Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge iværksætter med 80000 kr. i egenkapital, hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg er en mulig ung iværksætter og vil derfor gerne vide hvad andre unge iværksætter har gjort.

Jeg har forstået at man for at starte et APS, skal have 80000 kr. i egenkapital, og jeg vil derfor høre hvad du har gjort, da jeg ikke regner med at det er hver eneste unge iværksætter der har 80000 kr. ved hånden. Så hvordan har du skaffet 80000 kr. eller har du lavet virksomheden i noget andet end APS?

Hilsen 

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:58

Hej Mads,

Hvad får dig til at tro, at alle unge iværksættere starter op med et ApS og en ansvarlig kapital på 80.000 eller mere?

Langt størstedelen starter op som en enkeltmandsvirksomhed, da deres firma som oftest handler med varer eller tjenesteydelser, hvor man som indehaver ikke behøver spekulere på at begrænse sit ansvar og dermed er der i princippet få grunde til at skulle have et anpartsselskab. Det er fuldt tilstrækkeligt at starte op som enkeltmandsvirksomhed.

Det er stadig majoriteten af danske firmaer, der kører som enkeltmandsvirksomheder, så du skulle måske snarere interessere dig for, hvornår man bør starte op som ApS fremfor hvordan man fremskaffede kapitalen til det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 20:04

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, men regner da med at stifte et aps når/hvis nødvendigheden kommer. Du skal også tænke på, at pengene til at stifte at aps behøver ikke at komme fra likvide midler, men kan godt komme fra opgjorte værdier, så hvis du har hjemmeside, møbler på kontoret, bil osv. der tilsammen kan udgøre startkapitalet til et aps, så må de gerne bruges. Men du behøver overhovedet ikke stifte et aps, det er ingen nødvendighed. Kun lækkert at have, hvis der er en risiko i det du laver, så du ikke hæfter personligt :) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:06

Hej Flemming

Tak for svaret.

Jeg troede også at man skulle have et egenkapital på 80.000 når man startede enkeltvirksomhed, men nu er jeg da blevet kloggere...:-)

Hilsen

Mads 

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:07

Hej Mads,

Indskuddet for at etablere et ApS er 50.000kr nu :-)

Hvad de 50.000kr bliver skudt ind i form af varierer meget. Det er eksempelvis muligt at bruge varelager og inventar som indskud. På den måde kan man hurtigt få værdi for 50.000kr som kan indskydes til etablering af ApS'et :-)

Kh Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Thomsen:

Er det ikke rent teknisk først fra 1. januar 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Thomsen:
Bliver 1/1-2014

Lars Thomsen:
Hvad de 50.000kr bliver skudt ind i form af varierer meget. Det er eksempelvis muligt at bruge varelager og inventar som indskud. På den måde kan man hurtigt få værdi for 50.000kr som kan indskydes til etablering af ApS'et :-)

Ja men der er stor forskel på indskud af aktiver og af kontanter hvor aktiver koste langt mere i stiftelse end kontanter

vb

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:49

Cookie - John Hannover:
Lars Thomsen:
Bliver 1/1-2014

Okay, troede allerede det gjaldt fra maj 2013 (så vidt jeg lige husker). Det er hvert fald, hvad jeg er blevet fortalt af en større revisionsvirksomhed :-)

Cookie - John Hannover:
Ja men der er stor forskel på indskud af aktiver og af kontanter hvor aktiver koste langt mere i stiftelse end kontanter

Bevares, det var blot for at orientere om muligheden :-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53

Lars Thomsen:

Cookie - John Hannover:
Lars Thomsen:
Bliver 1/1-2014

Okay, troede allerede det gjaldt fra maj 2013 (så vidt jeg lige husker). Det er hvert fald, hvad jeg er blevet fortalt af en større revisionsvirksomhed :-)

Cookie - John Hannover:

Bevares, det var blot for at orientere om muligheden :-)

KH Lars

Helt OK - 50.000 kr er fra 1/1-2014 med sikkerhed og etablere via aktiver vil koste i størrelsesordenen mindst 10.000 kr mere end ved at bruge kontanter

Det vil derfor være klog at etablere via kontanter og DEREFTER købe varelager og andet til korrekt værdi fra stifteren

vh

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:02

Lars Thomsen:

Det blev vedtaget i Maj, (sammen med muligheden for at stifte IVS) men er af "tekniske grunde" først muligt at gøre brug af fra 1. Januar 2014 :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)