ledning er en elledning osv - og man må godt lave kopi af de indre dele enkeltvis

Hvis man derimod ikke taler reservedele men ex en hel iphone, så må man ikke kopiere hele indmaden som den nu en gang består af masser af ting og sat sammen helt sådan som det er - det sørger de for teknisk at beskytte, men de beskytter ikke f.eks. et et batteri eller et indre stik osv. Derimod må uoriginale reservedele ikke bære den originales logo selvsagt.

Et iphone cover er ex ikke en teknisk reservedel, men en selvstændig designpart - del af det ydre

Det som nok er problemer her, er at det desingmæssigt læner sig for meget op ad originalen som helhed men det er jo så det kampen KAN komme til at stå om. Her er tingene jo ex helt tydelige hvis der er logo på, men selv uden logo kan det sagtens være kopi af helheden

vh John H

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:05

Cookie - John Hannover:
Det som nok er problemer her, er at det desingmæssigt læner sig for meget op ad originalen som helhed men det er jo så det kampen KAN komme til at stå om. Her er tingene jo ex helt tydelige hvis der er logo på, men selv uden logo kan det sagtens være kopi af helheden

Okay, så er jeg med. Vi må så gå ud fra at de uoriginale controllers som de store butikker sælger hver dag, har tilpas meget ændring i designet til ikke at være kopivarer, eksempel: http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/tilbehor-spillekonsoller/PS3LC112/logik-ps3-controller

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)