Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke regler gælder C2B

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
jeg gik her forleden og tænkte over noget. Der er jo specifikke regler omkring både at handle B2B eller B2C og de er også ret klare. F.eks. hvis du handler B2B, så har du ikke krav på 14 dages returret, men hvis du handler B2C (fjernsalg) så har du krav på 14 dages returret.

Men hvad nu hvis man handler C2B ? Altså at en virksomhed køber noget af en "kunde" (altså privatperson), hvilke regler mht. returret gælder så?

Umiddelbart vil mit gæt være, at der ingen regler er omkring dette, da det er en privatperson der sælger til en virksomhed :) Og hvis dette er tilfældet, så har en kunde vel heller ikke krav på returret, hvis kunden køber et produkt igennem en webshop, som ikke er cvr-registreret (altså C2C salg)? Jeg er sku meget i tvivl om dette, og synes ikke, at jeg kunne finde et konkret svar på nettet .

Hvis en af jer ved det, eller har en kilde til det, så må I meget gerne svare i dette indlæg :)

Mvh. Daniel :) 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:52

Så hedder det ikke C2B men B2B. Du kan ikke sælge som værende "client", men en uregistreret virksomhed (b-indkomst) så længe salget ikke overstiget 50k, og dermed B2B :) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 17:56

Justin Timberlake:
Så hedder det ikke C2B men B2B. Du kan ikke sælge som værende "client", men en uregistreret virksomhed (b-indkomst) så længe salget ikke overstiget 50k, og dermed B2B :) 

okay, tak for svaret :)
Det var også noget lign. jeg gik ud fra :) 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:59

Hej Daniel,

Når en virksomhed køber noget af en privatperson, så er det underlagt samme regler, som var det mellem 2 virksomheder (B2B). Der er altså ikke retur- eller fortrydelsesret.

Hvis en privatperson køber noget på en webshop, som er ejet af en privatperson, så er det hobbyvirksomhed og dermed er det B2C-salg, der træder i kraft. Det betyder altså intet, om personen bag webshoppen ikke er momsregistreret, men han bør stadig have et cvr-nr. Det er loven om fjernhandel, der er i kraft her.

Det er kun brugte varer i f.eks. den blå avis, der er ren privathandel. Alt andet organiseret handel er underlagt lovgivningen med returret, fortrydelsesret etc.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 18:03

Tak Flemming, så fik jeg også helt styr på det :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)