Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret mht. produkt katalog

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Mig og min far er i fuld gang med at stable både hjemmeside og en helt ny virksomhed på benene. Hjemmesiden fungerer som en webshop og sælger produkter som bliver købt i Kina.
Det foregår sådan at når vi får en ordre på produkt X, via vores hjemmeside, så skriver vi til vores forhandler i Kina, at vi skal have sendt x antal produkter til Danmark, hvorefter vi kontakter kunden.

Sagen er bare at hele kataloget over vores produkter består af information og billeder som altsammen er kopieret, redigeret og smidt ind på vores hjemmeside fra et katalog som vores kinesiske forhandler har sendt til os.

Nu spørger jeg så mig selv. Har jeg ret til at bruge den kinesiske forhandlers information og billeder af produkterne på min egen hjemmeside/min egen virksomhed?
Det er min far der har samtalen kørende med ham, så jeg har ikke direkte mulighed for at spørge forhandleren om jeg har "lov" til at stjæle alt hans indhold fra hans katalog.

Men hvordan fungerer det? Alle produkterne vi har tilsalg er ikke noget vi har på lager, ergo ikke noget vi selv kan tage billeder af, da alle produkterne er bestillingsvarer.

Hvis jeg bare spørger forhandleren helt uformelt om vi har lov til at bruge hans information og billeder, og jeg så får et ja fra ham. Er det alt der skal til for at jeg ikke gør noget ulovligt mht. ophavsret?

- Rimelig lang tråd dér! Håber i kan forstå hvad jeg mener med det, hvis ikke så skriv endelig så jeg kan få styr på det her:)

Mvh.

Mark 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)